Beantwoord

Verdwijnen 13th street en Syfy stops in Nederland BBC First bij meerdere aanbieders.


Reputatie 7
Badge +2
NBCUniversal stop tin Nederland met het aanbieden van 13th street en Syfy bad at Ziggo het contract niet vernieuwde. Aangezien wij bij PX de Nederlandse versie krijgen inclusief de reclame uit NL, kan dit gevolgen hebben. Dat betekent dat er meteen twee zenders uit de boeketten verdwijnen. Bij Ziggo vervangen ze die door Foodnetwork en Fine Living van Scripps. Wat zal PX doen? Niet echt alternatieven voor de verdwenen zenders.

De exclusiviteit van BBC First HD is in NL ook afgelopen. Bij Ziggo gaat deze zender in het basisaanbod! Zal PX die gaan aanbieden? En ja, nog steeds geen FOX HD bij PX.
icon

Beste antwoord door Marleen 11 May 2016, 10:55

Bekijk origineel

54 reacties

Als de geruchten kloppen die de ronde doen dan gaan we beter af zijn als YouTube met TV streamen zal beginnen !-)
Zak dan de prijs van ons abonnement of wat ? minder zenders is minder betalen.
Reputatie 3
Badge +1
En te zeggen dat Proximus mij deze week nog een boeket Entertainment heeft aangesmeerd met 1 gratis maand te bekijken. Als deze 2 zenders binnenkort verdwijnen, wat schiet er dan nog van over? Heb er zelfs nog niet naar gekeken, enkel eens naar bijkomende posten gezapt. Heb er eigenlijk geen interesse in, dus zal ik dit boeket volgende week eens vlug deactiveren. Waarom drong Proximus dan aan om dit boeket erbij te nemen als zij op voorhand wisten dat er 2 zenders gaan verdwijnen en niet vervangen worden? Kassa kassa zeker?
Moet een lastige vraag zijn dat PX geen antwoord geeft.
Reputatie 6
Badge +1
Marleen, heb het maar even in een ander topic gezet.
Ja inderdaad en het voordeel van de zelf betalende OTT TV, is dat de prijs ook laag kan blijven, maar zoals je zegt als YouTube daarmee begint blijft het de vraag of er voor ons Belgjes interessante zenders zullen te bekijken zijn‼
Reputatie 7
Badge +6
SyFy zelf speelt nu al vlugger een paar van zijn series door naar Netflix o.a. Z-Nation, seizoen 1 (voor de zombie liefhebbers, ik bedoel de liefhebbers van zombie-series, hé). Ik zeg mijn boeket in elk geval al op, maar ik vrees dat de meeste klanten het Maxi pack hebben, waar al die zenders 'gratis' bij zitten in het Multi boeket en dat die weinig zullen reageren.
HBO on demand zou ik eigenlijk ook wel zien zitten.
.
Klopt ik had het Multi pakket genomen voor die zenders en de discovery zenders.

Nu met het wegvallen van bovenste zenders is het een pak goedkoper geworden om te veranderen naar het start pakket http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internet/internet-abonnementen.html
Moet gewoon er het boeket Discovery nemen en bespaar bijna 20 euro maandelijks.

