Beantwoord

Vragen over prijs Tuttimus & Familus pakketten

• 18 oktober 2016
  • 32 reacties
  • 2580 Bekeken

Jullie lanceren nieuwe pakketten en nieuwe formules en het werkt niet.

Nu heb ik het volgende als klant bij jullie:
Internet start kost mij 57,50 euro maandelijks
Heb dan ook het natuur pakket 5.95 euro
En heb tv replay + 5 euro
De gsm is Proximus Easy+ 10
---------------------------
Totaal is 78.45 euro per maand ongeveer.

Gaan nu even kijken om over te stappen naar de nieuwe formule.
1) http://www.proximus.be/nl/id_zwpr_p/particulieren/producten.html is de eerste bladzijde en daar zie ik staan Familus 74.95 euro en ik druk op de knop ontdekt.

2) http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_familus/particulieren/producten/familus.html en zie staan rechts
Internet
Onbeperkt surfen
TV
Netflix: 3 maanden gratis
1 blockbuster /maand
Tv-bundel
Vaste lijn
Gratis bellen
Gratis installatie (€ 59)
Totaal Familus
Maandelijkse kosten
€ 74,95

Als ik dan Entertainment Channels selecteer blijf het bedrag op 74.95 euro staan is +/- 5 euro minder dan wat ik nu betaal maar de gsm en te replay+ zitten er niet meer in.
En Dan PX heb geen enkele mogelijk om tv replay + aan te vinken en om mijn gsm er in te steken in het Familus pack?

Maar denk wel dat als ik bel naar Brussel dat dit in orde komt met bovengehaalde punten. Wel super droevig dat je dan als klant terug naar Brussel mag bellen omdat via internet het niet gaat.

In mijn geval als ik wil overstappen naar Familus is de rekensom snel gedaan
Familus pakket 74.95
tv replay+ 5 euro
en mijn gsm 10 euro
-------------
Totaal 89.95 euro

Voor 10 euro meer ongeveer per maand wil ik best overstappen je heb tenslotte ook maandelijks een gratis film 5.99 euro als waarde dus de upgrade zo in mijn geval 4 euro meer kosten.

Dus PX online lukt het niet of doe ik iets verkeerd?

N.B is het goede moment om eens deze tekst te plakken op Facebook 🙂
icon

Beste antwoord door Bram 18 oktober 2016, 10:08

Hallo Patrick,

Je vergelijking gaat niet helemaal op hé.
Zo is het internet dat inbegrepen is in Familus of Tuttimus niet hetzelfde als Internet Start en is de huur van de decoder ook inbegrepen in de prijs.

TV Replay+ is nog steeds beschikbaar via MyProximus, je kan dat niet aanvinken tijdens het bestellen van Familus (vroeger met de packs ook niet, trouwens).
Bestaande klanten zijn in principe in staat om via de website om te schakelen als ze dat willen, daarvoor moet je dus niet bellen.

Voorts heb ik gisteren al gezegd dat de vaste producten en bestaande packs niet automatisch worden overgezet naar Familus of Tuttimus, dus als je liever bij je bestaande abonnementen blijft, dan kan dat. Ik begrijp dus niet goed waarom je je alweer zo negatief uitlaat op dit forum.

Vriendelijke groeten,
Bram
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb via privébericht ook een aantal vragen gesteld, want ook voor vaste lijn is er "slimme diensten" (4,99€), is dat dan nog extra? en zoals gezegd TV replay+?, en wat als je een gekochte decoder hebt (min 8€?). Kan Netflix er uitgehaald worden en omgeruild voor een boeket "Music & Culture" (5,95€) dat ik nu heb? En wat met mijn Smart20 die ik nu voor 10€ heb? Gaan ze daar dan 15€ voor aanrekenen? Ik heb de indruk dat ze Telenet achterna gaan, en een hoop combineren, waar je dan voor een deel geen boodschap aan hebt. Volgens mijn (voorlopige) berekening kom ik een stuk duurder uit met Familus dan met mijn 4-pack met Internet Comfort, vaste lijn met slimme diensten ,+ Happy Time XL en International, TV met één boeket en TV replay+ en gekochte decoder, en Smart2O voor 81,89€ zonder verbruik buiten bundel. Als ze mij hetzelfde (maar ook niet méér) goedkoper kunnen aanbieden, wat ik betwijfel, dan overweeg ik over te stappen, anders niet natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk dat alleen de klanten met de betrokken boeketten (Entertainment Nl en Multiboeket Nl) de mail over de aanpassing van die boeketten gekregen hebben. Ik heb die dus gekregen.
Ik heb het hier al eens ergens gepost voor Patrick: als het enig probleem zou zijn dat je graag Fox zou hebben, maar voor de rest tevreden bent met wat je nu hebt, waarom verander je dan niet gewoon in MyProximus je huidige boeket (Nature and Discovery 5,95€/m) naar de bundel 'Entertainment Channels' (9,95€/m). Daarmee behoud je je Discovery Channels: je ziet dan ook ID, waar je al lang naar vroeg en je krijgt erbij: Fox, BBC First (met NL ondertiteling) enz. Meerprijs voor jou: 4€/m.
Ik heb gisteren om 10 u die nieuwe bundel Entertainment Channels aangevraagd (i.p.v. het oude Entertainment Nl Boeket van 5,95€) en om 12 u was die al actief. Ik ben voor de rest ook tevreden met wat ik nu hebt, dus onmiddellijk veranderen ga ik niet, en voor de toekomst zie ik dan wel.
Reputatie 7
Badge +6
Doe me nu een lol, zeg en breng Patrick nog niet meer van de wijs. 😞
Reputatie 6
Badge +4
Edit: titel verduidelijkt & locatie van thread gewijzigd
Geen probleem er mee Bram dat je dit gedaan hebt.

