vraag zenders bij belgacom tv

  • 25 June 2011
  • 49 reacties
  • 4722 Bekeken

Heb een vraagje welke zender gaat hallmark vervangen wij hebben deze zender in ons boeket en heb gelezen dat deze komende maand stopt.

En is er al een planning om ons wat meer Duitse zenders te geven desnoods in een boeket.

Alvast bedankt

49 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Waar hebt u dat gelezen? Ik wil ook heel graag ,en ik niet alleen, Duitse zenders erbij. Maar om de één of andere reden vind Belgacom dat blijkbaar niet nodig. Is hier al heel vaak gevraagd.
Badge
Dat zal toch nooit gebeuren of het zou in paket vorm zijn 5 zensers en dan is het ook weer niet goed.Voor ne belg zal het ook nooit goed genoeg zijn dan is de voetbal al drie jaar gratis dan zouden die duitse zenders ook nog eens mee in dat basis paket moeten zitten.Zo stom is belgacom nu ook weer niet.Op den duur is n'en belg nog giieriger als een holander.
Badge
Ik heb daar ook nog niets van gelezen.Heb gisteren wat gegoogeld en normaal moet je dan wat vinden maar daar vind ik ook niets tussen.
Jullie begrijpen mij verkeerd.

Van Hallmark heb ik dit gelezen.

De digitale film- en seriezender Hallmark stopt met uitzenden vanaf 20 juli. Dat meldt eigenaar van de zender NBC Universal. Een belangrijke reden voor de stopzetting is het vervallen van het merkrecht voor NBC Universal. Hallmark is in Vlaanderen beschikbaar in de zenderpakketten van Belgacom TV, Mobistar Digital TV, Telenet Digital TV en TV Vlaanderen. Welke nieuwe zender Hallmark zal vervangen bij de digitale tv-providers is voorlopig niet bekend.

Bron: http://digitaletv.wordpress.com/

Mijn laatste is een vraag naar Belgacom toe wanneer we wat meer Duitstalige zenders erbij krijgen of een voorstel naar Belgacom toe om een pakket er van te maken ik vind juist die Duitse tv zenders net wat beter dan de andere buitenlandse zenders ze een programma uit op bv RTL 2 of Sat1 en dan kan ik het hier niet bekijken dan moet ik al naar een vriend gaan om naar dat programma te gaan bekijken.

Verdere optie is de franse zender TV8Mont-Blanc en Weo omdat daar soms programma's worden uitgezonden dat mijn ouders graag zien die zijn in de 80 jaar hier word soms accordeon enz gedraaid voor deze mensen is er dus niets meer te zien zelfs niet meer op telemelody wat vroeger wel het geval was.

we weten wel welk type zender er in de plaats zal komen zeker? Zoals het de laatste 2 jaar niet anders geweest is.
Badge
Als het aan mij ligt mag het ook een heel duitstalig paket zijn buiten wdr die kan beter in het basis paket komen.Maar eerlijk gezegd ik vrees er wat voor ze hebben nu al de inspanning voor het voetbal gedaan,misschien komt er nog een niewe opdate dit jaar?
Reputatie 5
Badge +2
1 (!) seizoen gratis voetbal zorgt er niet voor dat de tekorten in het zenderaanbod goed gemaakt worden. Als je kijkt naar het zenderaanbod van Telenet, TVV en VOO en dat vergelijkt met Belgacom TV weet je dat de Duitse zenders een (zwaar) pijnpunt zijn (idem voor radiozenders). Elke provider heeft meer Duitse zenders dan Belgacom, dat nochtans ook in de Oostkantons beschikbaar is. Je zou toch voor een Belgische provider kunnen verwachten dat er veel verschillende zenders zijn van één genre. BRF Fernsehen zendt amper iets uit en kan je moeilijk als volwaardige Duitstalige zender beschouwen (eerder een regionale zender).

Ik heb onlangs WDR en CNBC Europe gecontacteerd en het ligt zeker niet aan hen dat ze niet beschikbaar zijn. 'Duitsland 3' en Europa's best bekeken beurszender willen graag bij Belgacom komen, alleen ligt het enkel nog aan Belgacom zelf. Dat het geld kost en niet meteen de kijkcijfers van Eén en vtm zal halen weet ik, maar als je die redenering doortrekt naar alle zenders kan je veel vragen stellen bij oa 2M Monde, AL Jazeera Arabic en KTO. Nu hun rechten van de voetbal niet meer zoveel kosten kan Belgacom misschien afstappen van hun redenering, die blijkbaar alleen geldt voor Duitse zenders en beurszenders.

