vraag zenders bij belgacom tv

  • 25 June 2011
  • 49 reacties
  • 4722 Bekeken

Heb een vraagje welke zender gaat hallmark vervangen wij hebben deze zender in ons boeket en heb gelezen dat deze komende maand stopt.

En is er al een planning om ons wat meer Duitse zenders te geven desnoods in een boeket.

Alvast bedankt

49 reacties

er is genoeg capaciteit. Belgacom liegt als ze capaciteit als uitvlucht gebruiken.

Reken eens het aantal kanalen die in gebruik genomen worden door die zoom brol.. = vrije ruimte.

"Bij telenet zijn ook gratis ,toch voor de meeste.Als je het al vergelijkt wat je krijgt hier en bij telenet dan zijn dat toch veel minder duitse zenders"

Als je alle providers objectief bekijkt, dan heeft Belgacom gewoon het minste aantal zenders... op alle vlakken. (behalve voor 1 bepaalde doelgroep uiteraard) Dit terwijl er bij Belgacom quasi geen limitatie is qua capaciteit, iets wat bij telenet anders is.
axana; waar haalt u het, dan ben jij de enige die geen abbonement moet nemen bij Telenet .

satteliet tv voor de duitse zenders is Gratis, d.w.z. dat het niets kost Bij Telenet is niets gratis.
franstroch: Ik zou wel graag sateliet nemen maar het probleem het is hier technisch onmogelijk.

Wegens een groot gebouw dat in de weg staat. heb dit al laten bekijken voor sateliet maar de persoon dat sateliets plaats zij zo al direct dat het onmogelijk is. we hebben dan ook een kleine test gedaan en het resultaat is dat ik 0,0 signaal heb.

dus ik weet het ik ben gevangen tussen de pest en de cholera. maar ja volgens de regering is er meer dan genoeg concurentie. (op vorwaarde als je er gebruik kan van maken zonder technische problemen).

Want Belgacom wil zekers graag hebben dat je naar VTM kijkt zekers (welja eerder een reclamezender dat ze een beetje onderbreken voor een pulpprogramma).
Reputatie 5
Badge +2
De zenders bij Telenet zijn even "gratis" als die van Belgacom of TV Vlaanderen: je betaalt er alleen elke maand een mooie som voor. Enkel DVB-T en satelliet (zonder TV Vlaanderen of Mobistar !) is gratis.

Gratis op satelliet of niet, te betalen bij Telenet of niet,...allemaal geen redenen voor Belgacom om meer Duitse zenders toe te voegen. Bovendien zit er geen enkele volwaardige Vlaamse of Waalse zender op de satelliet, tenzij je natuurlijk een betalend (!) TV Vlaanderen of Mobistar abonnement wilt hebben.

En voor de zoveelste keer: niet iedereen houdt van Duitse zenders. Kijkcijfers zoals bij Eén, vtm of VT4 moet je niet verwachten van Duitse zenders. Wat heb je dan wél : de geinteresseerde doelgroep (Vlaanderen, Oostkantons, Wallonië (!),...) en dus mensen die ze wél willen en graag naar kijken. Idem voor themazenders en andere zenders. Hoe dan ook moet er ook keuze zijn: voldoende en zoveel mogelijk zenders om de abonnees te laten kiezen.
Bijvoorbeeld de keuze in nieuwszenders: CNN, BBC World News, France 24, Euronews en LCI. De kijker kan zappen naar deze verschillende zenders en verschillende dingen bekijken/ontdekken. Kan je dan ook zeggen om enkel CNN aan te bieden om zo toch maar een nieuwszender te hebben ? Nee, natuurlijk niet. Ook als je enkel CNN en BBC World News aanbiedt is dit niet voldoende. Bij de huidige 5 kan je eens varieren en kijken naar de verschillende programma's. Over de taal kan je nog verder discuteren, maar je kan kiezen uit een ruimer aanbod. En het kan nog ruimer met bv Al Jazeera ENG, Skynews of Russia Today.

