Skip to main content
Beste Eva,

Scott Alcott, executive VP van Belgacom's Service Delivery Engine (en in die functie de 'baas' van het netwerk), wist onlangs op de conference call voor investeerders en financiële analisten te melden dat Belgacom zijn VDSL2-dekking in 2013 naar 85% wil optrekken, tegenover 76% eind 2010.

Nu heb ik een naar voorgevoel dat ik bij de arme stakkers hoor die onder de resterende 15% zullen vallen: mijn lijn (fc853668) is immers beperkt tot 4640 Kbps downstream want ik bevind mij op ruim 4 km van de dichtstbijzijnde ADSL-centrale, wat o.m. betekent dat mijn surfsnelheid (downstream) terugvalt tot ocharme 1500 Kbps zodra ik BelgacomTV aanzet.

Nu wil ik nog wel een beetje geduld uitoefenen, in de hoop dat Belgacom alsnog fiber to the curb uitrolt in mijn gemeente, maar geduld raakt eens op: ik weiger te blijven steken in de Middeleeuwen van het Internet.

Kan je mij enige hoop geven? Anders kijk ik alvast reikhalzend uit naar concurrerende aanbieders van TV (coax, satelliet, DVB-T) en BREEDBAND Internet...

Een voor het overige redelijk tevreden Belgacom-klant.

Inderdaad, wie zal dan die resterende 15% !nvullen....interessant te lezen dat ze in anderhalf jaar of zo maar 9% méér uitbreiden. Al zal dat wel een hoop werk en investering vergen voor al die ROP's en de glasvezelverbindingen ernaartoe....

en die 85% is puur theoretisch en kunstmatig naar boven getrokken.

In realiteit is die 85% mss 70%.

Post uw login, zodat men dit kan nakijken.

Beste greyera,

in uw geval is het inderdaad momenteel niet mogelijk om de VDSL2-technologie te ontvangen. Belgacom doet er alles aan om de VDSL2-dekking op te trekken tot 85% van de bevolking in België.

Hopelijk kunnen we u hiermee binnenkort ook bedienen, maar spijtig genoeg kunnen we u daarover geen garanties bieden.

Mvg

Eva van Belgacom

Reageer