Verbrekingsvergoeding

  • 21 May 2012
  • 1 reactie
  • 515 Bekeken

Begin 2012 werd een aankondiging gemaakt dat de huur van de decoder zou verhogen. Ik had een contract van bepaalde duur afgesloten 12 maand. Dit liep pas ten einde op 17/08/2012. Op de aankondiging van de verhoging stond duidelijk genoteerd dat een opzeg mogelijk zou zijn volgens onderstaande vermelding

Toon de bijkomende commerciële of wettelijke informatie

BTW verhoging van 12% naar 21% op digitale TV en verhoging van de decoder huurprijs

-1. Op 1/1/2012 veranderen de prijzen incl. btw van TV/packs met TV ingevolge de beslissing van de Wetgever om de btw op digitale TV te verhogen. Details op

http://community.belgacom.be/common/js/tiny_mce/plugins/paste/www.belgacom.be/tarieven" rel="nofollow

-2. Op 1/4/2012 verhoogt de huurprijs van de decoder met 1 EUR. U kan uw abonnement TV/pack met TV kostenloos opzeggen via aangetekende brief tot de laatste dag van de maand volgend op de ontvangst van de 1ste factuur met die nieuwe huurprijs.

Op 23 maart ontvang ik de factuur met de nieuwe huurprijs. Op basis daarvan stuur ik een aangetekend schrijven naar belgacom. Ik vraag een ontvangsbevestiging via de post ( heb ik nog steeds niet ontvangen). Niettemin blijkt alles in orde te zijn. Ik betaal de factuur dd 23/03/2012. Daar betaal ik dus de komende twee maand. Een tweetal weken later krijg ik een creditnota voor het teveel betaald bedrag.

Verder krijg ik geen nieuws van belgacom. Eind april bel ik de klantendienst op omdat ik het tegoed nog niet heb terug ontvangen. Na 40 minuten aan de lijn en drie doorschakelingen krijg ik een persoon aan de lijn die dit regelt. Medio mei krijg ik het saldo teruggestort.

Verder geen communicatie. Vandaag krijg ik echter een factuur met daarop 201,0496 € te betalen. Dit als vergoeding voor vroegtijdige opzegging.

Ik vind dit ongeloofelijk. Ik stap immers over naar een nieuwe leverancier omdat Belgacom ondanks de belofte er nooit in geslaagd is om digitale zenders te voorzien. Na 6 maand klagen en zagen ging er uiteindelijk een technieker langskomen. De afspraak werd ruim voordien ingepland. Mijn echtgenote was zo vriendelijk om thuis te blijven die dag. De persoon ging langskomen tussen 9u en 12u. De afspraak was voorzien 23 maart. Er is nooit iemand langsgeweest.

Ik heb dus een 8 maand betaald voor diensten die ik niet heb ontvangen. En omdat ik daar na talloze klachten en meldingen geen oplossing heb voor gekregen was de tariefverhoging de mogelijkheid om het contract te verbreken.

Het ergst van al is dat je met dergelijke zaken nergens terecht kunt en dat steeds dezelfde partij de dupe is ( de klant).

Weet iemand hier verder raad mee ?

1 reactie

geen paniek zou ik zeggen, neem contant met klantendienst en dit zal wel in orde komen.

't is altijd goed van in uw opzegbrief te verwijzen naar de gewijzigde algemene voorwaarden als reden van opzeg en dat er dus geen verbrekingsvergoeding van toepassing is

bij problemen kan je ook contact nemen met Eva

Eva van Belgacom














  • http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow

mvg

Reageer