VLIEGEN of VAREN = €60

  • 19 August 2017
  • 0 reacties
  • 235 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Enthousiast over het wegvallen v/d meerkost op roaming in de EU, stelde ik direct mijn GSM in, nog vóór op het vliegtuig te stappen richting Noorwegen. Tijdens de vlucht - boven B of NL - zag ik dat mijn mobiele data ontvangst had. Dus vlug wat gesurfd... helaas. Ik besefte nog niet dat in de lucht (ook boven de EU) de EU tarieven niet gelden. Op een paar minuten was ik €60 armer voor een dataverbruik van amper 4,5 MB (ter grootte van één foto). Op de terugvlucht las ik op een SAS folder dat mijn operator (Proximus) me bij de connectie per SMS moest informeren over de (waanzinnige) kosten van de dataverbinding. Deze SMS heb ik nooit gekregen, de rekening wél!
Zonder je toestemming - op het ogenblik zélf - zou prox dergelijke verbinding niet mogen openen. Zo'n praktijken zijn toch onwettelijk, ontoelaatbaar, gewoonweg oplichterij en afzetterij.
De €60 (van de satellietverbinding) staat onder mijn lopend GSM internet verbruik vermeld als "Mob. Internet Rest van de wereld". Het gebruikte woekertarief van de satellietverbinding vind ik nergens op de prox website terug. Dit is toch wettelijk verplicht?
Ik moet nu mijn faktuur afwachten, vóór prox hier één woord over kwijt wil - klantvriendelijk is anders.
Alexander De Croo heeft dus nog werk aan de winkel, ik stuur hem een kopij.


0 reacties

Geen reactie

Reageer