Vervangt Proximus V3 door een V5 mini (dus zonder harde schijf)?

  • 23 October 2015
  • 18 reacties
  • 464 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Een aantal mensen hebben al een vervangdecoder voor hun V3 gekregen en dat bleek tot hun verbazing dus een V5 mini/compact te zijn. Niet echt wat hier werd aangekondigd door medewerkers. Kan iemand daar nu eens klaarheid in scheppen? Het wijst er in ieder geval op dat opnames op harde schijf in de toekomst volledig zullen verdwijnen, zoals hier al werd vermoed.




18 reacties

Klopt,


Momenteel wordt er bij repairs van een v5 decoder nog vervangen door de v5 decoder ( als de tech deze nog in stock heeft )


Nieuwe klanten krijgen de v5 mini decoder ( nieuwe naam is v5 compact )


PXM is ook momenteel bezig met het uitrollen van een totaal nieuw tv platform dat het ook mogelijk maakt om series op te nemen in NPVR (vaarwel opnameconflicten ! ) Deze zijn ook maar 60d beschikbaar maar blijkbaar zal je wel tot 50 u in de cloud kunnen opnemen en zo lang bijhouden als je zelf wil.


Dit laatste heb ik zelf nog niet getest/gevonden hoe dit werkt.


Heb je de nieuwe software nog niet op je v5 decoder? Zet de decoder uit ( power knopt achteraan de deco ) Start deze op en druk onmiddellijk op pijltje omhoog en de middelste home knop. Laat deze knoppen los als er welcome+ op het scherm komt. Als het gelukt is komt er START DRA op het scherm en de nieuwe firmware wordt geladen.




Mvg


Davy Tech a2.2 PXM
Eerlijk gezegd snap ik de logica niet van PX hier op dit forum al verschillende topics over het overstappen naar de Mini en dat de klanten vragen hoe het zit betreffende de opnames. Is het in godsnaam nu zo moeilijk om daar eens antwoord op te geven? Nu heb je het raden naar, wat kan er nu nog.


BV ik kan een reeks plannen die ik 2 maand opneem of langer en dan pas bekijk, kan ik dit nog doen in de toekomst?
Patrick,


Dit moet normaal mogelijk zijn. Voorlopig krijg je max 50GB in de PX cloud voor opnamens in te bewaren die je dan bijv binnen 20jaar nog kan raadplegen. Het kan ook zijn dat deze optie momenteel nog niet beschikaar is omdat ze het nieuwe TV platform nog volledig aan het uitrollen zijn.


Hoe dit werkt weet ik zelf nog niet. Volgens mij is de eerste stap om al eens aan te melden op de PX could op uw v5 decoder.


Deze optie staat bij on demand en dan naar onder scrollen naar mijn apps.


Daar staat netflix/lotto uitslagen en ook de PX cloud. Ik zal het eens proberen uit te vogelen hoe dit juist werkt.
OEPS Davy even zeggen dat ik uit een tijdperk kom van voor computers. bv. PX cloud zeg mij al geen bal wat dit is. Voor jullie is dat dagelijkse kost niet voor mij. Moet al gaan naar px cloud op v5 en dan scrollen ben al niet meer mee.


Wil gewoon zoals vroeger naar de tv gids gaan en mijn serie opnemen zonder blabla ( deze aflevering of alle afleveringen) en nu weet ik het niet nu zucht of het gelukt is of niet.


Heb hier al topic geplaats 50% verlies betreffende opnames en wat ik toen geschreven hebt komt nu allemaal uit.





Ze maken het de klant moeilijker en moeilijker om iets op de nemen omdat ze weten dat 80% van de klanten opneemt om de reclameblokken door te spoelen waar de zenders natuurlijk 100% tegen zijn.
PX cloud moet je vergelijken als een gigantische harde schijf waar massa's opslag op kan gebeuren. Al de bedrijven passen dit toe tegenwoordig ( MS, apple, dropbox zijn allemaal voorbeelden van cloud )


Scrollen is met de pijltjes naar beneden of naar boven drukken :)


Het heeft veel voordelen ! Nu kan je wel eindelijk 3 series tergelijke tijd opnemen op verschillende zenders. Enige spijtige is dat deze opnamens niet meer in de harde schijf zitten, maar op een server in brussel.....


