Beantwoord

Voicemail werkt niet. Hoe oplossen?

• 25 januari 2016
  • 10 reacties
  • 2733 Bekeken

Hallo, sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn voicemail. Ongeacht ik via 1230 een voicemail bericht instelde krijgen mensen die me bellen het niet te horen. Mijn smartphone (iPhone5) blijft dus gewoon bellen zonder dat hij overgaat op voicemail. Hoe kan ik dit oplossen? Al meermaals contact opgenomen met jullie call center, maar zonder succes...
icon

Beste antwoord door Bram 1 februari 2016, 17:22

Joeri,

Hier alle info over het instellen van je voicemail: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_config/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/uw-voicemail-instellen.html#
De eerste keer dien je naar 1969 te bellen.

Mocht dat niet helpen, check ook eens je instellingen mbt oproepdoorschakeling.
iPhone startscherm --> Instellingen --> Telefoon --> Doorschakelen
Als er daar een doorschakeling ingesteld staat, moet het naar +32475151515 zijn (nr voor voicemaildoorschakeling), niet naar een ander telefoonnummer. Anders ga je nooit naar de voicemail doorschakelen...
In principe moet dit niet geconfigureerd worden, maar je weet maar nooit..
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag JoeriVH,

Het instellen van je voicemail doe je best via 1231.
Als dat ook niet lukt, mag je mij klantgegevens bezorgen voor nazicht.

Met vriendelijke groeten,
HeidiE
Via 1230 staat alle juist. Mijn klantennr is 25716876
Reputatie 6
Badge +4
Joeri,

Hier alle info over het instellen van je voicemail: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_config/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/uw-voicemail-instellen.html#

Als er daar een doorschakeling ingesteld staat, moet het naar +32475151515 zijn (nr voor voicemaildoorschakeling), niet naar een ander telefoonnummer. Anders ga je nooit naar de voicemail doorschakelen...
Joeri,

Alle instellingen staan correct via 1969 en doorschakelen staat niet actief. Nog steeds hetzelfde, als iemand me wil contacteren en ik neem niet op dan blijft het gewoon bellen zonder over te schakelen op voicemail...
Reputatie 6
Badge +4
Ok, probeer toch eens de doorschakeling aan te zetten naar het nummer +32 475 15 15 15.

Je kan testen of je voicemail goed werkt, door eens te bellen naar het nummer 0475-15.1232. Daar geef je dan jouw eigen gsm nummer in en dan kom je normaalgezien op je voicemail uit.
Als deze test werkt & je problemen worden niet opgelost als de doorschakeling aan staat, dan neem je best eens contact op met onze klantendienst.
Ok, probeer toch eens de doorschakeling aan te zetten naar het nummer +32 475 15 15 15.

Je kan testen of je voicemail goed werkt, door eens te bellen naar het nummer 0475-15.1232. Daar geef je dan jouw eigen gsm nummer in en dan kom je normaalgezien op je voicemail uit.
Als deze test werkt & je problemen worden niet opgelost als de doorschakeling aan staat, dan neem je best eens contact op met onze klantendienst.

Als ik doorschakelen aanzet, dan schakelt het onmiddellijk door (zonder bellen, wat uiteraard niet de bedoeling is) en werkt voicemail perfect. Wanneer ik bel naar 0475-15.1232 en mijn nummer opgeef werk ook alles goed.
Reputatie 6
Badge +4
Ok, dan moet je via de klantendienst vragen om jouw doorschakelopties correct in te stellen. Daarna zal alles in orde zijn.
Reputatie 6
Badge +4
Of je kan deze procedure volgen om de periode op bv 30 sec te zetten: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_ring_time/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/rinkeltijd-aanpassen-voicemail-te-snel.html
Beste,

Is dit probleem al opgelost?
Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn Iphone 7.
(BizzSmart Abonnement)

Mvg,
Mo
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Mo,

Kan je mij via een prive bericht even je klantgegevens bezorgen, alsook een korte beschrijving van welke probleem er zich precies bij je voordoet. Een prive bericht kan je me verzenden via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes Inge

Reageer