Het Multi boeket nemen is zijn geld niet meer waard in de toekomst. En wat is de oplossing van PX een zender die nooit iemand bekijk, zoals jullie food zender die er bij gekomen is, er waren al tal van klachten betreffende de onderschriften en ik kan ze ook niet lezen is 50% kleiner van onderschriften zoals op de ander kanalen, dus onleesbaar. Leg mij dat eens uit PX jullie hadden dat toch opgelost na een dag en nu hebben wij terug hetzelfde , onderschriften zijn onleesbaar
Reputatie 7
Badge +6
We moeten ons als Nederlandstaligen toch ook niet te veel illusies maken: we zijn en blijven een 'piepklein' afzetgebied voor die grote film/serie/tv bedrijven en als ze dan iets voor ons op de markt brengen dan is dat veelal maar een flauw afkooksel van wat de grote broers, zoals de Britten of zelfs de Fransen te zien krijgen. Ik heb dat hier ergens anders al gezegd: SyFy en 13th Street Nl bestaan toch uit 99 % herhalingen. Het gaat zelfs zover dat wat eerst verschijnt als syfy later op de andere zender verschijnt als misdaadserie en vice versa. Ik denk bv. aan Haven.
Ook Fox Vl bestaat voor een groot % uit herhalingen, laat ons eerlijk zijn Toch zou ik het een aanwinst vinden omdat er een aantal zeer populaire series tussen zitten.
Het blijft wel zo dat wij toch dezelfde prijs blijven betalen, terwijl telkens zenders uit ons boeket verdwijnen en dat 'ter compensatie' nog meer Amerikaanse nonsens op ons wordt losgelaten, zoals dat Food debâcle, is helemaal geen troost maar nog een bijkomende ergernis. Dat wij ons boeket 'gratis' mogen opzeggen, staat er dan overal. Dat zou er nog aan mankeren.

Zoals het nu gaat, kan het met Proximus TV toch moeilijk blijven doorgaan: gisteren regende het hier op het forum weer klachten over verdwenen/niet te bekijken opnames. Wat heb je aan al die opnamemogelijkheden, als je je opnames niet kan bekijken zonder te moeten resetten enz. Een aangename tv avond wordt het zo niet en al zeker niet voor wie een dure (U)HD TV heeft, maar nog de Engelse en Nederlandse zenders in SD krijgt geserveerd.

ER MOETEN DRINGEND WAT SERIEUZE BESLISSINGEN WORDEN GENOMEN VOOR PROXIMUS TV !

Zelf ben ik nog een van de gelukkigen, zonder al te veel opnamesores, maar als het zenderaanbod zo mager, zelfs nog magerder, wordt en in SD blijft, begin ook ik met lede ogen naar de naburige gemeente te kijken, waar de concurrentie wel aanwezig is.
Zeer spijtig vind ik dat.
Reputatie 2
... en dan is Proximus verplicht om uit armoede die digitale TV platform op te doeken.
Met meer dan 1,7 miljoen TV-abonnees over heel België is dit wel een heel straffe uitspraak.
Voor de rest moet ik je gelijk geven, hun TV-aanbod spreekt me het minst aan van alle drie de operatoren.
Het basis-tv-aanbod ziet er nogal een budget-product uit, waarvan verschillende zenders enkel op de Franstalige markt gericht zijn (Trek, Action, M6 Boutique, die visual radio-zenders,...) en het HD-aanbod is blijven hangen in 2012.

In het TV Vlaanderen-aanbod zit misschien ook wat ongevraagde 'troep' en is wegens het financieel aspect wat achter op het Vlaamse HD-aanbod, maar voor het weinige aantal abonnees op een kleine markt slagen ze er wel in om een gevarieerd pakket te brengen, waarvan veel in HD. Het het film- en voetbalaanbod is er quasi 0, maar voor de rest mag Proximus wel es gluren bij de buren, als ze de pakketten een beetje aantrekkelijker willen maken.
sssssssssssttttttttttt den duivel rijpt :-))))))
Reputatie 7
Badge +2
Als de geruchten kloppen die de ronde doen dan gaan we beter af zijn als YouTube met TV streamen zal beginnen !-)

