'Volgens huidige planning zouden begin volgend jaar de NPO-zenders in HD geactiveerd worden'.

  • 12 October 2016
  • 82 reacties
  • 3833 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Dit bericht stond deze morgen op Twitter (zie bijlage). Nu maar hopen dat het lukt met die planning, want Arte in HD zit ook al lang in de planning, maar is helaas ook nog geen realiteit.

82 reacties

Reputatie 3

Reputatie 7
Badge +6
Was de bijlage niet groot genoeg, Philippe? ;-)))
:D:D:D
Reputatie 3
Ik ben een beetje te lui waarschijnlijk om nog eens te moeten klikken en lezen zonder klikken lukte mij niet 😃
Reputatie 7
Badge +2
:8 Zoals altijd, eerst zien...ARTE was ook voor april 2016 beloofd en het is nu uitgesteld tot "in de loop van 2017". Waarschijnlijk zullen we eerst CNN en KTO in HD krijgen alvorens ze iets zinvols in simulcast SD/HD zullen doorsturen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat de NPO's nog altijd niet in HD zijn is erg onbegrijpelijk en totaal onverdedigbaar als je ziet wat er al van franstalige (buitenlandse) zenders in HD beschikbaar zijn. De oude wafelijzerpolitiek werd hier duidelijk niet toegepast...🆒
Reputatie 3
Volledig mee eens, voor Belgacom/Proximus is de regel al altijd geweest 'eerst zien en dan pas geloven'.
:8 Zoals altijd, eerst zien...ARTE was ook voor april 2016 beloofd en het is nu uitgesteld tot "in de loop van 2017". Waarschijnlijk zullen we eerst CNN en KTO in HD krijgen alvorens ze iets zinvols in simulcast SD/HD zullen doorsturen.
Reputatie 7
Badge +6
Als het het zelfde liedje wordt als voor die fameuze update van de V4, is het nog niet voor binnen een paar maanden, hé, sinjoor.:(
Reputatie 7
Badge +1
Als het het zelfde liedje wordt als voor die fameuze update van de V4, is het nog niet voor binnen een paar maanden, hé, sinjoor.:(
Dat is eerst van april naar october verschoven, en nu weten ze het nog niet...
Reputatie 6
Badge +2
Als het het zelfde liedje wordt als voor die fameuze update van de V4, is het nog niet voor binnen een paar maanden, hé, sinjoor.:(
Dat is eerst van april naar october verschoven, en nu weten ze het nog niet...


Het zou me niet verwonderen dat het uitgesteld zal worden tot na Nieuwjaar dus in de loop van 2017.
Reputatie 7
Badge +1
Voor de NPO zenders naar HD is door PX medewerkers al eerder bevestigd op dit forum voor begin 2017. Als je ARTE nu ook pakt is dit weer een Franstalige zender. Wordt nu echt tijd dat ze een inhaalslag gaan uitvoeren met HD zenders gelijk aan TN.
Reputatie 4
Die NPO HD bevestiging voor begin 2017, heb ik ook al op het forum alsook op twitter en facebook gelezen,
dus het zal er op den duur dan toch wel ooit eens van komen zeker :?
Eindelijk na jaren zagen in 2017 de NPO zenders in HD
Reputatie 6
Badge +2
Eindelijk na jaren zagen in 2017 de NPO zenders in HD

Nu nog blijven zagen tot Proximus ARD en ZDF in HD doorzendt.:8
Reputatie 7
Badge +1
En wat denk je van BBC, Eurosport HD in het basispakket en ga maar verder. PX moet hetzelfde aanbieden in HD zenders als TN.
Reputatie 7
Badge +1
Proximus zit wél met het probleem (?) dat ze in meertalig gebied zitten, wat bij TN amper het geval is.
Reputatie 6
Badge +2
Proximus zit wél met het probleem (?) dat ze in meertalig gebied zitten, wat bij TN amper het geval is.

Ja en dan, dat belet Proximus toch niet om ARD, ZDF, BBC 1, BBC 2, ...enz in HD aan te bieden en dat in heel België.
Reputatie 7
Badge +1
Dan maakt PX maar meer pakketten. Voor de Vlaams, Franstalige en Duitstalig gebied. Dat moet toch geen probleem zijn voor PX.
Reputatie 4
Badge +1
Laatste info hiervoor was dat de NPO zenders in HD kwamen in Q2 van 2017, vandaag is het al 14/04/2017.
Is er enige info over de datum waarop het zou gebeuren?
Reputatie 4
Badge +1
:8 Zoals altijd, eerst zien...ARTE was ook voor april 2016 beloofd en het is nu uitgesteld tot "in de loop van 2017". Waarschijnlijk zullen we eerst CNN en KTO in HD krijgen alvorens ze iets zinvols in simulcast SD/HD zullen doorsturen.

Het is A of B Die wil dat graag en de ander dat. 50% 50%
Reputatie 6
Badge +1
Schijnt een zaak van heel lange adem te zijn. We blijven hopen!
Reputatie 7
Badge +2
Op het franstalige forum heeft één van de admins ondertss bevestigt dat ARTE HD niet voor april maar voor mei zal zijn en dat het technische team er momenteel aan werkt.

https://fr.forum.proximus.be/chaines-tv-series-et-films-33/arte-hd-34406/index4.html#post576217

Misschien dat dat tegelijk gaat lopen met de HD versies van de NPO zenders. Mei is in elk geval nog altijd Q2. En bij PX is het zoals bij de katholieken: er is altijd hoop 🤣
Reputatie 6
Badge +2
Er zijn nog een hele hoop zenders die in HD moeten: de 3 NPO zenders, ARD en ZDF, CNN, Ketnet, Vitaya, Arte, France 3, France 4, France 5, TV5 Monde, de 2 BBC zenders, ...enz.
Al die opgesomde zenders zijn bij Telenet al enige tijd in HD te zien.
Weer uitgesteld de hd versie van de npo zenders was normaal gezien eerste en tweede kwartaal voorzien nu zal het maar voor begin volgend jaar zijn... Ik wacht dan maar geduldig af zoals ik al vele maanden wacht op de nte software op mijn V4 decoder... Dit uitstel is weer een grote teleurstelling...
Reputatie 4
Badge +1
En wat denk je van BBC, Eurosport HD in het basispakket en ga maar verder. PX moet hetzelfde aanbieden in HD zenders als TN.

Antoon het is toch geen voorwaarde omdat Telenet ze uit zend het basisboeket dat Proximus dit ook verplicht is? Zegt de naam concurrentie je iets?
Reputatie 6
Badge +3
Het woord concurrentie zegt mij dat als Telenet dit aanbiedt dat Proximus zal volgen . Dit omdat het beeld zo veel beter is. Zonder concurrentie keken we nog allemaal analoog op zwartwit tv's

Reageer