VDSL2 naar KABEL

  • 10 September 2015
  • 9 reacties
  • 258 Bekeken

Ik vraag me eigenlijk af hoelang we bij proximus nog op de VDSL2 kabel gaan blijven nu het kabel netwerk van TELENET verplicht open is gegooid voor de concurentie. Het zou mss een goed id zijn. Naar gelang er gefluisterd word dat proximus al 2 jaar aan het testen is op de kabel van Telenet. Maar er is natuurlijk nog niets bevestigd. Iemand meer informatie?


Maar schiet me niet dood als er niets van aan is ik hoor het ook alleen maar van een technieker dat hier gepasseerd is voor mijn aansluiting een paar weken geledenfrons.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Op de kabel vanTelenet genoeg capaciteit heeft om al die Proximusklanten mee te nemen, weet ik niet.
Er wordt veel te veel geroddeld en ballontjes de in de lucht gelaten, ja zelf door techniekers die maar half zelf op de hoogte zijn, deze die ik onlangs ontmoet heb gaf dit zelf toe en zei tegen mij al lachen ik denk dat jij nog veel meer weet dan ik zelf als ik je zo bezig hoor!

Veel van die techniekers die langs komen zijn in onder aanneming en krijgen ook maar informatie met mondjes maat over al de toekomst gericht vernieuwingen.

Ik denk niet dat PX daar zo vlug gaat opsporingen, ik hoop dat ze hun energie en geld liever besteden aan FTTH wat ten slotte de enig goed oplossing zal zijn, maar wel met een prijskaartje aan verbonden.


In veel nieuwe verkavelingen voorzien ze dit reeds, dus dit is zeker de toekomst, zonder twijfel.
Voor FFTH kan je de beschikbaarheid trouwens al testen surf naar ▬► haalbare snelheid zie daar voor de linken ▬►samenvatting-mogelijke-testen
Reputatie 7
Badge +3
Waarom zou je willen overstappen naar kabel, Lawrence ? Het netwerk van Proximus is toch prima, dacht ik. Ik heb geen enkel probleem.


Gisteren 'voor hetzelfde geld' op Één gezien. Als je via wifi surft, zou je niks hebben aan hogere snelheden. Dus waarom dan kabel nemen ?
Reputatie 3
Goed lezen wat TS gepost heeft, en ook het verhaal op één is maar de halve waarheid, éénoog was ook koning van de blinden!
Reputatie 7
Badge +1
inderdaad Philippe....no comment...wat die Wifi-snelheid betreft, hangt het natuurlijk af van welke modem je hebt. Wifi-n is een stuk sneller dan Wifi-g, maar met een b-box 2 kan alleen Wifi-g. Op mijn 4G-tablet en smartphone (wel gecapt op 25Mbps) haal ik hogere snelheden dan op Wifi-g (ca. 18 à 20 Mbps). Op mijn PC met UTP haal ik, met de TV-decoder op standby, gemakkelijk 64 à 65Mbps. Voor mij ruim voldoende.
ik wil zeggen als je via de kabel kan binnenkomen en de tv nog altijd via het internet (zoals nu) kan je beter kwaliteid leveren. Proximus moet dan ook de gebouwen van de centrales niet meer onderhouden die vallen dan allemaal weg. je zou dan ook de mogelijkheid hebben om klanten te kunnen bereiken die NU geen klant kunnen worden omdat er op dit moment geen aansluiting van Belgacom/proximus is. Ik heb een vriendin en die kan bv geen proximus nemen omdat ze tever van de centrale woont en er bevind zich ook geen VDSL aansluiting in heel de straat. het enige dat ze kan nemen dat is telenet. voor mij heeft het niets met snelheid te maken maar gewoon bereikbaar heid en vernieuwing van technologie.






waarom zouden ze dan PX nemen, als TN toch al binnen komt je moet toch het duurste abonnement niet nemen van 200Mbps bij TN, want bij Proximus is het voor de happy few max 100Mbps, ik heb 70 Mbps omdat ik dicht bij de ROP woon, maar dat is zeker niet voor iedereen het geval bij PX.
nee dat is een fijt mijn buurvrouw kan iets van een 50 mbs krijgen en ik krijg er maar 30 terwijl ik er vlak boven woon.


Maar zij was bv vroeger proximus klant en ze was verhuist naar dat huisje en ze kon PX niet mee verhuizen omdat er geen lijn van PX aanwezig was.


Ze vond dit wel jammer aangezien ze wel tevreden was van PX. Daarmee.. de kabel van telenet heeft een grotere berijk en je hebt geen centrale meer nodig ....




Reageer