VDSL2 beschikbaarheid

  • 2 November 2010
  • 9 reacties
  • 4541 Bekeken

ik heb dus al jaren een internet intense verbinding met een maximum van 4 Mbps.

Ik kan niet overschakelen naar ADSL2 of VDSL2. Terwijl dat de kast van VDSL2 op 380m van mijn huis staat, ben ik aangesloten op een kast die +- 5 km van mijn huis staat.

ik heb hiervoor al naar de klanten- & technische dienst gebeld, die wisten me te vertellen dat het op 1 juli 2010 ging beschikbaar zijn, uiteindelijk was het opgeschoven naar 1 nov 2010.

vandaag nam ik dus nog eens contact op met de klantendienst zonder resultaat VDSL2 is nog altijd niet beschikbaar op mijn verbinding! Maar ik mag wel mijn volle factuur betalen! terwijl ik ongeveer 1/6 van de beloofde snelheid haal!

kan iemand mij hiermee verder helpen? want indien er niet snel shot in de zaak komt stap ik over naar een andere provider.

Belgacom maakt veel reclame en belooft heel veel maar hun beloftes nakomen is wat anders! Wenkbrauw ophalen

9 reacties

Badge
beste,

u betaalt niet voor 25Mb maar voor een minimum gewaarborgde snelheid 1Mb , zie algemene voorwaarden. Deze omschrijving is ook op alle documenten ivm internet en of tv terug te vinden. U kan uw huidige Internet-Intense verbinding laten omvormen naar bv Favorite of Comfort. Je huidige snelheid blijft behouden. Internet-Comfort met onbeperkt volume kost €28,90/maand.

groeten-muisje
dag muisje,

ik heb ook internet intens,en ik behaal ook niet de snelheid wat ik normaal zou moeten hebben.ik heb nu 9,5 mbps wat normaal 30mbps zou moeten zijn.u zegd dat wij niet voor 25mb maar voor een minimum 1mb zou betalen,en dit zou kunnen omvormen naar bv favorite of comfort voor 28,90eur/maand.nu mijn vraag is als het toch niet mogelijk is om die 30mbps te halen maar wel comfort met onbeperkte volume te hebben voor 28,90 eur/maand waarrom betalen wij dan (ook vermeld hierboven) een volle factuur ???dat is bijna het dubbele of comfort.

grtjes fene
<quote="fene">
nu mijn vraag is als het toch niet mogelijk is om die 30mbps te halen maar wel comfort met onbeperkte volume te hebben voor 28,90 eur/maand waarrom betalen wij dan (ook vermeld hierboven) een volle factuur ???
</quote>

Omdat u nooit een aanvraag heeft ingediend om uw abonnement te downgraden. Belgacom zal dit niet in uw plaats doen, u moet er zelf om vragen.
ja maar downgraden is ook niet mogelijk omdat ik thuis 3 PC's aangesloten heb en dat valt niet onder het favorite abonnement, ik ben dus verplicht door belgacom van een internet intense abonnement te nemen!

en kweet niet degene die zeggen dat een minimum van 1mbps op een thuisverbinding, dik bedrogen dan toch, een mobiele verbinding gaat dan nog sneller!!

ik heb contact gehad met de klantendienst en normaal 1 nov is VDSL2 voor mij beschikbaar, ik wacht nog tot de helft van de maand en indien het nog niet opgelost is, klaag ik belgacom aan en stap ik naar de pers! Belgacom heeft lang genoeg met mijn voeten gespeeld!

Moesten er meer grote providers zijn, belgacom en telenet zouden dan niet meer doen wat ze willen, dan zouden ze zelfs nog failliet gaan als er een eerlijke concurrent bijzit!
Reputatie 2
Badge +1
3 PC's zijn perfect mogelijk met favourite abonnement... zelfs 256...
<quote="Mansho">
3 PC's zijn perfect mogelijk met favourite abonnement... zelfs 256...
</quote>

ja dit is altijd mogelijk maar bij de aanvraag van mijn abonnement heeft belgacom gevraagd hoeveel pc's ik wou aansluiten op internet, dit zijn er 3.

en zoals je op onderstaande link kan zien mag je enkel maar 2 pc's aansluiten op favourite abonnement

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res_go&detailPage=inter_compare_tab

ik vind het echt schandalig hoe ze mensen bedriegen, is het nu echt zoveel moeite om me op VDSL2 te zetten?
de ROP staat er al juist nog een kaart moet er in komen en ik heb VDSL2, dat heeft de technieker tegen mij gezegd in september.
je mag er meer aansluiten, je moet u daar niks van aantrekken.
<quote="$k!llz">
ja dit is altijd mogelijk maar bij de aanvraag van mijn abonnement heeft belgacom gevraagd hoeveel pc's ik wou aansluiten op internet, dit zijn er 3.
</quote>

Belgacom vertaalt "aangesloten pc's" naar "aantal mogelijke PPP verbindingen". Daar hoef je je dus geen reet moer van aan te trekken.

Jammergenoeg zijn er slechts 2 mogelijkheden als VDSL2 niet op korte termijn beschikbaar wordt. Een goedkoper abonnement nemen (eventueel met de optie onbeperkt volume), of het Mechelse gele vierkantje.

Toch veel succes!
Ik hoor hier snelheden van 3,2 Mbps-9,5 Mbps. Voor mij klinkt dit duizelingwekkend. Zelfs na het bezoek van een technieker (die me probeerde wijs te maken dat hij dit met zijn laptop zou oplossen door de snelheid aan te passen....ik deed alsof ik hem geloofde). Twijfelend aan mijn PC en laptop ben ik drie huizen bij een buurman geweest die Telenet heeft....Ik duizelde van het resultaat. 0,254 Mbps wijst www.speedtest.nl me aan. Men zegt dat ik TE VER van de centrale zit, nl 3.6 km.

Ondanks dat kost het me 39,...excl/mnd....HEEL DUUR VOOR ZOIETS, ALS JE MIJ VRAAGT....

Reageer