Maar wat ik echt niet snap is dat jullie dit al maanden plannen en de software werkt niet.

En hoe zit het met VH1 Classic, Brava HD, Mezzo HD blijven die aangeboden worden of verdwijnen die? Nergens info er over te vinden.

Jullie blijven maar niet snappen in Brussel dat de klant info wil.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo Patrick,

Je vergelijking gaat niet helemaal op hé.
Zo is het internet dat inbegrepen is in Familus of Tuttimus niet hetzelfde als Internet Start en is de huur van de decoder ook inbegrepen in de prijs.

TV Replay+ is nog steeds beschikbaar via MyProximus, je kan dat niet aanvinken tijdens het bestellen van Familus (vroeger met de packs ook niet, trouwens).
Bestaande klanten zijn in principe in staat om via de website om te schakelen als ze dat willen, daarvoor moet je dus niet bellen.

Voorts heb ik gisteren al gezegd dat de vaste producten en bestaande packs niet automatisch worden overgezet naar Familus of Tuttimus, dus als je liever bij je bestaande abonnementen blijft, dan kan dat. Ik begrijp dus niet goed waarom je je alweer zo negatief uitlaat op dit forum.

Vriendelijke groeten,
Bram
Sorry Bram loop depri tot en met maar is niet de fout van PX.

Ben niet negatief maar ik kom uit een tijdperk van voor de computers en ik ben er 100% zeker van oudere mensen het gewoon niet snappen die nieuwe formules.
Heb nooit email ontvangen van PX betreffende de aanpassingen met de boeketten. Heb het gelezen op het forum. wat ik droevig vind stuur jullie klanten een email met info.

Jullie plaatsen wel de info op twitter Facebook maar daar zijn wij als oudere generatie niets mee, wij gebruiken dat niet.
Ik heb mij op aandringen van de familie Facebook aangemaakt verleden maand betreffende mijn reis naar de dochter in New Orleans. Heb toen profiel aangemaakt en vandaag pas er eens ingelogd om bovenstaande tekst te plakken, zal vandaag op Facebook nog eens gaan loeren maar dan blijf Facebook offline tot ik vertrek.

Jullie maken reclame op twitter Facebook tv enz... maar een email sturen naar de klant kennen jullie blijkbaar niet.

grtt
Reputatie 6
Badge +4
De klanten worden zeker geïnformeerd, via e-mail of via andere kanalen.
Gisteren was de persaankondiging en de aanpassing van de website. Alles is dus ook voor ons gloednieuw.

En ik denk dat we toch ook ons best doen om jullie hier, op het forum, te informeren :D

Wat betreft de zenders, daar heb ik zelf nog geen info over. Maar als ik iets verneem, dan deel ik het hier.
Klopt Marleen kom ook uit op ongeveer kleine 5 euro voor de tv

Maar mag er tv replay+ en de gsm nog bij rekenen dus 15 euro duurder.

Dus die nieuwe formule kost mij 20 euro meer per maand, simpel.
Wie is het slachtoffer de klant weer, ik noem dat geen klein prijsverschil meer.
Reputatie 7
Badge +6

Wie is het slachtoffer de klant weer, ik noem dat geen klein prijsverschil meer.

Jamaar??? Voor die GSM en TV Replay+ betaal je nu toch ook al, in je huidig abonnement Start???
Ja klopt Marleen
Mijn huidig abonnement is 78.45 euro met tv replay+ en gsm Easy+ 10 en de Discovery channels erbij gerekend.

In de nieuwe formule van PX 74.95 euro en tv replay+ en Easy+ 10 zitten er niet meer in.

Dus Ik noem dat een flinke prijsstijging.
Reputatie 7
Badge +6
Ja klopt Marleen
Oude formule 78.45 euro met tv replay+ en gsm erbij gerekend.
In de nieuwe formule van PX 74.95 euro en tv replay+ en gsm zitten er niet meer in.
Dus Ik noem dat een flinke prijsstijging.