Wat moet er zeker nog in basisaanbod ? WDR, CNBC Europe, 1 à 3 Duitse commerciële zenders (RTL, Sat.1,...), Radio Nostalgie NL en enkele ketens en buitenlandse radiozenders. In een betaalpakket eventueel nog meer Duitse commerciele zenders. Waarom deze zenders ? alle opgesomde zenders zijn beschikbaar bij meerdere concurrenten én mensen die geinteresseerd zijn vragen én kijken ernaar. Niet iedereen zijn goesting misschien, maar wel goed voor meer klanten, klanttevredenheid en de geinteresseerde doelgroepen.

Ben benieuwd of Eva überhaupt zal reageren in dit topic (was in het verleden niet altijd zo). Toch hoop ik dat ze een uitgebreide uitleg geeft en ingaat op de opmerkingen die hier worden aangehaald.

Mvg
Reputatie 5
Badge +2
Voor Hallmark hebben ze genoeg potentiele opvolgers: FOXLife (HD), Crime & Investigation Network, Investigation Discovery,...

Mvg
Badge
Tien dat voetbal gaat wel over 3 jaar hé.En natuurlijk zal dat niet zo snel gebeuren die duitstalige zenders hoe graag ik het ook zou hebben.Ik betaal nog liever 5 of 10€ in een pakket ik heb toch abonnement favorite dat voel je niet zo.Maar het zal er niet zo snel komen vrees ik omdat er toch meer frans sprekenden in België wonen dan Duits sprekenden.Waarvan de helft misscheen nog niet eens belgacom kunnen nemen.Wij zijn eens in Lanzarath geweest en geloof nooit dat ze dat daar hadden.
Reputatie 7
Badge +1
Franstaligen hebben al héél wat extra-zenders in HD...La Une HD, la Deux HD, RTL-TVI HD, Club RTL HD, TF1HD, France2 HD; dat zijn er 6...Nederlandstaligen maar 3. Bovendien zijn TF1 HD en France2 HD bij mijn weten nog altijd buitenlandse zenders. Dat Franstaligen in hoofdzaak naar TF1 en France 2 kijken is hun probleem...misschien zijn wij daardoor meer Belgen dan zij. Wat niet wil zeggen dat ze in de Vlaamstalige regio niet wat extra buitenlandse HD zenders mogen/moeten aanbieden. Of gaan ze ervan uit dat de meeste vlamingen ook wel eens naar franstalige zenders kijken ? da's dan wel "la loi du moindre effort " hé !!
Reputatie 5
Badge +2
@Axana: 3 jaar heeft Belgacom de rechten, maar ze gaan 1 seizoen gratis doorgeven. Belgacom gaat na volgend seizoen hun gratis voetbalaanbod bekijken, waarna Belgacom beslist of de 2 andere seizoenen ook gratis zullen zijn. Maar gratis of niet, het voetbal dekt de vele gaten in het basisaanbod nog niet. Het is al reeds van bij de start van Belgacom TV dat mensen meer Duitse zenders wilden: logisch ook : alle zenders van de kabel wil je ook via Belgacom TV kunnen blijven ontvangen. Idem voor CNBC Europe. Mensen in de Oostkantons zullen eerder voor VOO kiezen dan voor Belgacom, logisch als je beiden hun aanbod bekijkt.

Het is dan ook meer relevanter en belangrijker dat Belgacom zijn aanbod uitbreidt met die zenders die andere aanbieders wél zonder enige moeite of problemen (kost, kijkers,...) kunnen aanbieden en de zenders toevoegt waar mensen (al lang) naar vragen (en dus een publiek voor is): WDR, CNBC Europe, Radio Nostalgie NL, RTL, Sat.1,...
Het kost en aantal kijkers-verhaal is moeilijk te begrijpen als je naar alle recent toegevoegde basiszenders kijkt (2M Monde, KTO, Al Jazeera,..). Zou Bloomberg meer potentiele kijkers hebben dan CNBC Europe ? Is 2M Monde populairder dan WDR ? Dat kan Belgacom nooit 100% weten zolang men het niet toevoegt en de kijkers niet de keuze laat. En zo kan Belgacom nog wat door gokken zonder echt te weten. Anderzijds is de meerwaarde van digitale tv om meer zenders van hetzelfde genre te hebben dan bij analoge tv. Dat is zeker niet waar voor beurs- en Duitse zenders, ondanks dat het wel kan (in tegenstelling tot Nederlandse commerciele zenders en hun rechten).

@sinjoor71: het zijn zelfs 7 Franstalige HD-zenders (Plug RTL HD ook ondertussen).

