Verborgen zender

  • 23 April 2013
  • 6 reacties
  • 421 Bekeken


Hoe verklaar je het volgende : ik ben aan het zappen en zit bv. aan nummer 182, laat ons zeggen Baby Tv Nederlands. Ik zap verder naar de volgende post 183 Baby Tv Franstalig. Ik wil verder zappen naar 184 maar na het drukken blijft de post gewoon op 183 staan. Een volgende druk op de knop gaat ie wel naar 184, National Geographic Franstalig. Als ik terugkeer naar 183 dan komt de post Cartoon Network erop. Nog even drukken en hij blijft gewoon op dezelfde post. Na nog eens drukken staat hij dan op 182, Baby Tv nederlands. Het lijkt hier dus op een soort spooknummer waar de ene zender niet tevoorschijn komt bij het omhoog zappen maar dan wel weer bij het naar beneden zappen maar dan krijg je die andere zender dan weer niet. Als ik op de knop info druk dan geeft hij bij Cartoon Network als post 'Baby tv'. Ook als ik bij de zendervolgorde kijk in menu services dan staat daar tweemaal 183. 't Is een beetje moeilijk om uit te leggen maar wat zou dit kunnen zijn?

6 reacties

















Bij mij gaat dat wel bij het zappen van 182 naar 183 en dan naar 184


probeer eens van de decoder te rebooten door hem volledig spanningsloos te zetten gedurende 10 seconden en dan spanning terug op.


dit door ofwel de stekker uit het stopcontact te trekken

of via de uit/aan schakelaar achteraan de decoder als het een V4 model is


Kijk dan eens of het zappen in orde is



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Als hij een reboot gedaan heeft en het probleem blijft

dan zou het mss al interessant zijn dat Jurgen opgeeft met welke decoder V3 of V4

en met welke software versie hij zit.


voor de V4 kan je de software versie opvragen als volgt

zie op ricy's blog ► http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies



• druk op <MENU> van de afstandsbediening

• scroll rechts ▸ tot aan <ACCOUNT> + druk op [ok]

• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot <Instellingen> + druk [ok]

• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot <systeeminformatie> + druk [ok]



• daar naast SW-versie:Charles_......










Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Eens je het systeem kent is het bij Telenet inderdaad simpeler/logischer, maar bij Belgacom lukt het ook probleemloos. Dit is vlgs. mij een typisch probleem dat je met een gewone herstart kunt oplossen.

















Sinjoor , we zijn het weer roerend eens ;-)







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Inderdaad een gehuurde decoder kan bij eender welk defect omgeruild worden.


Best naar de Technische dienst bellen op het gratis nummer 0800 22 800


daar moet je eerst een omruilnummer krijgen waarmee je in de belgacomboetiek je coder kan gaan omruilen



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Dimira,


veel hebben blijkbaar problemen met die zender volgorde die ze instellen, blijkbaar niet altijd blijft staan.


Maar ik heb dit persoonlijk nog nooit meegemaakt met mijn V4 decoder of dit mss meer voorvalt met de V3 of niet weet ik niet.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer