Vehoging downstream margin

  • 25 November 2014
  • 10 reacties
  • 189 Bekeken

Hallo


Regelmatig verhoogt mijn downstream trainig margin van 12,5 dB naar 19,5dB.


Wat kan hier de aanleiding voor zijn?


Na opstart van modem(bbox2) zakt mijn training margin terug van 19.5 dB naar 12.5 dB.


Zo laten ??


Wat zijn de voordelen van een hogere margin ?


Ik heb momenteel 50/6 profiel en dat wijzigt (daalt) blijkbaar niet (maar goed ook)knipoog




Mvg,


Artie

10 reacties

Zo erg is dat nu ook weer niet aangezien je uw 50/6 DLM profiel blijft behouden, ik kan het wel niet direct uitleggen door het feit dat je zegt dat in het begin dat je de modem opzet je DTM 7 dB hoger is dan nadat die opgestart is, dan zou ik daaruit concluderen dat de oorzaak ergens in je modem te zoeken is.


Maar langs de andere kant zou het zelf nog mogelijk zijn van 70/6 te krijgen met een DTM van 12,5 om een 70/6 te krijgen wat dit was bij mij het geval trouwens.


Heb je al eens je lijntest laten uitvoeren via 'MyProximus' of die iets abnormaals vindt?


surf naar ► test uw belgacom lijn en klik daar op de 'my Self Repair' link en log in


of


surf naar https://admit.belgacom.be" target="_blank => Mijn Support => Test Mijn Lijn => Start de test
Nee...niets abnormaals te vinden.


Na heropstart modem( effe stroomloos zetten) terug 12,5 db.


Raar beestje smiley
correctie:



Maar langs de andere kant zou het zelf nog mogelijk zijn van 70/6 te krijgen met een DTM van 12,5 om een 70/6 te krijgen wat dit was bij mij het geval trouwens.



Ik heb hier een kemel geschoten, het was bij mij niet een DTM van 12,5 maar ene van 15dB waarvoor ik nog een stabiele lijn op 70/6 gekregen heb


want met 12,5 zal het inderdaad moeilijk en zou bij de minste degradatie je profiel terug vallen op 50/6


Heb je de technische dienst 0800 22 800 al eens de vraag gesteld of ze eventueel een reden weten hiervoor dat dit zo schommelt bij u ?
Is na reset nu teruggevallen op 12,4dB.


Niet echt super.


Ik overweeg inderdaad even 0800 te contacteren.


Alvast bedankt voor je reactie Elsa.


Mvg


Artie
Wie weet valt er eens een Bbox3 van de camionknipoog
Misschien stellen ze ook voor om de bbox te vervangen of zelf mss eens vragen of de bbox kan vervangen worden door een bbox3


tijdens de overschakeling naar vectoring worden mensen ook voorgesteld de modem te gaan omruilen voor een bbox3, dus dit zit er voor u ook nog in.
Niet vergeten dat uw training margin zakt naarmate de lijnsnelheid stijgt. Een 15 op 70/6 was dus een 20 op 50/6 (bijvoorbeeld, ik zeg zo maar wat).


Met een 12,5 op 50/6 zal een verhoging naar 70 er niet inzitten vrees ik.
Reputatie 7
Badge +1
Na verhogen tot 70/6 had ik nog (heb ik nog steeds) een DTM van 10.2dB. Dus met 12.5dB op 50/6 wat krap inderdaad.

Niet vergeten dat uw training margin zakt naarmate de lijnsnelheid stijgt. Een 15 op 70/6 was dus een 20 op 50/6 (bijvoorbeeld, ik zeg zo maar wat).


Met een 12,5 op 50/6 zal een verhoging naar 70 er niet inzitten vrees ik.



Dat zal wel niet het geval zijn bij en daar niet te maken mee hebben bij Artie

want dan zou hij ook 70/6 hebben en heeft maar blijft op 50//6 volgens zijn uitleg,

met een bbox3 zou dit wel iets beter worden.



Na opstart van modem(bbox2) zakt mijn training margin terug van 19.5 dB naar 12.5 dB.

met 12,5 moet je niet op een 70/6 rekenen want DLM zou hem na een tijd toch terug zetten op 50/6 en zo blijven staan.


Theoretisch zou het kunnen maar in praktijk zijn zr schommelingen op de lijn door ander gebruikers te wijten aan XT enz... dus weer een bewijs dat praktijk en theorie niet altijd mooi tezamen gaan !-)


Maar nog een beetje geduld Artie en je staat sowieso op 70/6 (met bbox3)

Reageer