'Volgens huidige planning zouden begin volgend jaar de NPO-zenders in HD geactiveerd worden'.

  • 12 October 2016
  • 82 reacties
  • 3833 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Dit bericht stond deze morgen op Twitter (zie bijlage). Nu maar hopen dat het lukt met die planning, want Arte in HD zit ook al lang in de planning, maar is helaas ook nog geen realiteit.

82 reacties

Reputatie 3

Reputatie 7
Badge +1
Dat de NPO's nog altijd niet in HD zijn is erg onbegrijpelijk en totaal onverdedigbaar als je ziet wat er al van franstalige (buitenlandse) zenders in HD beschikbaar zijn. De oude wafelijzerpolitiek werd hier duidelijk niet toegepast...🆒
Reputatie 3
Volledig mee eens, voor Belgacom/Proximus is de regel al altijd geweest 'eerst zien en dan pas geloven'.
:8 Zoals altijd, eerst zien...ARTE was ook voor april 2016 beloofd en het is nu uitgesteld tot "in de loop van 2017". Waarschijnlijk zullen we eerst CNN en KTO in HD krijgen alvorens ze iets zinvols in simulcast SD/HD zullen doorsturen.
Reputatie 7
Badge +2
Op het franstalige forum heeft één van de admins ondertss bevestigt dat ARTE HD niet voor april maar voor mei zal zijn en dat het technische team er momenteel aan werkt.

https://fr.forum.proximus.be/chaines-tv-series-et-films-33/arte-hd-34406/index4.html#post576217

Misschien dat dat tegelijk gaat lopen met de HD versies van de NPO zenders. Mei is in elk geval nog altijd Q2. En bij PX is het zoals bij de katholieken: er is altijd hoop 🤣
Reputatie 7
Badge +1
Nog 24 dagen en dan hebben we volgens PX de NPO zenders in HD. Ten laatste 20 Augustus 2017. Zie er al naar uit.
Reputatie 7
Badge +1
Heb er wel goede hoop in, het is al een paar keer uitgesteld. En hoop dan dat Vitaya en de BBC zenders vlug volgen.
Reputatie 7
Badge +1
Nog 8 dagen en dan zijn de NPO zenders in HD. Kijk er al naar uit.
Reputatie 7
Badge +6
Was de bijlage niet groot genoeg, Philippe? ;-)))
:D:D:D
Reputatie 3
Ik ben een beetje te lui waarschijnlijk om nog eens te moeten klikken en lezen zonder klikken lukte mij niet 😃
Reputatie 7
Badge +2
:8 Zoals altijd, eerst zien...ARTE was ook voor april 2016 beloofd en het is nu uitgesteld tot "in de loop van 2017". Waarschijnlijk zullen we eerst CNN en KTO in HD krijgen alvorens ze iets zinvols in simulcast SD/HD zullen doorsturen.
Reputatie 7
Badge +6
Als het het zelfde liedje wordt als voor die fameuze update van de V4, is het nog niet voor binnen een paar maanden, hé, sinjoor.:(
Reputatie 7
Badge +1
Als het het zelfde liedje wordt als voor die fameuze update van de V4, is het nog niet voor binnen een paar maanden, hé, sinjoor.:(
Dat is eerst van april naar october verschoven, en nu weten ze het nog niet...
Reputatie 6
Badge +2
Eindelijk na jaren zagen in 2017 de NPO zenders in HD

Nu nog blijven zagen tot Proximus ARD en ZDF in HD doorzendt.:8
Reputatie 7
Badge +1
Proximus zit wél met het probleem (?) dat ze in meertalig gebied zitten, wat bij TN amper het geval is.
Reputatie 6
Badge +2
Proximus zit wél met het probleem (?) dat ze in meertalig gebied zitten, wat bij TN amper het geval is.

Ja en dan, dat belet Proximus toch niet om ARD, ZDF, BBC 1, BBC 2, ...enz in HD aan te bieden en dat in heel België.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb toch gezegd dat we geen zomer kregen. Die warme dagen met die ene hitte golf is alles voor dit jaar. dus het zal wel voor volgend jaar zijn.
Reputatie 7
Badge +1
"We hebben nog altijd de bedoeling om dit voor de zomer te doen".

