Vectoring...

  • 20 August 2013
  • 6 reacties
  • 771 Bekeken

Reputatie 1
Badge

ik heb gisteren dit topic gevonden op het 'bevriend' forum (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=38645).


Het licht oa het doel van die vectoring wat bij + het geeft het verschil aan tussen de Bbox-2 en de Bbox-3.


Blijkbaar komt die vectoring er nu bijna aan : eigenlijk had ik graag geweten wanneer Belgacom daar nu zal mee starten, en wat hun politiek daarrond juist zal worden.


Om te kunnen genieten van de betere synchronisatie heb je dus die Bbox-3 nodig. De nieuwe 'vectoring friendly' firmware van de Bbox-2 zorgt er alleen voor dat vectoring mogelijk blijft voor de Bbox-3. Met een Bbox-2 zorgt vectoring dus niet voor een verbetering. Andere types modems (die niet op de Belgacom Whitelist staan, en dus niet door belgacom geleverd) zullen bij introductie van vectoring een heel stuk trager werken (blijkbaar 7 down, 0.5 up). De 'fritz'-en van deze wereld, zullen blijkbaar een Belgacom homologatieprocedure mogen ondergaan...


Stel een klant die nu al een hele tijd op een 20/2 profiel staat (of lager), en daar niet bijster tevreden mee is : zal die klant echt verplicht worden om 99€ te betalen voor die Bbox-3, terwijl een nieuwe klant, waar Belgacom nog niets aan verdiend heeft, gratis en voor niets die modem krijgt ? Daarmee geniet hij dus van meer zekerheid dat hij de volle snelheid zal halen, en heeft hij ook nog eens het voordeel dat zijn Wifi-snelheid normaal beter is (door de N-norm Wifi in een Bbox-3). Persoonlijk vind ik dat Belgacom in die kwestie eigenlijk zo langzaamaan eens duidelijkheid mag beginnen brengen. Persoonlijk heb ik het niet nodig (ik haal hier die 70/6 sync met een Bbox-2), maar ik denk dat veel mensen die wel mizerie hebben met hun internetsnelheid dit een interessant topic zullen vinden... Persoonlijk zou ik het logisch vinden, dat de mensen die 'getroffen' zijn door die lage snelheid, eigenlijk de eersten zouden moeten zijn om die Bbox-3 te krijgen (mijn definitie van 'krijgen' is gratis...) op het ogenblik dat die vectoring erdoor komt. Van mij mag dat eigenlijk liever vandaag dan morgen zijn 😉. Maar Belgacom zwijgt hierover in alle talen, net als over het juiste ogenblik dat die vectoring zal opgestart worden...


Nelie Kroes heeft trouwens een Europees onderzoek ingesteld naar de verschillen tussen wat de internet-providers beloven qua snelheid, en wat de klanten effectief krijgen. Blijkbaar scoort VDSL2 hier niet zo goed (door de gekende redenen...).

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Maken jullie rustig nog maar wat verder ruzie hoor. Ik begrijp hier ook niet altijd alles van maar heb hier van die z.g. "vakidioten " al heel wat bijgeleerd!

Reputatie 7
Badge +1


Het is nooit een goed idee iets te kopen dat nog niet voldoende is uitgetest in de praktijk: want met labotesten, of met beperkte groepen van proefpersonen kan je nooit de volledige zekerheid hebben dat er geen bugs inzitten. Dat blijkt eerst bij massaal gebruik. Om het er nog maar eens in te wrijven: vakidioten denken anders dan normale gewone gebruikers omdat ze gewoon veel meer weten over hetgeen ze lanceren. Gewone gebruikers doen dan weer dingen waar zij nog niet zouden opkomen. Dat blijkt dan achteraf wel....

Reputatie 7
Badge +1


Vind ik ook. Ik ben nu bij de gelukkigen met een 50/6 profiel, dus wat kan de b-box3 voor mij verbeteren ? Zal vectoring mijn internet/TV-prestaties verbeteren? Of gaat mijn snelheid omlaag als ik geen b-box3 neem? Ik meen begrepen te hebben, dat de aanpassingen aan de interface van de b-box2 juist dienden om ook hierop vectoring te kunnen draaien, zij het dan zonder snelheidsverhoging. Ik ben al tevreden als alles zo blijft. Mijn b-box2 is nu al 4 jaar oud en draait nog steeds zonder problemen. Ik hoop dat hij nog lang genoeg meegaat om een 'gratis' vervanging te krijgen door een b-box3...99€ betalen voor wat nieuwe klanten gratis krijgen zie ik sowieso niet zitten.

