Vraag

Verbruik weergegeven in MyProximus is onjuist.

  • 21 June 2016
  • 8 reacties
  • 303 Bekeken

De laatste 3 maanden hebben we problemen gehad met trage internetsnelheden (rond de 3mbps) vanaf ongeveer de 3e week van de maand en loste het probleem zich op wanneer de nieuwe maand begon. Na een heel aantal mogelijke oorzaken af te lopen vond ik niet echt een oplossing. Nu heb ik echter een sterk vermoeden; ik kreeg eerder vandaag een melding in mijn browser dat het maximale volume bijna bereikt was en realiseerde me dat wanneer je bij internet comfort in een pack de 300gb bereikt de snelheden beperkt worden tot (toevallig) 3mbps. Toen ik dan in MyProximus inlogde om mijn vermoeden te bevestigen viel mij echter iets op.

Gebruikt volume voor deze maand 8gb .. mb van de beschikbare 300gb. (Wat vrij onrealistisch is in het algemeen voor ons)

Het probleem is nu echter dat ook al vermoed ik dat in werkelijkheid die 300gb bereikt is ik geen extra-volume kan toevoegen om het probleem op te lossen, omdat er zogezegd nog genoeg beschikbaar is.
Alle mogelijke informatie is welkom en alvast bedankt!

8 reacties

Dit kan mss ook interessant zijn om lezen
:=> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/onbeperkt-internet-34805
Dit kan mss ook interessant zijn om lezen
:=> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/onbeperkt-internet-34805


Ik snap het principe van het toevoegen van extra-volume wel, dit is echter niet het probleem. Hier kun je bijvoorbeeld zien dat er al 60gb extra-volume is bijgevoegd maar dit niet tot een oplossing leidt:

Dan zal dit inderdaad best door het proximus team eens nagekeken worden, je kan afwachten tot ze hier reageren.
Anders een privé bericht sturen kan natuurlijk ook altijd, aan u de keuze.
privé bericht aan Het Proximus Team Sturen
Reputatie 7
Badge +6
fuse_ Het al dan niet bereiken van smallband is afhankelijk van ons achterliggend systeem dat je volume registreert. Ik heb dit even nagekeken en je volume bedraagt momenteel inderdaad +/- 9GB. Ik heb even nog een aantal andere checks gedaan en ik kan je vertellen dat je effectief niet op smallband zit.

Verder is de lijn trouwens ook volledig in orde. Is deze snelheid gecontroleerd met wifi of met kabel? Met welk wifi netwerk ben je verbonden? Kan je even controleren of dit je eigen netwerk is?
fuse_ Het al dan niet bereiken van smallband is afhankelijk van ons achterliggend systeem dat je volume registreert. Ik heb dit even nagekeken en je volume bedraagt momenteel inderdaad +/- 9GB. Ik heb even nog een aantal andere checks gedaan en ik kan je vertellen dat je effectief niet op smallband zit.

Verder is de lijn trouwens ook volledig in orde. Is deze snelheid gecontroleerd met wifi of met kabel? Met welk wifi netwerk ben je verbonden? Kan je even controleren of dit je eigen netwerk is?

Alle snelheden werden gecontroleerd via bekabelde verbinding en op een aantal manieren; op het normale netwerk met alle computers/laptop aanwezig, op verschillende computers/laptops en dan een laatste keer met slechts 1 apparaat verbonden met de modem. Ze hadden allemaal min of meer hetzelfde resultaat (tussen 2-3 mbps).


Dit zijn 2 speedtests die ik begin deze maand heb genomen heb en ik kan er niet bepaald een andere verklaring voor vinden. Ook is de +/- 9gb iets wat niet echt logisch lijkt; 3 personen die op dagelijkse basis toch wel een aantal uren netflix kijken + als ik me niet vergis heb ik in grote bestanden alleen al +20gb gedownload. Bovendien kreeg ik wel degelijk een melding in mijn browser dat het maximale volume bijna verbruikt was en dat de snelheden daarna zouden vertragen indien er geen extra-volume zou worden toegevoegd. De link die hierbij stond ging wel naar jullie site, maar verwees echter gewoon naar MyProximus.
Reputatie 7
Badge +6
Het lijkt erop dat je niet op je eigen netwerk zit.

Ik zou even wat testen willen uitvoeren, omdat deze testen vertrouwelijke informatie bevatten en ik je lijn even moet verbreken, kan ik je hiervoor even telefonisch contacteren? Stuur me even een persoonlijk bericht met je contactgegevens en enkele tijdstippen wanneer je thuis bent. Alvast bedankt!
Ik kwam juist op min of meer dezelfde conclusie toen ik op de pagina(?) van de modem inlogde. De username fd+aantal nummers niet overeen komt met de gelijkaardige code die op MyProximus is te zien bij 'Mijn producten'. Als dit toevallig was wat je nodig hebt kan ik de codes via een persoonlijk bericht doorsturen, als dit niet het geval is zal ik straks tijdstippen en contactgegevens doorsturen.
Reputatie 7
Badge +6
Stuur me even deze fd nummer door via privébericht. Dat mag naar Het Proximus Team. Bedankt!

Reageer