Waarom zou je dan overstappen naar de nieuwe formule??? Ik doe dat ook niet. Ik heb alleen mijn boeket Entertainment Nl(5,95€) veranderd naar de Entertainment Channels (9,95€) en dat is alles. De rest blijft het zelfde en ik behoud mijn bestaande kortingen.
Reputatie 7
Badge +6
Waarom zou je dan overstappen naar de nieuwe formule??? Ik doe dat ook niet. Ik heb alleen mijn boeket Entertainment Nl(5,95€) veranderd naar de Entertainment Channels (9,95€) en dat is alles. De rest blijft het zelfde en ik behoud mijn bestaande kortingen.
Inderdaad, ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij wil.
Ik verwijs hierbij nogmaals naar de heldere uitleg van collega Bram:
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/nieuwe-bundels-px-tuttimus-familus-mobilus-36018/index1.html#post559496
en
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/nieuwe-bundels-px-tuttimus-familus-mobilus-36018?index1.html#post559500
Reputatie 7
Badge +6
Inderdaad, ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij wil.
Ik verwijs hierbij nogmaals naar de heldere uitleg van collega Bram:
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/nieuwe-bundels-px-tuttimus-familus-mobilus-36018/index1.html#post559496
en
https://nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/nieuwe-bundels-px-tuttimus-familus-mobilus-36018?index1.html#post559500

Zo is dat: voor mij is het nu nog niet interessant genoeg om over te schakelen, dus doe ik dat niet. Voor anderen zal het dan weer zeer interessant zijn.
Reputatie 6
Badge +4
Nog even opmerken dat wanneer bestaande klanten met een eigen (gekochte) TV-decoder overstappen naar Tuttimus of Familus en zij geen nieuwe huurdecoder willen, ze een korting krijgen van € 8/maand tov de standaardtarieven.
Mensen die in zo'n situatie zitten en de overstap willen maken, kunnen best contact opnemen met de klantendienst en dit duidelijk vermelden.

Mvg,
Bram
Reputatie 6
Badge +2

Wie is het slachtoffer de klant weer, ik noem dat geen kleine prijsverschil meer.

Plus dat voor degenen mobiel internet voor laptops en tablets gebruiken voortaan nog eens een apart abonnement moeten betalen aangezien het niet inbegrepen is in dat nieuw packsysteem wat dus heel die zaak duurder wordt.
Reputatie 6
Badge +2
Doe me nu een lol, zeg en breng Patrick nog niet meer van de wijs.

Mag de waarheid niet gezegd worden?
Reputatie 7
Badge +6
Doe me nu een lol, zeg en breng Patrick nog niet meer van de wijs.

Mag de waarheid niet gezegd worden?

Ja hoor, maar Patrick heeft daar hier geen boodschap aan, zoals hij ook geen gekochte decoder heeft (sorry, Bram) en jij hebt het al aangekaart in andere topics. Je kan er ook een aparte topic van maken, want velen zullen in jouw geval zijn en zich de zelfde vraag stellen.
Sorry dus: ik probeer alleen Patrick te helpen.
Voorlopig alles laten zoals het is.
Ben ik blij dat ik geen mobiel internet gebruik zo anders nog duurder uitkomen.

En is tof Marleen voor je hulp

grtt
Reputatie 7
Badge +6
Laat het allemaal eerst een beetje bezinken, Patrick. Het komt wel in orde. Prettige avond.
Reputatie 3

Wie is het slachtoffer de klant weer, ik noem dat geen kleine prijsverschil meer.

Plus dat voor degenen mobiel internet voor laptops en tablets gebruiken voortaan nog eens een apart abonnement moeten betalen aangezien het niet inbegrepen is in dat nieuw packsysteem wat dus heel die zaak duurder wordt.

De uitleg die proximus geeft is dat in ruil hiervoor voor elke gsm in het nieuwe pack meer inbegrepen datavolume krijgt!
Reputatie 6
Badge +2

De uitleg die proximus geeft is dat in ruil hiervoor voor elke gsm in het nieuwe pack meer inbegrepen datavolume krijgt!

Dat is ook nodig want als dat data volume voor smartphones (het woordje GSM gebruik ik liever niet omdat ik een onderscheid wil maken tussen gewone GSM's en smartphones) opgebruikt is kan men geen beroep meer doen op dat ander mobiel datavolume voor tablets en laptops wat dus gevolg heeft dat men moet bijbetalen en aangezien dat datavolume voor smartphones opgetrokken is zal die overschrijving ook niet vlug gebeuren.
Betreffende communicatie van PX naar klant toe met de nieuwe formules is dat een ramp in mijn ogen. In mijn geval heb ik het pas geweten toen de dienst startte en erover las hier op het forum, heb er nooit email over ontvangen.

