Beantwoord

VDSL2

  • 4 January 2016
  • 40 reacties
  • 1172 Bekeken

Mijn broer heeft ADSL (telefoonnummer 013/xxxxxxx) en wil weten wanneer VDSL2 voor hem beschikbaar is. Kan niet HD kijken en kan nu slechts één TV-toestel aansluiten
icon

Beste antwoord door Elsa 4 January 2016, 19:45

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Verplaatst naar juiste rubriek en tf-nummer verwijderd omwille van privacy.
looilooi
kijk eens wat de test oplevert Hier klikken
Reputatie 4
Badge +1
looilooi,
aangezien uw broer nog op SD TV zit (dus via oude ADSL) zal u via de standaardchecks van Proximus alsook bij andere operatoren die het Proximus netwerk gebruiken NOOIT konkrete vooruitzichten vinden voor upgrade naar VDSL2.
In elk geval is de konkrete planning voor upgrade van hun resterende 10% ADSL niet gekend, ook niet bij benadering, bij de mensen van het Proximus-Forum en de helpdesken van de 1ste en 2de lijn.
Ik ben benieuwd als ze u ondertussen geïnformeerd hebben na ruggespraak met hun "Mantra-projectteam", hun langlopend Proximus investeringsproject (tot +/- 2020) voor kwasi algehele upgrade naar VDSL2 ?
bedankt voor je info. Mensen van de storingen en call centers weten inderdaad helemaal niet hoe het zit wanneer hij VDSL2 kan krijgen.
Reputatie 4
Badge +1
Dat ze't niet weten in hun callcenters, storingen, forum etc. vind ik nog best begrijpelijk voor bewuste restende 10% ADSL's die kwasi integraal ressorteren onder hun lange termijn Mantra-project (dixit Google: interviews Mantra, Luystermans, etc...).
Uw case illustreert nogmaals dat het Forum periodieke nood heeft aan iemand van hun Experteams voor de status en feedback van open BUG's én/of een Projectverantwoordelijke (in dit geval Mantra).
Reputatie 7
Badge +1
Hallo,
Wij hebben VDSL2. Het enigste voordeel is dat je meerdere tv`s kunt aansluiten. HD zenders zijn goede kwaliteit.
Bij SD zenders lijkt het wel dat mijn bril vuil is. Ben pas 3 maanden klant en de kwaliteit van Proximus TV valt zeer tegen.
Was bij een kennis en die had Telenet. Groot verschil in kwaliteit vooral de SD zenders. Vreemd want het is alle 2 digitaal.
Vindt in ieder geval dat minimaal VDSL2 de standaard moet zijn in Belgie. Proximus maakt reclame voor haar TV en je betaald al genoeg.
Vindt dat Proximus haar afspraken moet nakomen. Daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Kan het zijn dat u een paar dingen doormekaar kluts ?
ADSL, VDSL en VDSL2 zijn communicatieprotocols, dat heeft op zich niet veel te maken met wat men doorstuurt noch met de kwaliteit ervan, maar wel, eventueel, met de snelheid bij dewelke dat kan.
SD of HD streams daarentegen is de "resolutie" van het doorgestuurde signaal ttz hoeveel detail stuurt men door. Ik zie toch heel weinig verschil, zo dat er al is, tussen een SD stream bij PX en bij Telenet en ik heb meestal een hele vuile bril. Misschien kijk uw kennis wel in HD bij Telenet en vergelijken we appels met .. juist ja) Maar dat is een nutteloze discussie als men de effectieve standaards van de doorgestuurde signalen niet vergelijkt.
Ooit al eens, voor de grap, teruggekeken naar een VCR opname of een DVB-T signaal .. ;-)


PS Edit: Volgens een discussiedraad in dit forum gebruikt Telenet enkel nog HD sinds 2 sept 2014 .. Ik herinner mij het "schandaal" waarbij alle klanten verplicht werden hun decoder up te graden .. Ik volg de fratsen van Telenet niet maar 't kan dus wel dat van de appelen en de ...
http://www.tv-digitaal.info/Thread-telenet-we-gaan-voluit-voor-HD-technologie
Reputatie 7
Badge +1
Heb een schotel gehad van canal digital. SD zenders in betere kwaliteit dan ik nu heb van Proximus. Ben pas verhuisd.
Normaal ga ik ervan uit digitaal is digitaal dus kwaliteit moet hetzelfde zijn en dat is het niet. Misschien ligt het aan de bekabeling ?
Reputatie 5
Badge +1
...
Vind in ieder geval dat minimaal VDSL2 de standaard moet zijn in Belgie. Proximus maakt reclame voor haar TV en je betaalt al genoeg.
Vind dat Proximus haar afspraken moet nakomen. Daar heb ik mijn vraagtekens bij.


