Vier en Vijf nu in HD!

  • 31 August 2012
  • 25 reacties
  • 798 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Sedert deze morgen stel ik vast dat Vier (VT4) en Vijf (VijfTV) nu als VierHD en VijfHD op plaats 34en35 staan! Mooi van Woestijnvis! En ineens 2 HD-zenders erbij!

25 reacties

Badge
Klopt. Nu ga ik straks thuis eens kijken of dit bij Telenet ook is.

Grtz xxx
Reputatie 5
Badge +3
Eindelijk nog eens positief nieuws, grote verbetering, proficiat Woestijnvis!
Bedankt voor de info sinjoor

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Staat even nog niet punt in de online TV-gids. Daar staan ze nog niet bij. Gevolg: je kunt ze (voorlopig) niet op afstand programmeren en/of in nPVR opnemen, ook niet vanop de decoder (geeft conflict met een andere PVR-opname van bv. EénHD en gaat niet automatisch op nPVR). Dus voorlopig eerst VierHD of VijfHD programmeren in PVR en daarna de andere (nPVR-compatibele) zenders.
Reputatie 6
Badge +1
Heb het ook gezien, dus iedereen die altijd zeurt van Belgacom geeft alleen Franse HD zenders. Wel als de eigen Vlaamse zenders in HD uitzenden zal Belgacom ze zeker toevoegen. Alleen jammer dat er op het infokanaal niets over word gezegd.
Niets van te merken - VierHD en VijfHD niet aan te treffen :-(
'k heb al 4HD en 5HD op respectievelijk kanaal 4 en 5 gezet het stond wel aagekondigd in een persbericht van belgacom:

Nu ook VIER en VIJF in HD op Belgacom TV

31-08-2012





Voortaan zijn er 5 Vlaamse zenders in hoge definitie (HD) te zien op Belgacom TV. Dat was al het geval voor één, Canvas, VTM. Op 1 september komen VIER en VIJF daarbij.






Zij zijn te vinden op de volgende nummers:




  • één op nummer 30
  • Canvas op nummer 31

  • VTM op nummer 32
  • VIER op nummer 34
  • VIJF op nummer 35
    [/list]
    Nog een nieuwtje voor de voetballiefhebbers:

    Op 7 september 2012 openen de Rode Duivels hun kwalificatiecampagne voor het WK 2014 in Brazilië met een uitwedstrijd in Wales. Deze wedstrijd is te volgen op VIER met commentaar van Bart Raes, het voetbalgezicht van Belgacom 11.






    Elsa
Badge
Anders zullen die er morgen of maandag wel vlug bij staan want wij verwachten nog zenders vanaf 1 september.RTL PLUG HD die hebben julie al/shorts tv allemaal kort films/en die paarde zender die er normaal bij julie ook moet bij komen.En misschien zijn er nog op komst want het is weer een tijdje geleden.
Badge
Bij telenet staan ze er niet bij, daar was gisteren al die radio zender bij gekomen dus ik vermoed dat het in in de loop van de dag, morgen of een maandag er wel zal bij zitten.Ik zit er nu niet direct op te wachten ook niet.
Op tv vlaanderen (schotel) was al een tijdje te lezen dat deze zenders Hd gingen worden.

raar dat belgacom of Evatje ons niet op de hoogte bracht, of wisten ze het zelf nog niet :-)

anders wel fijn hoor dat er weer een beetje meer hd te zien is.
Ik had het zelf nog niet opgemerkt.

Bedankt voor de info.
Badge
En nu moogt ge eens allemaal in een rij gaan staan en klappen in de handjes dat ge eens voor ene keer telenet voor bent.

Verdomme Elsa wat heb ik spijt dat ik mijn smylies niet kan gebruiken.
tip enkele smileys :

knipogen => ;-)

knipogen en lachen => ;-))

tong uitsteken => :-p

lachen :-)

lachen met mond open :-))

teleur gesteld => :-(

Er zijn er nog veel andere maar die ken ik allemaal ook niet zenne !

Badge
Elsa maar als ik dat allemaal moet doen bij mijn postings,dan krijg ik de krampen in m'n vingers.

op ons forum is dat dan weer geen probleem.Niet die krampen hoor maar daar gaan die smileys dan weer vanzelf.

Heb eens aan't zoeken geweest voor die ie10 er al op te zetten,maar het lukt me niet zijn enkel test versies.
Heel mooi dat ze twee zenders geven in HD, kunnen we enkel toejuichen :-)

Direct al gewisseld met de SD versies, nu hebben we 1 HD, canvas HD, VTM HD, 4HD en 5HD, nu nog wachten op de HD versie van 2BE en dan is het plaatje wss rond :)

Voorlopig toch ;-)
Badge
Die zal nu wel niet achterblijven denk ik.Zeker niet nu 4 en 5 in HD te zien zijn.En ik vind dat op 2BE soms goede films te zien zijn.Van mij mag vitaya eveneens in HD dat is misschien beter dan wachten op die hollanders die we hier mogelijk niet in de HD versie gaan zien.
hopelijk zenden ze dan hun series ook in HD uit, want nu zie je nog vaak de 4:3 versie van een serie die origineel in HD opgenomen is
Reputatie 7
Badge +1
Heb ik ook vastgesteld. We moeten ze nog even de tijd geven zeker ?
Reputatie 5
Badge +2
Super die HD-zenders! Eindelijk nog eens nieuwe Vlaamse HD-zenders in het basisaanbod! En Belgacom is eerst! Kortom een historische dag voor Belgacom. :)

En nu Nederland 1/2/3 HD, maar daar zullen we lang mogen op wachten waarschijnlijk. Volgens Eva gingen er geen zenders bijkomen, maar daar twijfel ik nu aan...

Mvg
tja..2be..werkt niet echt met eigen programma, en heeft vaak films die niet hd zijn.
dus zoveel nut heeft dat toch niet.
Reputatie 7
Badge +1
De 2 zenders staan nog steeds niet in de online TV-gids, en hierdoor werkt nPVR nog niet voor de HD-versies. Op de decoder dus ook niet, je krijgt altijd een conflct met PVR-opnames, en het systeem gaat niet automatisch op nPVR bij conflicten.
Badge
Telenet is niet gehaast voor ze te plaatsen denk ik.Anders zijn ze er altijd zo vlug bij om nieuwe zenders te plaatsen.
De superprestige cyclocross zal nu ook veel mooier te bekijken zijn! Joepie!
Reputatie 4
Badge +1
Maar 2BE heeft al lang de meest interessante wedstrijd voor België van de Champions League. Dus het wordt zeker tijd dat ze naar HD overgaan.

Vandaag kijk naar RTLSport HD om deze wedstrijd in HD kwaliteit te kunnnen kijken.

2BE Waar wacht je nog op?
aangename verrassing

toen ik ze er in juni over mailde zei SBS nog dat ze er mee bezig waren maar dat het wellicht niet haalbaar zou zijn voor de zeventiende september...

een hd zender heb je niet van vandaag of morgen dus 2BE zal hier in snelheid gepakt zijn... maar hopelijk maken ze er nu eindelijk eens werk van

op telenet komen ze ook in hd, maar dan pas bij lancering op 17 september

mvg

Reageer