Toegepast op de huidige Duitse zenders : ARD, ZDF en BRF Fernsehen. BRF Fernsehen zendt slechts 1 kwartier per dag (!) iets uit en voor de rest een pancarte met reclameboodschappen en herhalingen...niet echt een volwaardige Duitstalige zender te noemen. ARD en ZDF zijn gelukkig wél goede en volwaardige 24uurs Duitse zenders. Maar als je bv op ARD je iets niet bevalt zap je naar ZDF (en dit moet je bevallen/aanstaan anders moet je kijken naar een niet-Duitstalige zender). Met WDR (die zelf ook wil op Belgacom TV!) en RTL zou al dat aanbod een pak ruimer zijn, ook met Sat.1 en ProSieben. En als je weet dat Telenet en VOO (ook in Oostkantons beschikbaar) 6 Duitse zenders moeiteloos én in het basisaanbod kan steken, kan Belgacom toch ook een paar Duitse zenders toevoegen. Idem zelfs voor de Franse en Italiaanse zenders.

Het feit alleen al dat Eva nog altijd niet gereageerd heeft op dit topic zegt al genoeg....

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Tien, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Het is eigenlijk totaal onbegrijpelijk waarom Belgacom met deze vraag niets doet. Want het leeft echt bij heel wat abonnees. Ze hebben geluk dat ik niet kan overschakelen naar Telenet, of ik had het wellicht allang gedaan. Niet dat ik zo'n telenet fan ben, maar wat aanbod betreft is het voor mij persoonlijk intressanter. Wat satelliet betreft, niet mogelijk hier staat een groot gebouw in de weg. Dus zal ik maar blijven zagen zeker, wie weet komt het dan ooit nog in orde.
ik denk dat Eva genoeg verstand heeft om niet te reageren op zo'n topic.

iedereen heeft een eigen voorkeur voor zenders en iedereen zijn zin geven is onmogelijk
Reputatie 6
Badge +1
Iedereen zijn zin geven is inderdaad onmogelijk, maar blijkbaar krijgen alleen franstaligen hun zin.
Badge
franstroch beetje meer duidelijkheid.IK heb nergens gezegd dat ik een gratis abonnement moet hebben bij de één of de andere.
Mij interesseren die Duitstalige zenders minder, wat ik wel graag zou hebben is de Nederlandse commerciële zenders. Zo kan ik in mijn eigen taal naar een zender kijken. De huidige NL zenders (die van Holland dus) zijn het bekijken niet waard. Af en toe eens een leuk programma, maar daar blijft het bij. Op de commerciële zenders worden wel goede en ontspannende progrmma's opgenomen en hoef je je verstand niet te fel te laten werken om de taal te verstaan. Voor mij graag wat Hollandse zenders dus. Er wonen trouwens genoeg Hollanders in Vlaanderen en de Ardennen om dit commercieel haalbaar te maken.
Reputatie 5
Badge +2
Inderdaad, Nederlandse commerciële zenders gaan nooit komen door de auteursrechten. Toch zijn wel Nederlandse radiozenders mogelijk, alleen is het niet echt duidelijk of Belgacom dat nu wil.

Oproep aan Eva: kan u eens reageren op de vragen van de topicstarter ? er is nog altijd geen antwoord.

Mvg
Badge
Ik ben het voledig eens met Lieven.Momenteel zit ik nu met 7 boeketten en die moubi pass.En van die vlaamse zenders mag wel eens een hd versie komen.Ook enkele nederlandse zenders zijn welkom.
Reputatie 7
Badge +1
Misschien wordt VT4 (en VijfTV?) volgend jaar ook in HD uitgezonden....Wat extra Duitse zenders betreft: eventueel in een apart boeket, maar bij Telenet zitten die wel in het basispakket.
wat betreft vlaamse HD zenders, het is nog altijd aan de zenders zelf om te beslissen in HD te gaan uitzenden. wat niet bestaat kan Belgacom niet leveren.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Zo klaar als een klontje...
Ik ben sinds kort overgestapt naar Belgacom en mis ook mijn Duitse zenders! RTL en ProSieben heb ik heel vaak bekeken. Die zijn echt de moeite! Ik vrees echter dat ze dat zeker niet in een apart boeket gaan stoppen. Zou te weinig renderen, vermoed ik.

