VierHD en VijfHD nu eindelijk toch mogelijk voor nPVR

  • 14 September 2012
  • 14 reacties
  • 813 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1


VierHD en VijfHD staan nog steeds niet in de online TV-gids, dus is programmeren op afstand (op het netwerk) nog steeds niet mogelijk, ook niet via de decoder trouwens waar het ook enkel in PVR kan met een grote kans op conflicten met andere PVR-opnames. eindelijk


14 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik weet het Elsa, ik ben ne moeilijke mens...angelals ik iets doe wil ik het goed doen, dus verwacht ik dat ook van een ander, zeker als ze er geld voor vragen.wink (leuke smiley's tegenwoordlig); Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze aan Vier/Vijf extra royalties moeten betalen om hun HD-zenders in nPVR aan te bieden. Het is gewoon een vergetelheid of slordigheid denk ik. Hetzelfde met Charles; de fouten getuigen ofwel van slechte dossierkennis ofwel van verregaande slordigheid. We moeten voor Charles of Vier/VijfHD wel niks extra betalen, maar we moeten er ons wél extra aan ergeren dagin daguit.



Nog iets bizzars ontdekt in Charles. Je hebt een serie al een tijdje ingepland, maar op een bepaalde dag geeft die conflict met een andere PVR-opname. Je losty het conflict op door die andere opname te behouden, en programmeert die aflevering van de serie opnieuw in nPVR (gaat automatisch zo). Geen conflict want die aflevering staat op nPVR. Als je dan om een of andere reden een FacR doet, rekent het systeem toch van de serie (die dus in principe altjd in PVR gaat) uit en geeft terug een conflict met die aflevering van de serie, alhoewel die al in nPVR gepland staat. Dan moet je dus dat conflict een 2e keer oplossen door voor behoud van dan ander programma te kiezen. Klinkt ingewikkeld maar is ergens wel logisch. In het vroeger systeem kon je bv. ook al een reeds in PVR geplande opname toch nog eens online programmeren in nPVR, zodat je ze dubbel opnam. De online geprogrammeerde lijst houdt immers geen rekening (of heeft er geen weet van) met PVR geplande opnames. Op de decoder staan die geplande opnames netjes onder mekaar (voorlopig enkel nà een FacR). :)



dat is een goeie Sinjoor heeft het op het forum waarschijnlijk al duizende keren gemeld.



bedankt voor een topic aan te maken dan .... en het op die manier extra onder aandacht te brengen. ik vnd het gewoon en topic waard, zeke gezien komende maandag het nieuwe vier & vijf opstarten


mvg
Reputatie 7
Badge +1


Ik zie eigenlijk niet écht het probleem. Waarom staan Vier & Vijf HD niet in de online TV-gids ?? natuurlik omdat je ze dan in nPVR kan programmeren...maar is daar dan een speciale toelating voor nodig van SBS-Woestijnvis ??

Reputatie 7
Badge +1


Bij Telenet ook nog geen HD versie vlgs. mij.



Ja Xenne, ik gebruik voorlopig ook de SD versies om online of via de decoder in nPVR te programmeren. Bedankt voor de opheldering over die extra-servers. 't zal er wel vanaf kunnen zeker in hun budget ?



Tja Elsa, de online programmering was een héél handige manier om te programmeren tot Charles er zich mee ging bemoeien. Nu moet je telkens een FacFR doen om de geprogrammeerde opnames ook in de decoderlijst te krijgen.



En serieopnames zijn écht ook wel een handige tool. Je moet alleen uit je doppen kijken voor conflicten op sommige dagen waar een aflevering toch samenvalt met een andere PVR-opname. Maar écht moeilijk is het niet. Conflicten checken en oplossen; wat je wilt behouden dus behouden (al wat niet in nPVR kan) en wat wegvalt (ook bv. een aflevering van een serie) terug ingeven voor opname in nPVR. Voor zenders waar het niet mee kan, kiezen of delen hé, of de herhaling (indien voorzien) opnemen. 't vraagt wat aandacht, maar het is niet onoverkomelijk. De opgenomen aflevering zal dan niet mee in, de lijst van de opgenomen serie staan maar apart. Maakt niet zoveel uit. Het klopt dat ik alle hoeken en kanten van het opnamesysteem verken, dus ontdekt ik altijd wel iets nieuws. De belangrijkste 'bugfix' blijft voor mij dat bij nPVR-opnames nu ook markeringen van 'laatst afgespeeld' worden onthouden na bv. 5 of 10 minuten kijken. En de rest zal ook wel in orde komen zeker ?




