Vraag

Verbruik in buitenland per dag

  • 17 March 2017
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Hallo,

Graag zou ik een overzicht willen kunnen opvragen van mijn verbruik van internet (Mob. internet in Europa) per dag (niet het totaal van de maand zoals je het nu ziet).

Er is nl. een "Daily Travel Passport", maar ik wil eerst achterhalen of het de moeite is om dat te gebruiken of niet. Stel dat ik veel meer MB's per dag gebruik dan in die "Daily Travel Passport" zit, betaal ik voor die extra MB's ook méér dan in mijn abonnement. Dat zou me dan uiteindelijk meer kunnen kosten dan mijn abonnement zelf.

Bestaat die mogelijkheid om dit zelf te doen, of moet dat via één of andere weg aangevraagd worden (en welke weg dan)?

Ik had de vraag al gesteld aan Proximus om mijn verbruik per dag te kunnen verkrijgen, maar ik heb enkel een brief (per post) ontvangen waar (in het Engels dan nog) uitgelegd staat hoe ik mijn factuur kan ontleden. Dat had ik dus totaal niet gevraagd, vandaar dat ik het via deze weg even probeer...

Alvast bedankt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Wendy,
Ik kan je alvast deze info bezorgen:
Hoe uw verbruik raadplegen.
Alles over Daily Travel Passport.
De tarieven buiten bundel, dus je verbruikt meer dan de volumes inbegrepen in je optie:

Reputatie 7
Badge +6
Met een Daily Travel Passport zou je dit kunnen zien in MyProximus als je jouw verbruik wil opvolgen:

Bedankt voor het snelle antwoord, Wim.

Het raadplegen van het verbruik en de info ivm Daily Travel Passport had ik al teruggevonden.

Echter, het verbruik raadplegen kan enkel voor het lopende verbruik, dus op dit moment niet meer dat van februari.
Bijkomend kan je in dat lopend verbruik niet zien hoeveel je per dag verbruikt hebt, tenzij je alles gaat optellen. Maar als er 281 'oproepen' zijn (dus 281 x op het internet geweest in het buitenland), dan wordt het tijdrovend om alles op te schrijven en op te tellen.

Ik ben echt op zoek naar een overzicht van het verbruik per dag (en liefst per gsm-nummer, ik heb er 2).
Ik weet echter niet of dit door een gebruiker zoals ik te raadplegen valt, en weet ook niet hoe ik het beter kan formuleren naar de servicedesk toe zodat men mij een antwoord kan bezorgen waar ik iets mee ben.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Wendywebers,

Voor een detail van een reeds aangemaakte factuur kunt u oftewel een aanvraag via fax verzenden, of de details online raadplegen via MyProximus. Wanneer je op het referentie nummer van je factuur klikt, wordt het detail per onderwerp zichtbaar.

Groetjes,

Lorentz.

Reageer