Mvg
Badge
Infeite het had veel beter geweest moet het nu gewoon betalend voortlopen maar dan wel aan verminderde prijs.Ze kanden dit in die dikke maand ook bezien hoe ze het gingen doen en dan voor zo een 12 of 15 euro al die matchen zien nu kan iedereen die vroeger geen voetbal had zomaar profiteren en er zijn mensen die elke maand 20€ konden neerleggen.En nu alles maar in hun schoot geworpen krijgen.
Badge
Dat bedoel ik nu juist deze week was ik al mijn zenders aan het overlopen en dan kom je er ineens 2 tegen de gewone en de hd versie er zijn somige zenders die 2 verschillende programma's uitzenden maar als zij het zelfde uitzenden dan moeten zij ergens van achterstaan.Maar met zo een soort zender metode kan je dit niet degelijk verzetten want die zenders verspringen mee.Zoals je kan lezen in de ideënbus.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad Tien PlugRTL HD is er nog bijgekomen. Hopelijk Komen VT4 en 5TV nog in HD...dus we hebben zeker nog recht op een drietal buitenlandse HD zenders in het basispakket. Totaal hebben we nu dus, ook in Vlaanderen 10 HD-zender (incl. de franstalige) in het basisaanbod. Bij Telenet zjin dat er maar 5, voor de rest moet je een HD-XL-pack nemen voor 10€, en dat zijn BBC HD, Animal Planet HD, Discovery HD, Sundance Channel, Eurosport HD, MTVN HD.Die zitten bij Belgacom wel verspreid over een aantal boeketten.
Wie zegt dar er überhaupt een zender ter vervanging zal komen? Kan evengoed zijn dat deze er gewoon van tussenuit valt, zonder vervanger.

Mijn vriendin vindt het wel jammer, die keek wel eens graag naar "ne goeien blèètfilm" op Hallmark... (alhoewel de beeldkwaliteit van Hallmark wel zwaar te wensen overlaat)
Een tijdje geleden is een andere filmzender er ook mee gestopt en die is toen ook niet vervangen in dat boeket.

multi live is zogezegd ook gratis geworden maar het boeket kost evenveel als anders.

Ik hoop ook dat belgacom duitse zenders gaat aanbieden maar ik denk dat het bij hopen blijft.
Badge
Misschien lezen ze dit gezaag over die duitse zenders graag 😉.
Ik ben bezig alles aan het overplaatsen naar telenet.

gewoon omdat belgacom duidelijk laat blijken dat Duitse zenders niet nodig is. (Hier zie ik dit in door dat belgacom gewoon niet antwoord op onze vraag over duitse zenders.)

Dus belgacom verliest hierbij Internet, Digitale TV en GSM gebruiker waar ik als 1 van de eerste klanten bij was want heb nog een nummer dat begint met 0475. zelfs de geplande telefonie in de zomer is ook geanuleerd.

Want telenet heeft wel een degelijk aanbod in duitse zenders !!!!
Badge
Ja je zal het nooit niet weten bij belgacom er kunnen er duitse bijkomen maar dan verwacht ik dit ten koste van andere zenders.
Reputatie 6
Badge +1
Als dat zo is dan moet dat maar bv M6 shopping, KTO, M2 en er zijn er nog wel een paar waar echt niemand naar kijkt, kunnen echt wel vervangen worden door zenders waar mensen wel echt om vragen.
Reputatie 5
Badge +2
Ten koste van andere zenders ? Ik vind het redelijk straf dat een provider na al die jaren blijft zeggen dat er capaciteitsproblemen zijn terwijl er voldoende oplossingen zijn om dat aan te pakken of op te lossen. Of verwacht Belgacom dat ze nooit meer zenders gaat moeten toevoegen ?

Als er toch zenders moeten sneuvelen zijn het zeker die 5 à 8 Info-kanalen, 2M Monde en M6 Shopping. Hoe dan ook moet Belgacom zijn zenderaanbod blijven uitbreiden en niet afbreken. Het Duitstalige en radioaanbod (+ CNBC Europe) zijn nog altijd (te betreuren) pijnpunten en daar is weldegelijk een publiek voor die zenders.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Volledig mee eens, ik snap eigenlijk ook niet waarom ze een achttal infokanalen nodig hebben.
Badge
Wat william 43 zegt is ook heel duidelijk ze hadden even goed die ander zenders blanco gelaten.Maar ik denk wel dat in de groot steden 2m en kto bekeken wordt en zo is er nog één maar die schiet mij niet direct te binnen.En die mensen hebben even zeer recht op televisie al is het op één zender.En hebben niet altijd het nodige geld om een dure schotel te kopen.
pico, ik begrijp niet wat het aantal Duitse zenders te maken heeft met Telenet, alle Duitse zenders zijn GRATIS te bekijken via de satteliet, daar heb je geen abbo voor nodig ook niet van TV Vlaanderen
Badge
Bij telenet zijn ook gratis ,toch voor de meeste.Als je het al vergelijkt wat je krijgt hier en bij telenet dan zijn dat toch veel minder duitse zenders.

Reageer