Reputatie 7
Badge +1


Patrick, bedankt voor de uitleg. Ik kan dus op 2 oren slapen (alhoewel, probeer het maar eens...). Ik zat voorheen op 30/6, dan op 50/6 met van 30 tot 50 gereserveerd voor TV, nu me t de complete 50Mbps ook voor internet beschikbaar. Vermits ik maar één TV heb, en ik ofwel TV HD kijk, of TV HD PVR opneem, soms beide, maar wij geen TV kijken terwijl ik surf, ondervind ik weinig vertraging door TV.



Elsa, ik sta na de uitnodiging om Vlan20.exe te draaien, al op een 'connected' WAN eth1.20 VoIP, dus da's wél in orde.:)

















Beste Patrick,


de ene weet wa meer van over filtertheorie en de andere wa meer over bridges zeker (lol)


Waarom denk je dat ik vroeger altijd mijn post eindigde onder mijn naam met de tekst

'niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter' en ik zou er nog moeten aan toevoegen

'of denkt toch dat hij alles weet' ;-)


Dat je de max doorvoer snelheid niet haalt dat zal iedereen wel weten, dat is trouwens met alles zo, bv. met mijn devolo's van 200 Mbps haalde ik gemiddeld bv 40 Mbps en af en toe maar niet veel kreeg ik blokjes in beeld als ik HD aan het bekijken was en aan het opnemen.


Waar ik me nu mss wel een beetje heb door laten misleiden is in feite dat ik nu bijna 100% zeker was dat de eerste Ruckus bridges die BGC verkocht heeft van het type wifi-G waren en dat werkte toch , dus dan ben ik verkeerd en moeten dit er van norm N geweest zijn dan !?

Ik ben er nochtans van overtuigd dat het 802.11-g was, maar ja als je zegt dt ik verkeerd ben, wat kan ik daar tegen doen :-))


Ik begrijp uw laatste zin ook niet vectoring ....Zeker al niet met je BBOX2 waarom zouden we al niet op vectoring kunnen staan dat heeft toch niks met de bb2 of bb3 te maken de ene is toch vector friendly en de andere vector ready , of bedoel je dat je nooit gelooft dat aan de snelheid dat BGC werkt het voor binnen 7 maanden is ?


NB:We zijn wel afgedwaald waarom de wifi-Bridge tijdelijk uit circulatie is en daar hebben ze wel een goede reden voor anders gaan ze dit toch niet doen het zijn toch niet allemaal ideoten daar bij BGC, en de reden is ondertussen volgens mij duidelijk genoeg.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















frank,


ik ging er zelf één krijgen ter vervanging van mijn bb2!!


Ik heb hier vroeger altijd gezegd 'het hangt van de goodwill af' en daarvoor heeft ene vna BGC mij gecorrigeerd en duidelijk gezegd 'het hangt niet van de goodwil af maar van de vooraad' .


En nu moet ik zeggen, ze verkopen er echt veel terwijl ik in het bgc center stond verkochten ze precies als warme broodjes , of wel was het dan puur toeval dat juist op dat moment er veel verkocht werden.


Toen het mijn toer was heb ik er ene gekocht voor een collega en had ik een ruilnummer voor mijn bb2, maar ik wou eigenlijk geen bb3 ( nu toch nog niet ), en vroeg ik hem wordt die vervangen door en bb2 of krijg ik een bb3

en de meneer zei me letterlijk normaal door een bb2 maar ik heb er nu nog genoeg in vooraad als je er ene wilt kan ik je er ene geven.

Toen ik hem zei nee laat maar want mijn bb2 is niet defect, 't is mijn decoder die defect is, zag ik dat hij lichtje verwonderd keek en dacht dat ik aan het zwanzen was :-))

Ik heb hem dan expliciet gevraagd zijn er dan niet altijd genoeg in stock en hij heeft geantwoord 'nee zeker niet'.


Ik wou er ook geen omdat ik oa zeker wist dat de problemen niet van mijn bb2 kwamen maar van mijn V4 dec en ook omdat ik toch altijd met mijn laptop werk op wifi aan 21 Mbps en ik hiermee genoeg heb (ik spreek voor mij persoonlijk, laat dit nog altijd duidelijk zijn)


Dus ik moet het beamen het hangt niet van de goodwill af !


Nu heb ik een ruilnummer voor mijn dec V4 en seffens gaat mijn man naar de bgc winkel 'k ben benieuwd wat hij zal mee krijgen of het ook van de stock gaat afhangen.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer