Vraag

Verbonden met wifi maar amper of geen internet

  • 1 December 2016
  • 5 reacties
  • 736 Bekeken

Hallo,

Gisteren begon ik problemen te ondervinden met de wifi gezonden vanuit een b-box3.
Alle toestellen (ipad, smartphone en laptop) zijn verbonden met wifi, tonen een sterk signaal en internettoegang.
Dat laatste blijkt niet te kloppen aangezien het laden van appcontent of een browser erg traag gaat of vaak ook zelf helemaal niet met de volgende foutmelding als gevolg: 'dns_probe_finished_no_internet'.
Dit is een nog nooit voorgekomen probleem.
Hoe valt dit op te lossen?

5 reacties

vooraf kan je gewoon eerst eens proberen als het helpt door de bbox modem 5 sec zijn spanning te onderbreken.
Heb je dit ook als je verbonden bent met utp kabel en zowel op wifi-2.4GHz als op wifi-5.GHz

Probeer ook misschien dit eens
Geef deze comamnds om een keer te proberen.
Ga naar Start, typ CMD, druk op Enter
In de command prompt venster,
typ het volgende commando's een voor een en druk op Enter:

ipconfig / releasel
ipconfig / all
ipconfig / flushdns
ipconfig / renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset
Vervolgens bbox modem opnieuw starten.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik een hekel heb aan halfbakken informatie die ergens vandaan gecopieerd is zonder effectieve context !

Om te beginnen moet men weten met welke verise van Windows men werkt omdat de architectuur verschilt .

Daarna moet men de mensen vertellen dat ze geen syteem commandos kunnen uitvoeren onder windows 10 zonder administratie toelatingen dwz dat ze misntens een "elevated command prompt" moeten openen ttz het commando "cmd" moet als administrator gestart worden.

een "ipconfig /all" commando is totaal nutteloos, het doet niets behalve u al de parameters tonen van de geinstalleerde HW netwerk gateways en hun config .
en geen typfouten maken want daar schiet de gebruiker, andermaal, geen donder mee op dus "ipconfig /release"

eigenlijk kan men beter dit meegeven https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc940124.aspx

met "netsh int ip set dns" gaat de gebruiker gegarandeerd op z'n bek omdat deze commandos uitvoeringsparametrs nodig hebben zie http://superuser.com/questions/1094099/what-parameters-do-i-need-for-the-netsh-int-ip-set-dns-windows-command
en
https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490943.aspx

"netsh winsock reset" is niet zonder gevaren wegens ...
"c:\>netsh winsock reset /?

Resets Winsock Catalog to a clean state.
All Winsock Layered Service Providers which were previously
installed must be reinstalled.
This command does not affect Winsock Name Space Provider entries...."

Adviseer dus geen dingen die ge wildweg van het internet geplukt hebt zonder de context te kennen over wat ze doen !

Indien de vraagsteller denkt dat zijn Windows 10 versie het probleem is kan hij mogelijk een interne hersteloperatie proberen te doen afgaande op de eventuele foutcodes die hij krijgt.
Dit kan door in een "elevated cmd prompt" (eenvoudig te starten onder W10 via de start) the typen
"dism /online /cleanup-image /scanhealth" eventueel gevolgd indien er een foutmelding komt (corrupt store oid) door
"dism /online /cleanup-image /restorehealth"
gevolgd door een
"sfc /scannow"

al deze commandos checken de volledige status van windows en hebben dus nougabollen te zien met de bbox ! Het "dism" commando is enkel geimplementeerd in Windows 8 en hoger met volledige functionaliteit onder W10 ...
Bedankt voor deze verduidelijking, ik wist dat ik op je professionele uitleg kon rekenen zoals gewoonlijk.
Nu nog enkel afwachten wat uiteindelijk de oplossing zal zijn voor Kevin zijn probleem.
Misschien is het alleen zijn gekozen wifi kanaal dat hij eens moet veranderen of de Wifi-5 gebruiken als zij toestellen dit ondersteunen, of gewoon al met de b-box eens te herstarten enz.. altijd eerst proberen eenvoudige kleine stapjes te zetten vooraleer grote stappen te zetten en begint te lopen 🙂
NB: valt mij nu ook op dat je in antwoorden in ander topics zelf het commando "netsh winsock reset" aanraadt, daar is het dan ook best dat je op de gevaren zou wijzen want je weet maar nooit dat het verkeerrd afloopt en dat wil je zeker niet op je geweten hebben IMHO, kwestie van het forumniveau zo hoog mogelijk te houden.
Zo leert een mens van elkaar toch nog alle dagen iets bij ....... 🙂
NB: valt mij nu ook op dat je in antwoorden in ander topics zelf het commando "netsh winsock reset" aanraadt, daar is het dan ook best dat je op de gevaren zou wijzen want je weet maar nooit dat het verkeerrd afloopt en dat wil je zeker niet op je geweten hebben IMHO, kwestie van het forumniveau zo hoog mogelijk te houden.
Zo leert een mens van elkaar toch nog alle dagen iets bij ....... :)


Om maar te zeggen dat een "foutboodschap" intikken in google en de gevonden inhoud klakkeloos overpennen een gevaarlijk spelletje is ! 😉 zeker als men niet weet wat de impact kan zijn van wat men overkalkt ! ... de aandachtig elezer zou moeten merken dat het gros van hits op de "eerste" bladzijde in google allemaal dezelfde info van mekaar hebben overgeschreven ...
De nog aandachtiger lezer zal bij het nalezen van mijn "aanrader" over "netsh winsock reset" zien dat ik daar melding maak, zij het kort, van de mogelijke problemen met de LSP layers ... maar ja ... echte support is net iets ingewikkelder dan enkel maar soep eten ... en om dat te begrijpen moet ge hier maar gewoon "voetvolk" zijn .. en geen "guru" of erger ... djeezes ... "wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen" .. ! 😠 Wittgenstein zei het al ...

Reageer