Hallo Proximus
De zomer nadert nu toch héél vlug. Geef aub nu eens CONCREET antwoord: wanneer NPO-zenders in HD?
Liefst niet NOG EENS een verschuiving van de beloofde datum.


Heb contact opgenomen met het PX Team. Ten laatste 20 augustus 2017 worden de NPO zenders in HD uitgezonden. Dus nog 2 maanden wachten. Helaas verschuiving van de beloofde datum.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou me toch niet te veel vastpinnen op die datum. Deze is al vaker verschoven om technische redenen (compressietechnieken) .Het belangrijkste is dat ze er komen en dat het goed werkt.

Ik stel wel vast dat de meeste nieuwe zenders in HD worden toegevoegd (Evenaar, Viceland, Eclips TV). Dat is op zich toch al een goede indicatie dat het nakend is.
Reputatie 2
Badge
We naderen 20 augustus. Is er ondertussen al nieuws over de NPO zenders ? Maar ja, geduld is een mooie deugd 🙂
Reputatie 7
Badge +1
We naderen 20 augustus. Is er ondertussen al nieuws over de NPO zenders ? Maar ja, geduld is een mooie deugd 🙂
Dacht dat het al 16 augustus was. Heb er nog niets van vernomen. Heb de vraag dit weekend gesteld aan het PX team. Nog geen antwoord. We zullen zien. 😀
Reputatie 3
Badge +1
in totaal bij mij +- 15
ik bent franstalg

Alle Proximus-klanten hebben minstens 38 Franstalige zenders.

In Vlaanderen heeft men: La Une, La Deux, La Trois, RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, TF1, France 2, France 3, France 4, France 5, France 0, ABC3, ABC4, Canal Z, Arte, TV5 Monde, KTO, Trek, Baby TV FR, Nickelodeon FR, Bel RTL, PureVision, Radio Contact Vision, RFM TV, Trace Urban, MTV Music FR, NRJ Hits TV, Viceland FR, Action, M6 Boutique, National Geographic FR, Euronews FR, LCI, France 24, Eurosport 1 FR, Al Aoula (mix Frans/Arabisch), 2M Monde (mix Frans/Arabisch)

In Wallonië heeft men ook 26 Nederlandstalige zenders, dus ik zie het probleem niet.
Reputatie 6
Badge +2
France Ô zit wel niet in het aanbod van Proximus, die zender zit alleen in het aanbod van Telenet en in HD.
Reputatie 7
Badge +2
in totaal bij mij +- 15
ik bent franstalg

Alle Proximus-klanten hebben minstens 38 Franstalige zenders.

In Vlaanderen heeft men: La Une, La Deux, La Trois, RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, TF1, France 2, France 3, France 4, France 5, France 0, ABC3, ABC4, Canal Z, Arte, TV5 Monde, KTO, Trek, Baby TV FR, Nickelodeon FR, Bel RTL, PureVision, Radio Contact Vision, RFM TV, Trace Urban, MTV Music FR, NRJ Hits TV, Viceland FR, Action, M6 Boutique, National Geographic FR, Euronews FR, LCI, France 24, Eurosport 1 FR, Al Aoula (mix Frans/Arabisch), 2M Monde (mix Frans/Arabisch)

In Wallonië heeft men ook 26 Nederlandstalige zenders, dus ik zie het probleem niet.


Bovendien kan je Viceland FR instellen op de originele taal Engels. De meeste programma's heb je dan in het Engels. Ook bij de filmzender action kan je de taal in originele versie zetten. Ook daar zijn verschillende films in het Engels. De drie zenders van de RTBF zenden ook vaak films en series in originele versie uit. Hiervoor moet je ook de taalinstellingen eenmalig aanpassen. Je hebt bij die zenders wel geen Nederlandstalige ondertitels, maar voor wie het Engels machtig is, is dat extra kijkplezier.
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat het eerder 21 augustus dus morgen zal zijn, als het doorgaat tenminste.
Een wijziging van aanbod gebeurt immers normaal gezien op een weekdag nooit op zaterdag, zondag en feestdagen, dat is bij Telenet ook zo.
Reputatie 7
Badge +2
Ik blijf denken dat je je niet mag fixeren op die datum. Het zal ooit wel es komen. Maar misschien is het dan te laat voor een aantal klanten die goede alternatieven hebben.

Reageer