Sedert december 2010 ben ik overgestapt van Telenet naar Belgacom.
Wat ik sedert de installatie ervaar is dat ik héél vaak (!quasi dagelijks) te kampen heb met internetverbinding die wegvalt voor enkele ogenblikken. Ik gebruik de bbox-2 als draadloze router en log jierop in met 2 laptops.
Op beide laptops hebben we hetzelfde voor.
Ook de snelheid is niet denderend te noemen. Daar waar ik bij mijn vroegere provider (Telenet) supersnelhden haalde, ervaar ik nu dat ik precies op modemsnelheid zit zoals in de beginjaren van het internet.
Allesbehalve een prettige overstap tenzij hieraan iets gedaan kan worden natuurlijk.
Grtz,
Patrick
Bladzijde 1 / 1
log eens in op: http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=admin&password=BGCVDSL2" target="_blank
(uw modem)
En zeg eens wat je ziet staan bij: "Downstream line rate"
Heeft uw ook HD? Of geen HD?
(uw modem)
En zeg eens wat je ziet staan bij: "Downstream line rate"
Heeft uw ook HD? Of geen HD?
Bart,
Dit staat er:
Dit staat er:
Downstream line rate | 16544 kbps |
En ik heb HD
Dan zit je op VDSL2, wat goed is.
Kan je nu eens inloggen op de e-services, en daar naar internet verbindingen.
Gelieve daar bij 'verbindingstijden' te kijken als je daar vaak disconnects te zien krijgt.
Dit is om te kijken als uw lijn problemen geeft of dat het meer aan uw pc's/laptops/etc ligt.
Kan je nu eens inloggen op de e-services, en daar naar internet verbindingen.
Gelieve daar bij 'verbindingstijden' te kijken als je daar vaak disconnects te zien krijgt.
Dit is om te kijken als uw lijn problemen geeft of dat het meer aan uw pc's/laptops/etc ligt.
Bij verbindingstijden zie ik enkel:
- overzicht van de verbindingen per maand
- Hotspot-verbindingstijd.
Als ik dan op overzicht van de verbindingen per maand klik, zie ik enkel dat elke dag in maart de verbindingstijd 36u00 bedroeg uitgezonderd op 2 maart want deze datum staat er niet tussen.
Ik zie geen disconnects staan tenzij ik in een verkeerd venster zit.
- overzicht van de verbindingen per maand
- Hotspot-verbindingstijd.
Als ik dan op overzicht van de verbindingen per maand klik, zie ik enkel dat elke dag in maart de verbindingstijd 36u00 bedroeg uitgezonderd op 2 maart want deze datum staat er niet tussen.
Ik zie geen disconnects staan tenzij ik in een verkeerd venster zit.
Duidelijk een probleem met uw draadloos netwerk.
Probeer dit eens: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609
Probeer dit eens: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14609
Beste Patrick,
zoals Wouter1984 hier aangeeft, is het waarschijnlijk een probleem met de draadloze connectie en kan je dus best eens de draadloze kanalen op de modem aanpassen. Hoe je dit doet, staat uitgelegd op de link van Wouter1984.
Mvg
Eva van Belgacom
zoals Wouter1984 hier aangeeft, is het waarschijnlijk een probleem met de draadloze connectie en kan je dus best eens de draadloze kanalen op de modem aanpassen. Hoe je dit doet, staat uitgelegd op de link van Wouter1984.
Mvg
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.