Snap niet echt goed waarom de klant op jullie URL geen bundels meer kan maken, op tv gebied kan je wel selecteren welke boeketten je wil hebben en dat is het.
TV Replay+ kan je nergens selecteren.

Op GSM gebied http://www.proximus.be/nl/id_catr_m/particulieren/producten/mobilus.html heb je maar drie mogelijkheden meer.

Ik wilde al lang FOX op mijn tv hebben, machtige reeksen http://www.foxtv.be/ en het lag op mijn lever dat PX het nu aanbied en dat het mij meer geld koste, dacht ik maar na goede uitleg van gebuur niet meer.
Dus gisteren avond is door zeer goede gebuur die bij mij is geweest (zijn beroep is informatica) die mij alles eens goed uitgelegd geeft. Sommige punten 10 keer uitgelegd door mijn slecht geheugen. En zijn vaststelling was Patrick het zal het gemakkelijkste zijn om morgen eens naar PX te bellen.

Deze morgen is de gebuur speciaal voor mij uurtje later beginnen werken en geeft hij PX opgebeld om mijn dossier in orde te brengen.
En nu de samenvatting ik had het volgende:
Internet start 57,50 e
Natuur pakket 5.95 euro
tv replay + 5 euro
De gsm is Proximus Easy+ 10
------------------------------
Totaal 78.45 euro per maand

Nu heb ik het Familus pakket voor 74,95 met het Entertainment Channels erin. Maar moet er nog 5 euro bijrekenen met tv replay+
Dus mijn nieuw pack kost mij maandelijks 79.95 euro op tv gebied.
Maar hebt maandelijks ook 1 gratis film.
Dus moet ook eerlijk zijn in mijn geval is dat op tv een gelijkstand, kost mij geen euro meer. Maar zoals gewoonte zeer slechte info van PX en software die weer veel te vroeg gelanceerd is die vol met bugs zit.

Betreffende de gsm kan ik mijn Proximus Easy+ 10 behouden. maar weer die formule vind je nergens meer terug op de URL van PX.

Die drie maand Netflix dat je krijgt persoonlijk ben ik er niets mee, waarom niet.
Nu loopt mijn huidig abonnement bij Netflix tot einde November. En die drie maand Netflix die je krijg als klant is maar geldig tot 02/2017. Op de vraag kan die datum opschuiven worden dat die drie maanden starten in 02/2017 was het antwoord neen. Wat ik jammer vind zit in december en januari bij de dochter in de V.S.

Al die topics over die nieuwe pakketten met vragen en klachten hier en op Facebook is gewoon omdat PX ons geen duidelijke info erover geeft.
Vroeger was het toch gemakkelijker om een pakket te nemen.
1) kiezen welk internet start comfort of maxi
2) tv je koos welk pakketten je wilde en ook de tv replay+
3) vaste telefonie was ook simpel (N.B. dat de klanten nu met de nieuwe formule goedkoper bellen naar het buitenland, jullie leven in een droomwereld wie bel er nu nog in 2015 via de telefoon naar het buitenland als het gratis kan via Skype en met beeld)
4) je koos welk gsm abonnement je wilde.
En dat was het simpel en eenvoudig. Nu moet een klant wel bellen naar Brussel omdat online je niet kan selecteren wat je juist wilt.

PX vergeet dat de oudere generatie geen bal interesse hebben in mobiel internet, Wij gebruiken de gsm om te bellen en dat is.

Wil nogmaals Marleen bedanken en groetjes aan iedereen.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Patrick, ik ben heel blij dat het nog (min of meer) in orde gekomen is. 🙂 Wat Netflix betreft: kan je daar in de States je 'geschenkcode' niet even op jouw account invoeren rond eind januari? Ik neem aan dat je daar met de account van je dochter kijkt, omdat je dan zo veel meer ziet? Drie maanden gratis is drie maanden, hé en noch Proximus, noch Netflix zullen er armer van worden.
PS: Ik ben een grote fan van TWD, trouwens en ik ben nu op Netflix het zesde seizoen aan het uitkijken voor op 24/10 het zevende begint op Fox. :-)))
Oeps Marleen is al chinees voor mij met wat je schrijft.
Dat ik die drie maanden Netflix kwijt ben stoor mij niet.
En YES TWD machtige reeks. de scriptschrijvers de dialogen wat is er moreel verantwoord :-)

Dagje geduld hebben en morgen heb ik FOX zal wel weer paar uur zoet zijn om mijn zendervoorkeur in te stellen met die ---/--- lastig om te doen.

En heb de code van de dochter van haar Netflix maar kom uit een tijd van Nederlands en Frans, dus Engels is niet mijn sterkte taal heb graag onderschriften.

Reageer