Verandering GSM nr: abo en nr geschrapt.

  • 30 November 2015
  • 11 reacties
  • 476 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Het is een beetje een ingewikkeld verhaal: ik ging vorige week een nieuw GSM nummer krijgen. Dat duurde een tijdje maar goed. Eerst zou men gewoon het bestaande nummer vervangen, maar plots zei men dat ik een nieuwe simkaart met nieuw nummer zou opgestuurd krijgen. Ik sputterde wat tegen, want dat had ik niet nodig en men zou het nodige doen, zodat het zonder nieuwe simkaart kon. 's Anderendaags werkte het nieuwe nummer zonder nieuwe simkaart, dus ik was happy en dacht dat alles in orde was.


Tot vandaag, want plots had ik geen bereik meer. Klantendienst gebeld: het nieuwe nummer is geblokkeerd, geschrapt, weet ik veel. Kan men het nieuwe nummer opnieuw activeren? Daarvoor moet men een mail sturen om een verklaring van de persoon die dat nummer gedeactiveerd heeft.


Allemaal goed en wel, het gaat om een misverstand, maar terwijl er lustig heen en weer gemaild wordt, zit ik zonder GSM en het is nog maar de vraag of ik dat nieuwe nummer, dat ik ondertussen al aan iedereen doorgespeeld heb, mag behouden.


We zijn nu ook al een paar uur verder en ik kan nog steeds niet bellen op de GSM.


Helluuup !

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Wat een soep: nu heeft men gewoon mijn GSM abonnement geschrapt, blijkt het. Ik heb zelf opnieuw moeten bellen en er was nog nilks aan gedaan. Nu krijg ik weer een ander GSM nummer, echt handig, met simkaart en kan ik niet meer bellen tot woe of ... Plus die simkaart is zo'n gefriemel ...

Dan komt de clou: ik krijg een compensatie maar mevrouw uw factuur via domciliëring is nog altijd niet betaald ????????????????????


Euh, ja daar had ik niet zo naar gekeken, op MyProximus blijft dat bedrag sowieso staan tot de 1ste van de volgende maand. Ik dus kijken op PC banking en..... factuur netjes betaald op 20/11 via domiciliëring. ??????????????????????


Resultaat: geen GSM abonnement meer en geen GSM nummer, moet nu weer iedereen verwittigen van nieuw nummer en hopen dat de


juiste simkaart wordt opgestuurd en alles geregistreerd is voor het WE.


zogezegd een niet betaalde factuur, die wel degelijk betaald is. en de facturatiedienst die maar volhoudt dat het de schuld is van


iedereen behalve de hunne, want zij vinden niks terug. Wat voor systeem gebruiken zij????


What the heck is going on?



Dag Marleen,
Het spijt me te horen dat dit allemaal zo in het honderd gelopen is.
Heb je voor mij een klantnummer of dergelijke waar dit allemaal op vooregevallen is? Dan kan ik dit voor jou verder nakijken.
Als je kan mag je dit mij bezorgen via een privébericht.
Met vriendelijke groeten,
Lesley
Marleen hopelijk komt het nu toch nog allemaal in orde voor u.
Reputatie 7
Badge +6
Deze morgen was de 'onbetaalde' factuur, betaald op 20/10, ineens wel ingeboekt natuurlijk.


Ik kan toch moeilijk aannemen dat het 10 dagen moet duren voor zo'n firma om daarin te slagen, hoeveel facturen ze ook hebben. En wat me nog meer stoort is de behandeling van de klant,als je ondertussen een ander probleem hebt. 'U hebt niet betaald, mevrouw!' Zeer klantonvriendelijk, vind ik.


Ik was lovend over de klantendienst, in een andere topic. Doe me nu niet van gedachte veranderen, want deze ervaring was verre van prettig.


Dan zit ik ook nog met het originele probleem van het gewiste abo en GSM nr, waardoor ik nu en beltijd en mobiel internet kwijt ben. Eens zien hielang dat duurt. Ik hoop maar dat ik daarvoor dan geen activatiekosten moet betalen voor een 'nieuw' abonnement, want dan heb ik aan een compensatie ook niks, integendeel.verdrietig
Nog niet opgeven hé Marleen, mijn ervaring is met dergelijke problemen dat het lang kan duren maar dat het wel opgelost geraakt, ik heb zoiets altijd via de klantendienst telefonisch in orde gekregen , wel enige keren moeten bellen dat wel, maar je weet dat je met Belgacom/Proximus altijd veel geduld moeten hebben hé.
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou dus morgen een nieuwe simkaart krijgen, met mijn 'nieuwe' smart abo, maar daarvan is nog niks teug te vinden in MyProximus, dus dat belooft. Geduld, ja .....
Op MyProximus moet je wel wat wachten voor de aanpassingen doorgevoerd worden.
Reputatie 7
Badge +6
THE SAGA CONTINUES ...... (Star Wars muziekje)


Nog even contact gehad met de klantendienst en ...... oeps .... geen nieuwe simkaart opgestuurd. Miscommunicatie. Blijkbaar het nieuwe woord daar.


Als alles nu goed gaat (en waarom zou het) en tegen vrijdag komt alles in orde, dan heeft het 2 volle weken geduurd om een nieuw GSM nummer te krijgen en mijn oude abo te behouden.
Marleen,


Is er licht in zicht aan het einde van da tunnel !
Reputatie 7
Badge +6
Net als je denkt dat alle leed nu geleden is: ik heb mijn nieuwe simkaart, ik ben er wel voor naar een Proximus center moeten gaan en moest na 8u wachten op activatie ervan zelf nog bellen naar de technische dienst om dat te doen, want noppes activatie dus.
Eindelijk alles in orde? Neuhhhh: plots had ik 2 Smart abo's i.p.v. 1, men had allerlei dingen veranderd in 'Mijn Producten', dan creditnota's links en rechts en een onoverzichtelijke factuur, dus ik hing zowat permanent aan de telefoon om dat allemaal weer in orde te krijgen. Alle (behalve één) medewerkers vriendelijk en behulpzaam, maar telkens dus dat hele verhaal, zucht. Ik ben nog niet tevreden over mijn factuur, maar ik geef het op.
Nu plots merk ik dat 4G niet werkt op mijn smartphone, dus na het nagaan van alle instellingen, weer bellen naar de technische dienst, waar alles geactiveerd blijkt te zijn, maar men zou mijn simkaart eens moeten checken, het best .... in een Proximus center.
Dat is voor volgende week en dan zullen we toch al zo'n 3 weken verder zijn.
Bestaat er ook een badge voor 'pechvogel van de maand'?:(
Jawadde!!!! Ik ben net aan het overstappen naar Proximus maar dit maakt me behoorlijk bang.
Ik heb echt de indruk dat er veel meer aan de hand is bij Proximus, vrijdag heb ik 2 keer proberen te bellen met de klantendienst, maar na 15min, de eerste en 20min de tweede keer luisteren naar een wachtmuziekje gaf ik het toch maar op want ik had ook nog andere zaken te doen natuurlijk.
Vanmorgen weer 2 keer moeten bellen, eerste keer 10min aan de lijn gehangen, 2de keer ging het iets vlotter en ik hoop dat ik nu geholpen ben.
Maar wat een verschil met Scarlet, daar staat gewoon een knop in de app op mijn gsm: "bel ons"... en poef! Meteen heb je daar een vriendelijke medewerker aan de lijn.

Reageer