verbindingsproblemen.

  • 12 January 2012
  • 11 reacties
  • 801 Bekeken

Sedert een tijd heb ik steeds meer problemen met internet. Alhoewel ik een intense abonnement heb, kan ik er niet veel van genieten.

De snelheid testen geeft geen probleem aan.

Downloaden van film aan 40 kb is niet echt comfortabel, mijn router./modem (Philips 2P) valt regelmatig uit, mijn SSID verdwijnt gewoon, mijn beveiliging verdwijnt gewoon. Het toewijzen van mijn netwek IP nummer kan tot 30 min duren als het al lukt.

Maar soms zit ik ineens zonder reden te downloaden aan 300 kb, 10 minuten later is het opnieuw 40of 30 kb.

Zou het kunnen dat de reden voor dit al aan een slecht werkende router/modem ligt. Resetten helpt niet. Zou het opnieuw instellen van de fabriekswaarden hieraan kunnen verhelpen.


Bedankt voor alle tips.

11 reacties

Reputatie 2
Badge +1
De snelheden op intense kunnen enkel gehaald worden met een 30Mbit profiel op VDSL2.
Je hebt nog een philips modem, dus zit je nog op ADSL of ADSL2+

Kijk eens na op www.belgacomtv.be of je HD kan ontvangen en op hoeveel TV's.
Post dan die gegevens hier eens en dan kunnen we uitsluitsel geven over je probleem.

Indien HD beschikbaar is, dan kan je kosteloos overschakelen op VDSL2, wat snelheden mogelijk maakt vanaf 12Mbps tot 30Mbps.
Indien niet beschikbaar, schakel je best om naar een comfort abonnement.

Bedankt voor je reactie.

HD maximaal aantal 2.

Als ik u goed begrijp moet ik alleszins een nieuwe modem hebben.

Als je een migratie aanvraagt is alles nog gratis tot 31/1/2012 je krijgt ook een nieuwe modem BBOX2 gratis en die kan je ondertussen aansluiten op je ADSL lijn in afwachting tot de overschakeling gebeurt naar VDSL2.
Bij de modem bbox2 zit ook een adsl2 filter aansluitpunt en de nodig uitleg voor de aansluiting.
Je kan al wat uitleg vinden hieromtrent op mijn blog => klik hier

Je kan de migratie aanvragen via 0800 22 800 (dan wordet de bbox opgestuurd) of in een Belgacom boetiek waar je de BBOX2 mee krijgt.
Je zal een datum krijgen waarop de overschakeling kan gebeuren en dit wordt ook normaal per brief medegedeeld.

Voor de overschakeling naar VDSL2 moet er niemand aan huis komen en wordt de overschakeling gedaan in de Belgacom Verdeelkast op straat de "ROP" genoemd. Alleen als er problemen vast gesteld worden door de technieker tijdens het overschakelen kan het zijn dat hij bij u moet langs komen(dit valt niet veel voor).

• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel) Dus normaal zou je een 16,5 Mbps kunnen halen wat al veel beter is dan hetgeen je nu hebt.

mvg


klopt

maar een intense abo is natuurlijk nog steeds zinloos op een 16,5/2 profiel.... je kan dus beter je abo downgraden naar bv comfort of favorite, evt aangevuld met de optie onbeperkt, en je zal sneller surfen dan met je huidig intense op adsl (of adsl2)

mvg
beste Peter 18474

het profiel wordt automatisch toegekend door de DARE en is oa afhankelijk van afstand tot de ROP en de lijnverzwakking

























afstand tot ROPLijnverzwakkingProfiel
<= 400m < 0,4 dB 30/6 of 50/6
>400m & <=700m < 0,7 dB 20/2
>700m & <=1000m < 1,0 dB 16,5/2
>1000m & <=1400m < 1,4 dB 12/1

door http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow te doen kan je op voorhand een indicatie krijgen op welke profiel je zal komen te staan

1HD = 12/1
2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2
3 tvs waarvan 2HD = 20/2
3HD = 30/6 (of 50/6)

mvg
Badge
Beste,

Bedankt, test is 3tv's waarvan 2HD dus 20/2 is juist.

Mvg,
Peter dat staat allemaal op mijn blog hoor, zie ook => http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid



Daar staat onderandere:

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)



en nog veel meer ....


Badge
@ricy,

Ik heb uw blog ook geraadpleegd, het klopt idd. 20/2 Profiel 3 TV's waarvan 2 in HD. Eigenlijk had ik daar nog niet bij stilgestaan.

heb uit nieuwshierigheid nog eens getest beschikbaarheid.

we kijken nu met twee decoders V4 in de living V3B in slaapkamer. ik moet zeggen de twee tv's mogen spelen en nog een computer op internet en ik heb bijna geen vertraging.

Maar die blog van U ricy daar staat veel info en gegevens die ik nog nooit had gehoord of gezien. Ik heb terug iets bijgeleerd.

Ik zal die blog nog raadplegen zeker weten!

Waarvoor mijn dank,

Mvg,

Peter18474Knipogen
bedankt voor alle tips. Il kan nu weeral wat verder.

Schijnbaar had mijn modem door dat ik geklaagd had en is hij in staking gegaan. Van gisteravond tot vanmiddag helemaal geen connectie meer.


Mvg,


Badge
@ kwebbel,

Wat was het probleem dat je geen connectie had?

Mvg,
Reputatie 6
Badge +3
Dag Kwebbel


De huidige en oudere modem/routers van Belgacom kunnen maar een beperkt aantal gelijktijdige connecties aan. Het verlagen van het aantal gelijktijdige connecties in downloadprogramma's (p2p) of in torrent kan helpen. Anders resetten de modem/routers zichzelf. Wil je toch niet het aantal gelijktijdige connecties verminderen dan ben je genoodzaakt om een draadloze multimedia router aan te sluiten. Deze kan meer simultane connecties aan.


Groeten

familievandesype

Reageer