Beantwoord

VDSL2

  • 4 January 2016
  • 40 reacties
  • 1172 Bekeken

Mijn broer heeft ADSL (telefoonnummer 013/xxxxxxx) en wil weten wanneer VDSL2 voor hem beschikbaar is. Kan niet HD kijken en kan nu slechts één TV-toestel aansluiten
icon

Beste antwoord door Elsa 4 January 2016, 19:45

Bekijk origineel

40 reacties

Inderdaad Marleen en nog veel langer dan in de 6 daagse van Gent 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Niemand gaat dit oplossen. Klant is zoals gewoonlijk de dupe.
Je kunt nergens anders naar toe. Geen concurrentie in Belgie. Heel heel jammer.
Klacht indienen en zien of ze ontvankelijk verklaard wordt ..

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Reputatie 6
Badge +2
Dus we blijven mooi in rondjes draaien en de vraag die overblijft is: "wie gaat dat nu uiteindelijk eens oplossen" :?

Hier worden wel meer rondjes gedraaid, hé, Elsa? ;)


Er zijn er die zot draaien totdat men duizelig wordt.:D
Reputatie 7
Badge +1
Klacht indienen en zien of ze ontvankelijk verklaard wordt ..

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36


Weet dat je daar een klacht kunt indienen. Heb dit al een keer meer gedaan over een ander onderwerp. Maar van 1 klacht word Proximus niet koud of warm van.
Geven je een maand gratis internet of tv en daar is de kous mee af.
Wordt echt tijd dat ze de telecom markt open gooien voor meer concurrentie zoals in Nederland.
Daar zal ook de politiek aan mee moeten werken, maar ja Proximus is merendeel van de staat dus dat kan je ook vergeten.
Heb dit ook als eens aangekaart bij het TV programma Volt op EEN. Krijg je een bericht dat ze het onder de aandacht zullen brengen.
Gebeurd nooit iets maar EEN is ook afhankelijk van de staat.
Zal wel zien wat ik ga doen.
Reputatie 6
Badge +2
Klacht indienen en zien of ze ontvankelijk verklaard wordt ..

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36


Weet dat je daar een klacht kunt indienen. Heb dit al een keer meer gedaan over een ander onderwerp. Maar van 1 klacht word Proximus niet koud of warm van.
Geven je een maand gratis internet of tv en daar is de kous mee af.
Wordt echt tijd dat ze de telecom markt open gooien voor meer concurrentie zoals in Nederland.
Daar zal ook de politiek aan mee moeten werken, maar ja Proximus is merendeel van de staat dus dat kan je ook vergeten.
Heb dit ook als eens aangekaart bij het TV programma Volt op EEN. Krijg je een bericht dat ze het onder de aandacht zullen brengen.
Gebeurd nooit iets maar EEN is ook afhankelijk van de staat.
Zal wel zien wat ik ga doen.


Proximus hangt inderdaad af van de (federale) staat en dus van de federale regering maar één is een TV net van de VRT en die hangt af van de Vlaamse Gemeenschap dus van de Vlaamse regering.
Reputatie 7
Badge +1
Klacht indienen en zien of ze ontvankelijk verklaard wordt ..

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36


Weet dat je daar een klacht kunt indienen. Heb dit al een keer meer gedaan over een ander onderwerp. Maar van 1 klacht word Proximus niet koud of warm van.
Geven je een maand gratis internet of tv en daar is de kous mee af.
Wordt echt tijd dat ze de telecom markt open gooien voor meer concurrentie zoals in Nederland.
Daar zal ook de politiek aan mee moeten werken, maar ja Proximus is merendeel van de staat dus dat kan je ook vergeten.
Heb dit ook als eens aangekaart bij het TV programma Volt op EEN. Krijg je een bericht dat ze het onder de aandacht zullen brengen.
Gebeurd nooit iets maar EEN is ook afhankelijk van de staat.
Zal wel zien wat ik ga doen.


Proximus hangt inderdaad af van de (federale) staat en dus van de federale regering maar één is een TV net van de VRT en die hangt af van de Vlaamse Gemeenschap dus van de Vlaamse regering.


Zal eens verder gaan en beginnen bij de NVA die zeggen toch dat ze voor de mensen zijn. Heb ook al een mail gestuurd naar Mevr. Gina de Maeght (CEO Operations Management Proximus). Die heeft geantwoord dat ze het heeft overgemaakt aan de betrokken diensten van Proximus. Dit was op 30 Dec.2015. Dit is positief. Afwachten of ik hier een bericht van terug krijg. Heb ook al een mail gestuurd naar Dominigue Leroy (CEO Proximus) in 2015. Maar helaas die reageert niet.
Je ziet ik blijf niet stil zitten en hopen dat meer mensen dit doen.
Reputatie 5
Badge +1
Antoon, ik herken de situatie maar al te goed en ondervind ze nog dagelijks aan den lijve, spijtig genoeg..
Proximus is weldeglijk bezig nog een aantal centrales om te schakelen naar VDSL2 onder 'project Mantra'. Als uw broer onder die centrales valt, zal hij op termijn (i.e. voor 2020) normaal worden omgeschakeld naar VDSL2. Echter, staat hij (zoals wij) niet op die lijst, dan is de toekomst onbepaald en onbekend. Je kan dan alleen maar zeggen dat het zeker niet voor vóór 2020 zal zijn.
Maar tot dan mag hij zeker wel evenveel betalen als iemand met een VDSL lijn en binnen 5 jaar zal het media-aanbod en vraag naar downloadsnelheid zeker niet zijn afgenomen. Zoals reeds elders vermeld is hierover beginnen tegen 'medewerkers' eerder als praten tegen bakstenen. Dat is soms nog het ergste.
Reputatie 4
Badge +1
De resterende 10% ADSL klanten betalen in vergelijking met VDSL2 klanten sinds een 3 tal jaar teveel. Voor de eenvoud kwantiseer ik het teveel op +/-15€/maand of 180€/jaar. In de !!veronderstelling dat ze ook nog 2 jaar ADSL klant blijven komt dit op 900€.
In wezen int Proximus zodoende van zijn 10%ADSL klanten (1,7milj internetklanten) 170.000 * 900 = 153.000.000€ extra inkomsten.
Met dit bedrag zou er binnen een termijn van 2 tot max. 3 jaar serieus kunnen geïnvesteerd worden in 10% extra ROP's en bijhorende glasvezel.

