Beantwoord

Vraag over huisbezoeken Proximus adviseur

  • 6 December 2016
  • 9 reacties
  • 5161 Bekeken

Ik ben gisteren opgebeld door Proximus met de vraag of er deze avond een proximus adviseur mocht langs komen.
Ik ben niet zeker of het echt van Proximus was. Ik heb deze morgen wel een bevestigings mail gekregen van Proximusklantendienst@contactcenter.be met een telefoonnummer 09268.27.79 waar ze op bereikbaar zijn. Op het internet zeggen ze over deze nummer dat hij fake is. Kan iemand bevestigen dat dit werkelijk van Proximus is?
Mvg,

Pascal Martens
icon

Beste antwoord door KoenN 7 December 2016, 11:11

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Sprak men in dat telefoontje over een 'Happy House bezoek'? Dan is het inderdaad een initiatief van Proximus, waarbij een Proximus adviseur samen met u uw netwerkconfiguratie bekijkt en zonodig verbetert en moderniseert. Zo'n bezoek is zeker de moeite waard.
zie ook:
nl.forum.proximus.be/aanbiedingen-promoties-4/opgebeld-door-Proximus-36496
U kan voor alle zekerheid ook eens checken bij de klantendienst op 0800 22 800 of zo'n bezoek is ingepland.
Meer informatie over Happy House bezoeken:
www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/producten/r-orphans/happy-house.html
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben ondertussen ook eens gaan rondkijken op het internet en heb het volgende gevonden: het gaat hier zeker niet over een Happy House bezoek. 09 268 27 79 is van een dienst voor 'adviseurs van Proximus' voor de 'optimalisatie van uw telecomfactuur' die 'op basis van uw verbruikersprofiel een voorstel op maat maken' .
Zie ook bijlage:
Ik ruik oneerlijke praktijden en volgens mij is het een firma die contracten wil aansmeren.

Gemakkelijkste antwoord is van een medewerker van PX hoe het zit met die firma?
Telefoonnummer 09268.27.79 dus simpel voor jullie om het op te zoeken.
Reputatie 7
Badge +6
Dat zeg ik niet, hé, ik wou alleen maar meegeven dat het NIET om een Happy House bezoek gaat in dit geval.:$
Ik ben ondertussen ook eens gaan rondkijken op het internet en heb het volgende gevonden: het gaat hier zeker niet over een Happy House bezoek. 09 268 27 79 is van een dienst voor 'adviseurs van Proximus' voor de 'optimalisatie van uw telecomfactuur' die 'op basis van uw verbruikersprofiel een voorstel op maat maken' .
Zie ook bijlage:


Marleen, bedankt voor de info. Ik heb ondertussen het nummer opgebeld en de afspraak geannuleerd.
Ik ruik oneerlijke praktijden en volgens mij is het een firma die contracten wil aansmeren.

Gemakkelijkste antwoord is van een medewerker van PX hoe het zit met die firma?
Telefoonnummer 09268.27.79 dus simpel voor jullie om het op te zoeken.

Van die telefoontjes heb ik vroeger ook al gehad en direct bedankt voor hun moeite.
Reputatie 7
Badge +6
@Martens Pascal: Via MyProximus: Mijn account : Meldingen kan je al een paar manieren aanduiden of uitvinken, waarop men je kan/mag contacteren van Proximus en 'filialen' voor 'aanbiedingen' en promoties, als je dat zou willen.
In dit geval is het 'probleem', als het er ooit één was, van de baan.🆒
Reputatie 7
Badge +4
Dag Patrick,

Dit is inderdaad een dienst van Proximus waarbij een voorstel gedaan wordt om een adviseur langs te sturen.

Je bent natuurlijk niet verplicht om hier op in te gaan. Zo kunnen we ook altijd kijken of je van de beste telecomoplossing geniet.

Met vriendelijke groeten

Koen
Dank u KoenN is klaar en duidelijk antwoord weten nu dat het geen oplichting is.

En zoals Marleen het zegt op MyProximus het uitvinken, wat al in mijn geval was.

Was een goede vraag en antwoord, thx PX

grtt

Reageer