Reputatie 7
Badge +1


Vier en VijfHD nderdaad ook op Telenet nu. nPVR-problemen of zenders heb je daar niet natuurkijk...Wél kan je daar wel op afstand programmeren op de harde schijf. Bij Belgacom nog steeds niet, wan enkel gereserveerd voor nPVR, en daar ligt wél een kleine beperking voor niet-nPVR zenders.

Reputatie 7
Badge +1


Vier en VijfHD staan er nog steeds niet bij in de online TV-gids en kunnen ook vanop de decoder niet in nPVR. Ik los dat op door programma's van die zenders dan eerst te programmeren en dan eerst die van andere (wél nPVR mogelijke) programma's; bij conflict met series (altijd PVR) kan je bij Vier en Vijf meestal opteren voor de laatavond herhaling of die van 's anderendaags in de namiddag. Veel programma's worden daar 2 keer herhaald. Kwestie van zorgvuldig te plannen en conflicten creatief te beheersen.wink

Reputatie 7
Badge +1


Die zijn anders al van begin september beschikbaar...dat is al 2,5 maanden...

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de feedback en de volharding Xenne, ik ga het eens op de decoder proberen (zien of er geen conflict komt). Ik laat het nog weten.

Reputatie 7
Badge +1


Correctie het lukt wél ! En zelfs zowel voor VierHD als voor VijfHD, toch vanop de decoder; dus geen conflicten meer met andere PVR-programma's. Op de online-TV-gids staat VijfHD er echter nog niet bij.

Reputatie 7
Badge +1


neen, zij volharden in de boosheid...frown



ik heb verder geen problemen, toch niet met belgacom...






We mogen niet egoistisch worden hé xenne en alleen maar de vechten voor de problemen die ons zelf aanbelangen,


op dit forum zijn er nog genoeg zaken die moeten opgelost worden en daarom heb ik ludiek gezegd :


'Kan je dan voor de rest ook niet zo volharden dat alle andere problemen ook opgelost raken !'


maar blijkbaar na je reactie zal ik het anders moeten formuleren


Kan je dan voor de rest ook niet zo volharden dat alle andere problemen 'ook die van anderen' ook opgelost raken cheeky


Was het maar zo simpel dat je dit kunt met volharden, 'k wou dat het waar was.


En dat ieders mening even belangrijk is dat is de evidentie zelf.


groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Ik begrijp heel goed dat niet aan ieders wens kan worden voldaan, maar een 'foutloos' werkende interface is toch ergens een 'must' want dat geeft bij Telenet weinig problemen. Ik ben door den band wel tevreden, maar als 'controlefreak' storen mij toch een aantal zaken, en dan vooral soms kleinigheden, zoals die cirkeltjes in de TV-gids bij geprogrammeerde opnames, die er soms wel en soms niet staan. nPVR- programmas die maar starten nadat de opname (of het live programma) beeindigd is. Vandaag slechts bij een programma. Serieopnames die na een update v/d TV-gids verdwijnen. Maar vooral het niet doorgeven van online geprogrammeerde opnames naar de lijst v/d decoder.

Reputatie 7
Badge +1


Laat ons maar positief blijven hé. Als er niks is om over te klagen wordt het leven misschien saai?wink



Het niet kunnen openen van de opties bij nPVR-geplande opnames is dus positief (je weet dan direct dat het nPVR is). Maar simpeler is nog altijd een aanduiding onder het bitmapje linksboven...30d is voldoende. Nu is dat enkel nà opname; waarom eigenlijk? kan toch niet zo'n probleem zijn hé.

Badge

Eindelijk, ik heb VIER HD en VIJF HD kunnen programmeren vanop mijn tablet, dus in nPVR. Eind goed, al goed.......maar er zijn nog problemen hé.......... Het is bijna kerstmis, dus...... Vrede op enz.....



Reageer