Wetende dat Proximus reeds over +/- 25.000 ROP kasten beschikt en er nog 10% moeten bijgeplaatst worden aan 80.000€/ROP (graafwerk, Fiber etc. inbegrepen) vergt dit een investering van: 2.500 * 80.000 = 200.000.000€
Ik besef dat het een simplistische benaderingen is maar feit is dat ruim de helft van de resterende ADSL klanten hun upgrade reeds zélf zullen gefinancierd hebben. Rekening houdende met de vergunningen-lijdensweg en safety-procedures pleit ik voor uiterlijk 2018.

En wie weet wordt het forum ooit eens gelezen door iemand met investeringsbevoegdheid die versnelde ADSL-upgrade laat primeren op het langetermijn Mantra-project.
Reputatie 7
Badge +1
Kun je nagaan wat een bedrijf als Proximus verdiend. Denken echt niet aan de klant. Of ze dit Forum lezen, misschien wel maar ze doen er toch niets mee.
Heel de telecom sector is aan vernieuwing toe. Meer gericht op de klant. Neem nu Proximus TV, meer als de helft zijn Franstalige zenders en meer daarvan
in HD kwaliteit dan Nederlands/Engelstalige zenders. Ze moeten meer op de Nederlandse toer met hun producten ook qua prijs.
Er moet echt iets gebeuren en de politiek moet hier in mee. Testaankoop is al begonnen met haar Speedtest.
... Ze moeten meer op de Nederlandse toer met hun producten ook qua prijs.
...


Ooit al eens opgeteld hoeveel "Nederlands"talige zenders er eigenlijk zijn .. en ge moogt de 3 "Hollanders" nog meerekenen ?
Ooit al naar de "Hollanders" gekeken ? Als ge daar 1/2 van de tijd niet in slaap valt over het zoveelste praatprogramma, in 't lang en in 't breed, moogt ge u gelukkig prijzen ..
Geeft mij dan maar de full-BBC .. die weten tenminste hoe ze serie/reeks moeten maken !
BTW .. het zenderaanbod van PX is afhankelijk van de regio waar je woont ttz bvb "Brussel" heeft een ander aanbod dan "Vlaanderen".
Reputatie 7
Badge +1
Dat weet ik. Woon in Vlaanderen. Meer Franstalige zenders dan nederlandstalige en Engelstalige. Wat je van zenders vindt is ieder zijn eigen keuzes.
Gaat gewoon over het zenderaanbod in Vlaanderen en deze is Franstalig getint. Neem aan ook bij U als je in Vlaanderen woont.
Voorbeeld. Pas een nieuwe Franse nieuwszender in HD. Daar zitten we in Vlaanderen echt op te wachten.
PS: weet niet of je het snapt met op de Nederlandse toer gaan bedoel ik prijzen die men daar betaald voor internet/tv en de hoeveelheid HD zenders beschikbaar.
Er zijn in België maar 6 Nederlandstalige zenders dus tel uit je winst. tel daar nog de 3 Nederlanders bij op en je bent rond. Er is dus zo goed als geen keuze als je een vergroot aanbod wil geven.
De prijstellingen in belgië zijn al langer een heet hangijzer maar niemand kan er aan uit en tot zolang er geen echte concurentie is kan zelfs de regering niets forceren. Het liedje van "internet te duur in België" is al tot op den draad versleten, helaas !
Er zitten, denk ik, een stuk of 15 HD zenders in het aanbod, waarvan idd het grotere aandeel Franstalig is (ik zie zelfs de Nederlanders niet in HD in het standaard pakket). Ik weet echter niet onder welke voorwaarden PX de "buitenlandse" zenders overneemt. Misschien moeten ze voor HD méér betalen want als men enkel SD krijgt dan kan men daar, voor zover ik weet geen HD van maken. Andersom gaat wel natuurlijk.
Er is altijd maar één reden en dat is geld, dus moet je er geen seconde aan twijfelen dat HD meer kost dan SD.
Reputatie 7
Badge +1
Wordt het dan geen tijd dat er een aanpassing gebeurd. Laat zender pakketten maken voor de Vlaamstalige en Franstalige markt.
Neem als leidraad Scarlet en het vroegere Snow. Maak een pakket met de meest bekeken zenders en zet daar wat zenders bij vb Animal Planel, NGC, Eurosport etc.
Kunnen dan ook meer HD zenders worden en de prijs kan omlaag vanwege mindere zenders waar contacten mee afgesloten moeten worden.
Hoeven geen 70 zenders te zijn. Maak een mooi pakket qua prijs/kwaliteit.

Reageer