Volgorde zender aanpassen

  • 27 October 2010
  • 6 reacties
  • 1768 Bekeken

Ik ervaar het verplaatsen van zenders naar een andere volgorde onmogelijk tijd-en enrgierovend. Kan hier geen verbetering in aangebracht worden, pleazzze?

6 reacties

Dat vind ik nu ook zie waarom kun je de zenders niet gewoon plaatsen zoals op een tv toestel met nummers die elkaar opvolgen dat je soms geen drie cijfers moet gebruiken om van zender te veranderen.
Reputatie 6
Badge +1
Het is een heel gedoe. Had pas een paar zenders verplaatst en wat bleek alles stond plots weer door elkaar. Is ook al voorgevallen bij bepaalde updates. Ik ben daar dan toch wel een 45 minuten mee bezig.
Nieuwe belgacom tv user hier, wat zeg jij daar? Reset van de zender nr bij software updates? WAAAT??!! Je bent daar inderdaad een hele tijd mee bezig. Men zou de zendernummering ook moeten opslaan op de belgacom servers als een soort backup..

Andere dingen die ze zouden kunnen doen om het sneller te doen gaan:

- Mogelijkheid om het zendernr te typen en het is meteen geselecteerd. Typ dan nog een zender nr en je krijgt de kans om te bevestigen om die te switchen.

- Mogelijkheid niet enkel om te switchen, maar ook om ergens tussenin te plaatsen. Dit mis ik enorm.. En als er later eens nieuwe zenders bijkomen zou dit handig zijn..

- Mogelijkheid om de zendernummering opeen te laten volgen. Als ik alle zenders heb gesorteerd wil ik niet dat er gaten tussenzitten (springen van 20 naar 30, etc)

- Geef een bevestiging als ik per ongeluk uit het zendersorteer menu ga.. Dan verlies ik al m'n werk niet. Bvb op back duwen nadat je een zender had geselecteerd ben je hemelaal uit het menu.. Ik kom van telenet en daar is er back & exit..

- Mogelijkheid om alle franse zenders bij elkaar te plaatsen, alle duitse, etc.. (alsook de mogelijkheid om duplicate zenders helemaal achteraan ofzo te plaatsen). Met duplicaat bedoel ik zenders waarvan er een nl en fr versie bestaat.

- Of geef mij een web versie van dit formulier waarmee ik dit kan doen met drag en drop.

- Preconfigured channel sets.. Verschillende channel orders waar je uit kunt kiezen. Voorgeselecteerd.

En ik zou meteen ook zeggen.. doe wat aan die lag/vertraging. Wow. Als je naar een volgende pagina gaat komt eerst de interface en dan pas de tekst aan (de tekst dan nog in twee keer, eerst zie je enkel "é", daarna komt de rest van de tekst ("één, en alle andere zenders). Het is lachwekkend hoe slecht dit is na 5 jaar.
Reputatie 3
Badge +2
Een webversie zou inderdaad een ganse verbetering zijn, tenminste als de webversie niet op dezelfde manier werkt of nu :D
Als Vlaming in Brussel krijg je de Franstalige configuratie voorgeschoteld.

Geen andere keuze.

Dus de volgorde van de zenders zelf gewijzigd.

Een hele tijd aan gespendeerd, maar ik dacht "dat moet maar 1 keer gebeuren, dus het is de moeite/tijd waard"

15 dagen later staan ze vanzelf weer in de oorspronkelijke Franstalige volgorde.

:(

Dus stel ik voor om:

- ofwel de keuze te hebben tussen een FR of een NL volgorde

- ofwel de mogelijkheid hebben om de zelf gekozen volgorde te bewaren (met de bedoeling ze na een Belgacom Update terug te kunnen toepassen)

Het idee van Wesley vind ik goed: mogelijkheid om zenders te switchen gewoon door de 2 zendernrs vlak na elkaar te typen
Bij Telenet wordt dit automatisch op de server opgeslagen.

Zelf heb ik nu al 4x de zendervolgorde veranderd en heb er eigenlijk niet veel problemen mee, maar het kan nog steeds VEEL gemakkelijker. Sorry dat ik nog een tweede keer vergelijk, maar bij Telenet is het ietsje gemakkelijker: daar plaats je de zenders die je wil verplaatsen in een linker kolom op het scherm en kies je dan gewoon waar en op welk nummer je die wil plaatsen.

Een onlineversie zou ook wel een grote vooruitgang zijn :)
Of gewoon hetzelfde systeem aangaan als bij analoge tv indertijd...

Reageer