Beantwoord

Verwijderen e-mail uit Skynet web mailbox na forwarden naar Gmail

  • 29 July 2017
  • 8 reacties
  • 1587 Bekeken

Regelmatig loopt mijn Skynet web mailbox vol. 1GB aan web e-mail ruimte is nu eenmaal niet zo veel meer de dag van vandaag.

Om dit te vermijden, heb ik via het configuratiescherm van mijn Skynet webmail de optie "Schakel email forwarding" geactiveerd (Configuratie -> E-mail -> Mail doorsturen) en mijn Gmail adres als forwarding adres opgegeven. Zie afbeelding hieronder:



Het forwarden werkt feilloos: al de e-mails die naar mijn @skynet.be mailadres worden gestuurd, worden mooi geforwarded naar mijn Gmail account (@gmail.com).

Echter, de geforwarde e-mail blijft ook nog staan in mijn Skynet web mailbox. Op die manier is mijn probleem, namelijk het vollopen van mijn e-mail box op het web, natuurlijk niet opgelost.

Ik vind nergens een optie in mijn Skynet webmail configuratie om te zeggen dat een geforwarde e-mail mag verwijderd worden uit mijn Skynet web mailbox.

Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Martin 29 July 2017, 10:55

Bekijk origineel

8 reacties

...Verder kan ik je wel al alvast meedelen dat we binnenkort de mailboxen zullen verhogen naar 50GB. Dit zal voor sommige klanten zelfs al actief zijn. Voor andere is het nog even afwachten. Deze aanpassing gebeurt namelijk in stukken.
Ik heb dit tot mijn grote verbazing daarnet gezien. Ik heb uren geworsteld om een oplossing te vinden om de (veel te lage) quota van 1GB te omzeilen door alles te forwarden naar mijn GMail account en dank zij Martin ben ik daar ook in geslaagd. En amper 10 minuten later zie ik dan inderdaad dat de quota voor mijn mailbox is verhoogd van 1GB naar 50GB...

"Het kan verkeren..." zei Bredero ooit...
Dat is al heel goed nieuws van die 50GB 👍🏽
Reputatie 7
Badge +6
Klopt. Dit is 'normaal'. We kunnen dit wel omzeilen door de doorschakeling op ons systeem te activeren maar dit houdt ook in dat je deze zelf niet meer kan beheren.

Verder kan ik je wel al alvast meedelen dat we binnenkort de mailboxen zullen verhogen naar 50GB. Dit zal voor sommige klanten zelfs al actief zijn. Voor andere is het nog even afwachten. Deze aanpassing gebeurt namelijk in stukken.
surf naar
https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/accounts


Inderdaad, dat was het...
Dag Martin,

Ik denk dat ik het gevonden heb. De Skynet webmail box is nu leeggelepeld door aanpassingen in Gmail.

Fantastisch bedankt voor deze tip. Zelfs de mensen van de helpdesk hebben niet met zo'n oplossing voor de dag kunnen komen.

Karma voor jou!!!
surf naar
https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/accounts

Dank voor de snelle reactie!

Zou het mogelijk zijn om mij die omgekeerde piste even uit te leggen?
als je omgekeerd tewerk gaat kan je gmail zo instellen dat hij je skynet mail ophaalt, en deze in de skynet mailbox niet meer blijft staan nadat deze opgehaald werd.

Dan moet je deze door skynet uiteraard niet meer laten doorsturen naar gmail.

surf naar
https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/accounts



Klopt. Dit is 'normaal'. We kunnen dit wel omzeiling door de doorschakeling op ons systeem te activeren maar dit houdt ook in dat je deze zelf niet meer kan beheren.

Verder kan ik je wel al alvast meedelen dat we binnenkort de mailboxen zullen verhogen naar 50GB. Dit zal voor sommige klanten zelfs al actief zijn. Voor andere is het nog even afwachten. Deze aanpassing gebeurd namelijk in stukken.

Reageer