Daarom dat ik veel filmon.com kijk. Kwaliteit via iPad is zeer goed, draadje naar TV en veel Britse zenders
Ik kan nu niet zeggen hoe het bij telenet is want heb play-more niet meer, enkel play voor die terugkijk tv en een beperkt aantal films. Maar deze films kan ik niet meer nemen. Ik kan het nu wel chekken en jullie op de hoogte houden. Maar in principe is er nooit een probleem geweest om FOX en BBC FIRST bij PX toe te voegen.
Reputatie 2
Badge
Als de geruchten kloppen die de ronde doen dan gaan we beter af zijn als YouTube met TV streamen zal beginnen !-)
Een evolutie dat de providers moeilijk zullen kunnen tegenhouden !
Maar er zal waarschijnlijk heel wat commerciële rommel tussen zitten, want wie gaat de auteursrechten anders voor zijn rekening nemen ?
't zou inderdaad niet gratis zijn bij YT, maar ja bij TN en P⌘ is het ook niet gratis hé en 't hangt natuurlijk ook af wat voor zenders ze in hun aanbod dan zullen steken als het ooit eens zo ver is !
Reputatie 6
Badge +1
Ik verwacht ook dat ze zullen verdwijnen, want wat wij hier zien is de NL versie.
Graag uitleg PX in mijn geval als die zenders verdwijnen wil ik geen maxi pakket meer heb dan voldoende aan het start pakket?????
Het wilt ook niet zeggen dat die in Nederland verdwijnt, dat die hier ook zou verdwijnen. In ieder geval ik heb er nog niets van gehoord, en daar was over een jaar ook al eens sprake van en er is nooit iets van gekomen. In feite die 13th street mogen ze van mijn part gerust vervangen door een andere filmzender. Deze zend toch maar herhalingen uit vind ik. In plaats dat er eens 1 of 2 meer langspeelfilms per week in kwamen, want op Vlaamse zenders zie je ook steeds de zelfde films.
Reputatie 6
Badge +1
Er zullen in ieder geval niet veel potentiele kijkers meer overblijven. Maar zoals altijd zullen we het moeten afwachten.
Als die zenders verdwijnen dat stap ik over van Maxi naar start, graag uitleg PX
Dat is het ook omdat op dit moment die zenders waarschijnlijk nog te zien zijn tot einde Juni. Telenet is vol op aan het onderhandelen. Exclusief voor Telenet zullen ze nooit komen dat zou een smerige zet zijn, maar ze zouden wel een soort partnership kunnen op starten.
Reputatie 3
Badge +1
inderdaad als syfy wegvalt dan word het een lager abo
Reputatie 6
Badge +1
Als het zo doorgaat kunnen ze alle boeketten beter afschaffen
Zo vlug moet je nu ook weer niet panikeren hé. Eerst afwachten wat dat entertainmentpakket brengt, en dan zien we wel. Daarom ga ik ook dit jaar van telenet overstappen naar tv-Vlaanderen. Of het beter is zien we dan wel.
Reputatie 7
Badge +2
Het wilt ook niet zeggen dat die in Nederland verdwijnt, dat die hier ook zou verdwijnen. In ieder geval ik heb er nog niets van gehoord, en daar was over een jaar ook al eens sprake van en er is nooit iets van gekomen. In feite die 13th street mogen ze van mijn part gerust vervangen door een andere filmzender. Deze zend toch maar herhalingen uit vind ik. In plaats dat er eens 1 of 2 meer langspeelfilms per week in kwamen, want op Vlaamse zenders zie je ook steeds de zelfde films.

Gezien de eigenaar van de zenders, NBC Universal, zelf bevestigd heeft dat de Benelux versies stopzet worden vanaf 1 juli, ben ik er vrij zeker van dat die zullen verdwijnen uit het PX aanbod.
Dat wil dus zeggen dat naast het verdwijnen van BBC Three er nog eens twee zenders zouden verdwijnen uit het entertainment boeket. Dan is de meerprijs toch niet meer te verantwoorden. Er moet dan echt iets in de plaats komen.

En PX reageert niet omdat ze zelf volgens mij verrast zijn door de beslissing. Die heeft NBC Universal vorige week genomen nadat Ziggo beslist heeft het contract niet te verlengen. Ziggo is ook van Liberty Global, dus TN zal volgens mij geen aparte onderhandelingen voeren voor Vlaanderen, zelfs samen met PX. Ons gebied is te klein. Waar haal jij de informatie dat TN onderhandelt met NBC Universal?

Reageer