Vier en Vijf op pauze zetten geeft een statisch reclame boodschap in beeld

  • 18 August 2015
  • 15 reacties
  • 243 Bekeken

De TV-zenders VIER en VIJF gaan een nieuw systeem uitproberen om reclame tot bij de kijker te brengen

Wie de pauzeknop indrukt tijdens een film of programma of opnames, krijgt toch een reclamebeeld te zien.

Met de komst van digitale televisie konden kijkers makkelijk reclame mijden en

dat willen de zenders met de nieuwe techniek voorkomen, cfr Sigrid Van Den Hautte van moederbedrijf SBS.

SBS werkt voor de innovatie samen met aandeelhouder Telenet.

Maar de zendergroep zit nu ook aan tafel bij Proximus.

SBS zal Telenet ook niet tegenhouden om het idee met andere zenders uit te werken.

Steeds meer mensen gebruiken de mogelijkheden om reclame over te slaan.

Zenders moeten dus op zoek naar andere manieren om de boodschappen van adverteerders

tot bij de kijker te krijgen!


.

15 reacties

Naar het schijnt zou het via een instelling op je decoder kunnen uitgezet worden.
Reputatie 7
Badge +6
Telenet werkt aan de technische uitvoering van dit idee, maar zit ook aan tafel met Proximus en andere zenders om het te promoten. Nu door de invoering van de decoder zonder harde schijf als enige decoder in de toekomst ook stilaan de PVR opnames gaan verdwijnen, zodat er niet meer zo veel kan opgenomen worden, kunnen ze misschien ook het doorspoelen van opnames onmogelijk maken, zodat we zeker niks missen van die ellenlange reclameboodschappen om de 10 minuten op veel zenders. Ze zijn er mee bezig? OK dan.


Ik ben blij dat al die providers zo bezorgd zijn om de wensen van hun klanten, alleen .... welke klanten juist?

in de toekomst ook stilaan de nPVR opnames gaan verdwijnen



Je bedoelt waarschijnlijk dat er in de toekomst alleen nog nPVR zal mogelijk zijn ;-)
Reputatie 7
Badge +6
Zut alors, ik blijf ze door elkaar halen, ondanks al je goede lessen op dit forum, Elsa.bloos
Ik sla ook wel eens alles door elkaar hoor, mijn vent zegt dan altijd 'dat is niet erg, zot zijn doet toch geen pijn' smiley
Reputatie 7
Badge +6
In elk geval, alle middelen zijn dus goed om de 'adverteerders tot bij de kijkers te brengen' en alle providers werken daar vrolijk aan mee. Ik krijg de tranen in mijn ogen van ontroering over zoveel zorgzaamheid. duivel
Reputatie 6
Badge +2
Hun leuze is: ' Je zal en moet naar die reclame kijken, willen of niet', dus vinden ze alle dagen iets uit om de mensen te koeioneren.ontevreden
Als je hen moogt geloven gewoon een druk op de knop en 't is verdwenen, dat beeld bedoel ik niet dat koeioneren ;-)
Ik versta er niks van.Is het nu niet gemakkelijker wanneer men spoelt,gewoon gewoon laten betalen?Wat is nu 5 min reclame?
Reputatie 7
Badge +1
In TV replay+ betaal je nu al 5€ per maand om te kunnen doorspoelen. Voor dat geld wil ik tijdens het spoelen geen statische reclame zien, want dan weet ik niet waar ik blijf.brutaal


Natuurlijk kunnen ze het doorspoelen van PVR veel minder beïnvloeden dan in nPVR. Maar hoe lost Telenet dat dan op??
Reputatie 6
Badge +1
Ze doen maar, nog minder kijkers voor SBS Belgium. Gelukkig kijk ik vaak NPO, ARD, ZDF, BBC en NETFLIX. Als ze nu echt denken dat ze mensen alles door de strot kunnen duwen, moeten ze dat maar doen. Zo jagen ze hun kijkers nog meer weg van het linaire tv kijken. SBS zou beter eens iets anders uitzenden dan herhalingen van kwisjes en panelprogramma's met steeds weer dezelfde zogenaamde BV's.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het niet kunnen doorspoelen vooral vreselijk als ik naar NGC kijk. Met hun gele blokkendoos die eindeloos herhaard wordt is dat toch om gek te worden. Als ze dan toch reclame willen tonen dat ze dan iets fatsoenlijks tonen en niet ook eindeloos reclame maken voor programma's die ze de volgende dagen gaan uitzenden.


Ik heb een tijdje geen opgenomen programma's bekeken omdat ik een serie op DVD wilde zien. Nadien moest ik dan opnames terug bekijken. Dan zie je dus reclame voor programma's die al lang door zijn.


Wat me ook stoorg is dat die zenders nooit op tijd beginnen. Moeten we dan verplicht naar het einde van een vorig programma kijken, als we alleen nog diet doorschuifbare npvr kunnen bekijken ? Ik ga in ieder geval mijn V5 decoder goed verzorgen. Kan ik nog lang in pvr kijken. :-)
Reputatie 7
Badge +6
Dan moet Proximus die PVR opnames wel blijven ondersteunen. 🙂
Binnen een 5 tal jaar zal zo een soort systheem wel op elke commerciële zender toegepast worden.En zal je dus of enkel nog die reclame mee moeten zien of anders enkel naar de gewone zenders zien.
Beste Proximus medewerkers,


Zijn er al meer details bekend uit de onderhandelingen met PX of die ook in zee gaan stappen?


Mvg,


Elsa

Reageer