vervanging van b-box2, hopelijk door b-box3


Reputatie 7
Badge +6
Mijn b-box2 geeft er de brui aan, dus ik mag hem omruilen.


Hopelijk krijg ik een b-box3, maar dat kon men mij niet verzekeren. ​Dat hangt (alweer) van het Proximus center af.


​Nu is mijn vraag: ben ik dan a) mijn opnames kwijt en b) mijn zuurverdiende credits, of blijven die opgeslagen op de decoder?


​MVG


PS: is dat installeren van die bbox zo evident als gezegd wordt, want ik ben maar een leek hoor. ;-))

11 reacties

Er verandert totaal niks als je een bbox3 ipv van een bbox2 zet, die decoder ziet dit zelf niet bij manier van spreken.


Alleen zal hij niet direct het Proximus_FON signaal uitzenden omdat zijn unieke sleutel eerst moet geregistreerd worden bij FON


(Proximus_Auto_Fon wordt voorlopig nog niet ondersteunt met de bbox3)
Het installeren, is gewoon de spanning opzetten en volledig laten opstarten net zoals bij een bbox2 en de zelfde netwerkkabels aansluiten als deze die nu aangesloten zijn op de bbox2.
Normaal is er wel zeer grote kans dat je een BBOX3 krijgt aangezien er geen nieuwe bbox2's meer binnen komen in de Prox centers,

en dus op uitsterven aan toe zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt Elsa!



Reputatie 7
Badge +6
Nog een vraagje. Mogen de PLC adapters blijven of moet ik een wifi bridge hebben voor de decoder? (sorry als ik onzin verkoop)



Nee je kan gewoon verder werken met je PLC's , die net als de decoder niet kunnen weten of ze aan een bbox2 of een bbox3 aangesloten zijn aangezien zowel de bbox2 als de bbox3 het vdsl2 signaal omzet naar een IP signaal (ethernet signaal)


Het voordeel van de wifi bridge is dat je een bakje minder hebt, want de wifi zender (dat ik gemakkelijks halve zender noem) zit reeds in de bbox3 ingebouwd, en alleen de wifi bridge ontvanger, aan de kant van de decoder, is dan nog nodig,

maar als je PLC's vroeger al goede dienst bewezen hebben, is er geen reden om die te vervangen door een nieuw wifi bridge systeem.
Reputatie 7
Badge +6