Verdwenen 5 GHz en 2,4GHz wifi netwerken


Hoe komt het dat plots de 5 GHz en 2,4GHz wifi netwerken "verdwenen" zijn op de laptops van mijn kinderen?
En vooral belangrijk... wat kan ik hieraan doen?

17 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Johan

In vele gevallen helpt een herstart van de router . mvg sabine
Beste Sabine, is dat dan een reset van de BBox3 dat je bedoelt? Mvg, Johan
Reputatie 6
Badge +4
Hi Johan

je hebt aan de ene kant een gewone herstart: dit is gewoon de bbox eens zonder stroom zetten, 20 tal seconden wachten en opnieuw onder stroom zetten..helpt in 99% gevallen

anderszijds heb je een reset

die kan je doen als eerste niet werkt, dit doe je door terwijl de bbox onder stroom staat een 20 tal seconden te prikken achteraan reset gaatje.. hier wordt ook een soort selfrepair mee uitgevoerd

Wordt ook in fabrieksinstellingen teruggeplaatst. Dit betekent dus wel als je buiten de standaardinstelling wijzigingen aanbracht.. ssid gepersonalieseerd, key gewijzigd naar iets persoonlijks, portforwarding, etc.. deze na de reset verdwenen zullen zijn.

De router gaat zich hier herstarten, verbinding maken en de Wlan ssid en key gebruiken van op de sticker terug..

Mvg sabine
Hi Sabine,

mijn zoon heft zonet de BBox3 zonder stroom gezet zoals voorgesteld maar de netwerken zijn nog steeds niet zichtbaar op de laptops.
Op zijn iPhone is het netwerk 5 GHz wel zichtbaar.
Hoe kan het dat het netwerk niet zichtbaar is op de laptop?

Mvg,
Johan
Reputatie 6
Badge +2
Probeer ook eens die laptops te herstarten.
@ Johan,

Ondersteunt je laptop wel de 5 GHz wifi band ?
Reputatie 6
Badge +4
Hi Johan

Eens verbinding gemaakt met je router, BBox3/S

Heb eens de wifi erop uitgeschakeld en terug ingeschakeld

en het kanaal gewiijzigd van 11 naar 6

Kijk eens wat dit nu geeft?

mvg sabine
Beste Sabine,

Heb net bevestiging gekregen dat 2,4 GHz netwerk terug beschikbaar is op de laptop.
Bedankt voor de interventie.
Hopen dat dit nu niet tijdelijk is ?

Mvg,
Johan
Reputatie 6
Badge +4
Hi..

Graag gedaan,

net zoals met alles..

als iets eens niet werkt

op en af zetten ... :)

mvg sabine
Reputatie 6
Badge +1
Had het net ook voor, de beide TV's deden het niet. Zijn allebei met WiFi bridge en dat is dan de 5,0GHZ, herstart Bbox3 en ja hoor ze waren er weer. Heb dat nogal eens gehad, wel lang geleden nu. De 2,4GHZ die blijft altijd werken.
je hebt waarschijnlijk ook een sagemcom ?
Reputatie 6
Badge +1
Dat weet ik eigenlijk niet, staat dat ergens op?
als de de vier utp uitgangen (ethernet poorten) per twee gescheiden staan is het een sagemcomm
bij een technicolor staan die alle vier mooi naast elkaar
Reputatie 6
Badge +1
Is dus een sagemcom
Ok bedankt voor de info,
was ook hetgeen ik vermoede maar nu wordt het meer en meer duidelijk en ook zeker, dat dit probleem zich bij de sagem soms voordoet.
Reputatie 6
Badge +1
Het valt niet zo vaak voor, ik denk dat het al een half jaar geleden is.
Dan valt er nog mee te leven 😉
NB: met onze technicolor hier, tot nu toe nog niet voorgehad

Reageer