Dit is een logische evolutie. Als je weet dat harde schijven altijd een groot probleem van de decoder geweest zijn. HDD stuk = andere decoder = al uw opnamens kwijt. Dit is door de NPVR nu definitief opgelost
De bewaartijd zal waarschijnlijk ook niet onbeperkt zijn en het aantal nPVR' blift dit onbeperkt? want ik heb al vroege geprobeerd van er 10 op te nemen en dat gaat zonder probleem in nPVR
Patrick zoals ik al meerdere malen gezegd heb je zal je moeten wennen aan deze vernieuwingen die trouwens zoals Davy ook opnoemt niet enkel en alleen bij PX voordoen maar gewoon overal en wij als oudere mensen gaan moeten blijven proberen om wat bij te benen, soms met tegenzin maar die trein ga je nooit kunnen stoppen, ik geef eerlijk toe het wordt voor mij som lastig om volgen maar ik kan mij daar toch vlugger bij neerleggen dat het niet te stoppen is.


Je weet dat de slogan is: stilstaan is achteruitgaan (van dat achteruitgaan is dan waarschijnlijk op oud worden bedoeld (lol)
Elsa,


Zoals al gezegd moet het mogelijk zijn om programmas oneindig te bewaren van de NPVR in PX cloud maar heb geen idee hoe dit werkt.


Tijdens de opnameopties heb je namelijk niet de optie voor de PX cloud te selecteren.
Reputatie 7
Badge +1
Was hier ergens geen sprake van max. 50GB? of was het 50 opnames? Onduidelijkheid troef! Als iedereen zijn opnames allemaal laat staan en nooit wist (die druj is immers weg omdat er nergens een saldo vermeld staat zoals bij de HDD, wat gaat er dan gebeuren? of gaat daar dan toch een vermelding komen hoeveel je nog kan opnemen/bijhouden. Tenzij ze een optie invoeren om te bewaren op de cloud of tijdelijk voor weergave, en dit bij het programmeren, maar ook achteraf bij de optie 'wissen'?
Ik heb zeker de keuze niet want ik heb een V5-mini langer bewaren da 60 dagen is inderdaad mogelijk en zou op volgende manier kunnen gebeuren binnenkort :


staat hier beschreven ▬► V5-Mini-decoder


@Sinjoor, mss 50 opnames van 1 GB :-))
Inderdaad Sinjoor ,

de enigste goeie manier zou zijn dat dit alles officieel op hun PX site gezet wordt

en niet via alle andere wegen zoals forum en andere sociale netwerken,

waar tenslotte iedereen maar kan posten wat hij denkt te weten (wel met goeie bedoelingen natuurlijk)

Dan is er ook één centraal officieel punt en nu is het wieren war van gegevens,

op hun site op hun forum, op hun Facebook en en dan nog op hun twitter,

waar je dan nog totaal verschillende en tegenstrijdig verhalen leest,

maar nogmaals hiermee verwijt ik het PX personeel niks die deze info moet plaatsen, want het is zeker ook hun fout niet !
Reputatie 7
Badge +1
Ja Elsa, bedankt, dat beantwoordt al deels mijn vraag of bevestigt mijn suggesties..
Een ander vraag is ook, zijn ze bij PX er wel al aan uit over de definitieve beslissing hoe het in detail moet !?
Reputatie 7
Badge +6
Het zijn geen geruchten, Elsa, het zijn klanten die de V5 compact al ter vervanging gekregen hebben die het melden. Vandaar.
Reputatie 7
Badge +1
Op de blog staat nog:


Sinds nieuwe TV Interface 15/10/15: na 60 dagen keuze tussen wissen en langer bewaren (1 jaar).

Geen harde schijf, dus geen PVR opnames mogelijk, dus geen serie-opnames mogelijk,

je kan wel elke uitzending apart programmeren, wordt in nPVR opgenomen dan.


Dit is dus al voorbijgestreefd, want serieopnames ziin dus wél mogelijk

Het zijn geen geruchten, Elsa, het zijn klanten die de V5 compact al ter vervanging gekregen hebben die het melden. Vandaar.



Inderdaad Marlen had ik hier al gepost ergens op het forum omdat iemand dit mij gepost had enkele dagen geleden, ik weet gewoon al niet meer waar ik gepost heb ;-)) dit komt ervan als je zoveel post hé :-)))

Op de blog staat nog:


Sinds nieuwe TV Interface 15/10/15: na 60 dagen keuze tussen wissen en langer bewaren (1 jaar).

Geen harde schijf, dus geen PVR opnames mogelijk, dus geen serie-opnames mogelijk,

je kan wel elke uitzending apart programmeren, wordt in nPVR opgenomen dan.


Dit is dus al voorbijgestreefd, want serieopnames ziin dus wél mogelijk



ik weet het Sinjoor heb ik hem enekel dagen geleden al doorgegeven maar hij zal in verlof zijn zeker ;-)


maar goed dat je het meldt hier op het forum ja
@ davy,



Tijdens de opnameopties heb je namelijk niet de optie voor de PX cloud te selecteren.



ik veronderstel da je dit toch voor de V5 met hdd bedoelt waar PVR nog altijd mogelijk is?

Reageer