Verbeterde functionaliteit ondertitels en gesproken taalversies: BBC entertainment en Action

  • 21 March 2017
  • 7 reacties
  • 486 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Sinds dit weekend heb ik gemerkt dat de instellingen voor ondertiteling en de gesproken taalversies van films en series een stuk verbeterd is.

BBC entertainment kan je voortaan instellen op Nederlandse ondertiteling en bewaren. Voorheen werd de instelling niet bewaard zodat je ze telkens moest opnieuw instellen.
Je kan de originele taalversie ook instellen op de RTBf zenders. Wanneer deze de film of serie in originele versie uitzendt, krijg je dan niet de gedubde versie te zien.

Ook bij de filmversie Action kan je voortaan de taalversie op originele klank instellen. Daardoor krijg je de gedubde versie niet meer te zien maar de originele. Ondertiteling is enkel in het Frans beschikbaar.
Ik hoop dat PX ooit ook deze functies beschikbaar maakt voor TF1 en France Télévision zenders.

7 reacties

Dit is het geval sedert de nieuwe NTE 3.2 software zie > hier
Reputatie 7
Badge +6
En hier, waar die link-info van Martin trouwens op gebaseerd is:
nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/ondertiteling-selecteren-nte-632-37885
Van Action wist ik het nog niet: dat is een hele verbetering, want door al die gedubde versies, was dat een zender waar we nooit meer naar keken. Nu dus wel!
Wel brute pech dat toen ik het uitprobeerde, ik plots de Chinese (originele) versie kreeg van een of andere knokfilm.:S Had ik toch nog een probleem.
Bedankt voor de info, evebxl
Ik denk dat de auteur van deze technische pagina al heel veel moeite gedaan heeft en energie ingestoken heeft,
doe zo verder...
Ik maak er in ieder geval dagdagelijks gebruik van, net als van het userbase forum waar een schat aan informatie te vinden is. en waar ik trouwens ook een 6-tal jaren geleden dit blog (http://bgctv.skynetblogs.be) leren kennen heb
Mvg,
Martin.
De V4 decoders kunnen weer niet meegenieten. Waarom duurt een software testen maanden tot een half jaar. Hopelijk wordt er eens werk van gemaakt... Want ik wacht nog altijd af...
De V4 decoders kunnen weer niet meegenieten. Waarom duurt een software testen maanden tot een half jaar. Hopelijk wordt er eens werk van gemaakt... Want ik wacht nog altijd af...

Omdat men nu eenmaal van een Ford-T geen Ferrari kan maken via software ... 😉 .. snaptet ?..oh ja ... via sjoemelsoft gaat dat wel natuurlijk ... of het dan werkt ? ???
Reputatie 7
Badge +2
Kan je deze decoder niet inwisselen voor een V5?
Die periode is afgesloten dacht ik !

Reageer