Vraagje over email en gratis webruimte...

  • 3 August 2012
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Had eigenlijk nog 2 vraagjes :

- ik gebruik outlook als e-mail client (pop3). Normaal worden emails nadat ze in outlook zijn gelezen, gewist van de server. Als ik echter nadien webmail gebruik, dan blijven de mails op de server staan (ze komen gelukkig wel maar 1 keer binnen in outlook, dus eigenlijk is dat geen probleem). Ik merk echter ook dat oudere e-mails uiteindelijk toch gewist worden. Voor mij is dat allemaal geen probleem (voor mij is enkel mijn outlook belangrijk), maar ik had wel graag geweten of dat eigenlijk het normaal gedrag is van jullie mailserver ? Persoonlijk vind ik het logischer dat die emails onmiddellijk gewist worden ?

- Bij elk internetcontract bij Belgacom zit 50 MB webruimte. Dat is wel een "beperktje" versie (je kan er bv. geen php op draaien), maar het is altijd een mooi extraatje.

Wat ik wel vreemd vind, is dat je webruimte niet via e-services kan beheren. Daar kan je enkel een betalende variant activeren.

Is daar een reden voor ? Want het zou toch handiger zijn mocht je dat ook via de e-services kunnen beheren, i.p.v. via een moeilijk terug te vinden pagina in help en support :

(http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/klantenzone/klantenvoordelen/gratis-website/a_id/14342/c/1284,1389,1405,1412?qgsa=gratis webruimte en http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/1214)

3 reacties

Ik weet niet hoe het zit met outlook maar bij de mailclient WLM

daar kan je kiezen tussen:

[v] Leave a copy of messages on server

() Remove from server after xx days

() remove from server when deleted from 'deleted items'



Het hangt mss af hoe het bij u ingesteld is in outlook !

groetjes, Elsa
Inderdaad webruimte is nog altijd niet te beheren via e-services en ik weet ook niet of BGC van zin is dit te integreren, mss maken ze best eerst werk om e-services wat beter te laten werken zonder problmen en foutmeldingen die reglematig voorkomen !!

Elsa
Reputatie 1
Badge
- Het heeft inderdaad met de instellingen van outlook 2010 te maken : vroeger stonden die instellingen bij het aanmaken van een account standaard op verwijderen van de berichten. Voor Skynet heb ik uiteraard een nieuwe account aangemaakt, en nu merk ik inderdaad dat de instelling is aangevinkt om de berichten 14 dagen te laten staan...

Had die instelling vroeger zelfs nog nooit gezien (zit wat dieper in de catacomben van de outlook-instellingen).

Dus weer een probleempje minder in de wereld 😉. Ik denk trouwens dat ik het gewoon zo zal laten staan 😉. Vroeger waren de mailboxen van Skynet maar 50 MB groot, maar nu is er toch ruimte genoeg.


- Wat die e-services betreft : ik heb er eigenlijk zeer weinig problemen mee : het werkt wat traag, en ik zie ook regelmatig van die "rode tekst", maar meestal krijg je die terug weg door de pagina eens te laten herinlezen in je browser (ik gebruik IE 9). Het is al eens gebeurd dat ik het niet meer aan de praat kreeg, maar dan lukte het wel in Chrome... Dat laatste is trouwens heel zelden.

Blijkbaar wordt er dit weekend aan gewerkt : we zullen wel zien wat het oplevert. Als we wat minder moeten refreshen, 't zou altijd mooi zijn ! En als het dan ook wat sneller zou werken (net als dit forum bv.)...

Reageer