De zenders die ik mis:

  • ITV1 (Telenet analoog - regio kust+Brugge)
  • ProSieben
  • RTL
  • CNBC
Om on topic te komen / Ik heb hier ook Hallmark en zou heel graag weten wat er in de plaats van die zender zal komen.
FoxLife, zoals Tien voorstelde, is een heel goede optie!
Hallo EVA, graag een antwoord op deze terecht gestelde vraag.
Zoals je ziet is er meer dan voldoende interesse voor bijkomende duitsalige zenders.
En hoe zit het met de eventuele opvolger van Hallmark ?
Ik vraag me echt af wat er nu in de plaats gaat komen... Woensdag al gaat de zender off-air...
Reputatie 6
Badge +1
Misschien iets Frans? La Trois HD?
@william43 HAHAH Da's een goeie! xD

Serieus: a.u.b. geen Franse zender meer...
Reputatie 5
Badge +2
@William43: dat zou mij zeker en vast niet verbazen. La Trois HD en France 3 HD zijn potentiële opvolgers. Of wie weet ook weer een Arabische zender ? 3M Monde of Al Aoula 2 ofzo ? Eén ding is zeker: alvast geen Nederland 1/2/3 HD of FOXLife.

Ik vermoed dat Eva hierop niet zal reageren. De standaardantwoorden zijn "te duur in verhouding tot kijkers" (deze filosofie kan helaas niet doorgetrokken worden naar alle zenders : 2M Monde, Al Jazeera Arabic, KTO, Al Aoula,...) en "capaciteitsproblemen" (ondanks dat men dit kan oplossen of verwacht Belagcom dat ze nooit nog zenders gaan toevoegen ?).

Vermoedelijk komt er ook geen opvolger voor Hallmark.

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Sarcasme kan mooi zijn Tien.....Tong uitsteken maar ik begrijp je frustratie wél. Maar ze zijn nu bezig met TV Overal.....maar niet van overal duidelijk.....
te duur in verhouding tot kijkers.. daarom dat er kilos meer francophone zenders zijn dan neederlandophone terwijl er meer Vlamingen zijn dan walen. Doesn't make sense, die uitleg van Belgacom isn't it? (wel, net zoals hun capaciteits gezeik, terwijl een zo'n 10tal zoom zenders zijn)
Neen neen,het probleem is enkel en alleen de - door de politiek benoemde - RTL top chez Belgacom. Hoeveel rating verlagingen zullen ze nog nodig hebben tot wanneer ze buiten gesmeten zullen worden.
Reputatie 7
Badge +1
In het verkabelde Vlaanderen is er alleszins meer groeipotentiëel voor hen dan in Wallonië. Ik denk dat zowat iedereen een kabelaansluiting heeft van toen er alleen maar analoge kabel-TV was. Antennes zijn compleet van de daken verdwenen. Schotelantennes zie je vooral bij allochtonen. Een gemist kans denk ik.
Reputatie 5
Badge +2
Inderdaad, als Belgacom het zenderaanbod zo uitgebreid mogelijk maakt (WDR, RTL Television, Sat.1, ProSieben, CNBC Europe, Russia Today, NL1/2/3 Hd, Foxlife, BBC One HD, ARD HD, Animal Planet HD, Nostalgie NL, ketenradiozenders, buitenlandse radiozenders, Mediaset Italia, TRT, Actua TV,...) dan zit er zeker en vast nog groeipotentieel in zowel in Vlaanderen, Brussel, Oostkantons als Wallonië. Met zo'n aanbod trek je mensen aan en bevorder je serieus de tevredenheid van de abonnees. Belgacom kan daarmee uitpakken als grote troef, naast het Belgisch, Portugees en Spaans voetbal en alle interactieve diensten. Maar dan moet natuurlijk Belgacom ook willen om die serieuze gaten op te vullen en dat is niet helaas. De opgesomde zenders willen alvast wél.

Mvg

Reageer