Beantwoord

Verbruikt Proximus TV internetvolume?

  • 15 September 2017
  • 2 reacties
  • 214 Bekeken

Ik ontving deze week een nieuwe decoder van Proximus gezien bepaalde functies op het oude toestel niet meer bleken te werken sinds de laatste update. Na installatie bleek dat de programma's die ik met mijn ouder decoder had opgenomen ook op het nieuwe toestel beschikbaar waren. Worden de programma's dan elders bewaard en opgehaald (gedownload? gestreamd?) op het moment dat je de aflevering bekijkt? Bij een vorige omruiling enkele jaren geleden waren wij in elk geval alle opgenomen programma's kwijt.

Dit is op zich zeker een pluspunt, maar ik maak me hierbij de bedenking of er op deze manier internetvolume verbruikt wordt, of staat het verbruik er volledig los van?
Kan iemand me vertellen hoe dit precies in elkaar zit?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door sabineb 15 September 2017, 16:24

Bekijk origineel

2 reacties

bij een v5 compact decoder bv gebeuren alle opnames in de cloud op de proximus server dus kan je ze op andere decoders ook afspelen.
Reputatie 6
Badge +4
Hi

er is een verschil tussen opnames die op een harde schijf van een decoder staan en opnames op de PRX server.

Bij omruiling van de decoder worden de serveropnames opnieuw ingeladen op de nieuwe decoder

de opnames die effectief op de harde schijf stonden gaan verloren

Mvg sabine

Reageer