Beantwoord

Vodafone usb stick

  • 13 November 2017
  • 6 reacties
  • 1340 Bekeken

zoals vele op het forum lees ik dat zij een vodafonestick gebruiken
mijn vraag (heb er ook een) hoe kan in mijn stick gebruiken op een tablet met
mini usb aansluiting, heb een verloop stukje van mini usb naar normal
waar ik deze vodafone stick inplug maar er gebeurt niets
mijn tablet is is een lifetab van medion met android
kan er mij iemand mee verder helpen hartelijk dank
icon

Beste antwoord door Alexander 13 November 2017, 07:40

Bekijk origineel

6 reacties

Dat is inderdaad wat ik bedoelde met geen usb ondersteuning
Reputatie 7
Badge +4
Ter info
http://www.vodafone.com/content/index/what/devices/vmb.html
Ik denk dat het probleem eerder te maken heeft met geen ondersteuning van dergelijke USB 3G/4G stick onder android
(zie Vodafone info hierboven: enkel Windows)
Eventueel kunnen Px medewerkers hierover duidelijkheid scheppen (en/of je kan googleplay raadplegen om te zien of je eventueel zo'n app vind)
&
Op het (inter)net lees ik (google search) - voor wat het waard is - "dat fabrikanten liever tablets met ingebouwde 3G/4G verkopen"
Je kan bv een 3g/4g toestelletje kopen (mifi) waar je deze data simkaart in stopt en die een wifi signaal uitzendt zodat je via wifi kunt werken op je tablet. Dus dit MIFI toestel transfereert (heen en terug) mobiel 3g/4g naar wifi.
voorbeeld MiFi router :
https://www.routercenter.be/product/465944/huawei-e5330bs-2.html

Als je een oude smartphone zou liggen hebben waar je deze datakaart kunt insteken dan kan je die ook als hotspot gebruiken en komt het op het zelfde neer 3G wordt omgezet naar wifi.
Alexander

Hartelijk dank voor dit antwoord maar zoals Martin aan haalt, ik heb geen in gang om een sim kaart intebrengen
beste Martin,
zoals je aanhaalt kan ik dus deze stick niet gebruiken op mijn tablet of is er toch nog een andere oplossing
Niet alle tabletten hebben 3/4G aan boord.
En dat de tablet niet reageert als je bv je vodafone inplugt is omdat het geen USB OTG ondersteunt.
Reputatie 6
Badge +2
Die USB stick, is dat om te surfen op het 3G/4G netwerk? In dat geval moet ik je zeggen dat zo’n USB stick enkel voor laptops is, voor een tablet is dat niet nodig aangezien in die tablet al zo’n 3G/4G modem ingebouwd is, je moet enkel een SIM kaart inbrengen.

Reageer