Beste Antoon, als tweedekeusklant met ADSL zou ik het niet beter kunnen zeggen en het doet deugd om mensen op dit forum te horen die ons ondersteunen in onze eis om omschakeling naar VDSL. Het internet loopt vol van mensen die kritiek geven op anderen zonder zichzelf eerst eens in hun plaats te stellen, bedankt om dit niet te doen.

*edit* Beste Antoon, in uw geval raad ik u sterk aan om te schakelen naar Telenet als u over die mogelijkheid bezit. Telenet hoeft tenminste al niet te beginnen met een 'ADSL-VDSL kutverhaaltje' en ook voor de komende 10 jaar zitten zij in een veel sterkere positie dan Proximus qua vaste netwerkinfrastructuur, wat men hier ook moge beweren. Nooit heb ik met hen problemen gehad die maar te vergelijken vallen met die bij Proximus. Nog steeds heb ik hier en daar (buiten privé) met hen te maken en nooit reden tot klagen gehad! Als u zelf zegt het verschil te zien bij een kennis en daar meer tevreden mee kan zijn, waarom daar dan ook gewoon niet voor kiezen?
Zie mijn addendum ..
.. en digitaal is idd "digitaal" maar dat wil op zich niets zeggen .. de kwaliteit hangt af van hoeveel beeldpixels er per "beeld" doorgestuurd worden.
Daarom heeft het weinig zin om, voorlopig, in België een 4K/UHD TV aan te kopen gewoon omdat, bij mijn weten geen hond 4K door de "kabel" jaagt" 😉
Reputatie 7
Badge +1
Digitaal is digitaal. Als men iets beloofd moet men dit doen.
Als Proximus adverteerd met digitale TV moeten ze ervoor zorgen dat men dezelfde kwaliteit heeft of het nu
Proximus, Telenet of TV-Vlaanderen is. We betalen al genoeg en dan moet de kwaliteit goed zijn.
Heb een UHD en HD TV en op beide is de kwaliteit niet goed.
Dat is bijzonder kort door de bocht .. zoals ik al heb proberen uit te leggen .. . digitaal is enkel een "vorm" die vertelt niets over de "kwaliteit" net zoals uw computerscherm en uw videokaart van uw computer een beeldresolutie hebben. Als u een PC scherm koopt dat 2560x1600 aankan en ge hebt maar een videokaart van 1440x900 dan moet ge ook niet verwachten dat ge een spetterend beeld gaat krijgen. Wat er niet is kunt ge niet zien !
.. en voor wat de "goede" service van Telenet betreft .. men wil niet weten welke een reeks van k.......ij ik met dat bedrijf heb voor gehad ! Tot en met de interventie van de Ombudsman voor telecommunicatie ... 5 maanden later kreeg ik via die ombudsdienst een GGO "antwoord" doorgestuurd van Telenet .. GGO = grootste gemiddelde onnozelheid ! Telenet bij mij in huis ? over mijn dood lijf !!!
Reputatie 5
Badge +1
... Telenet bij mij in huis ? over mijn dood lijf !!!

Wel ik heb ze beide gehad, we zullen eens vergelijken:

Kostprijs Telenet internet + Tv + Tel indertijd (2013):ca. €59/maand
Snelheid Telenet indertijd (2013):ca. 58 Mbps Down/8Mbps Up
Tv-kijken, telefoneren en internetten tegelijk? Geen enkel probleem
Persoonlijke problemen met administratie/helpdesk Telenet: géén

Kostprijs Proximus internet + Tv + Tel 2016: €63,95/mnd
Snelheid Proximus 2016:ca. 6 Mbps Down/0,5Mbps Up
Tv-kijken, telefoneren en internetten tegelijk? CHAOS!!!!
Persoonlijke problemen met administratie/helpdesk Proximus: Het is alsof je tegen een baksteen zit te praten.

Ja als je koste wat het kost niet wil proberen blijf dan maar bij je eigen koppige gedacht, de aandeelhouders van Proximus danken u hierbij, hopelijk ben je een van hen! Iemand die net wat verder denkt heeft al lang door dat Paars-Wit dure kleuren zijn om voor te supporteren...
Badge +4
Timwitt wij dachten dat je telenet niet kon krijgen ? ......
Ik wordt nerveus als mensen uit hun nek beginnen te kletsen .. ga naar de Telenet web site .. Het goedkoopste "Whop" pack is 65,49 € gelimiteerd tot 150 GB download volume ..100Mbps "geadverteerd" .. eens zien wat daarvan over blijft bij serieuze/zware belasting !

Bij PX betaal ik ongeveer hetzelfde als pack met een 85/15 profiel in zone 2
Telefoneren, surfen, en 4 HD TV streams vlot als een zonnetje, fluitje van 1 ct .. en met 4 TV streams (dwz 2 kijken en 2 opnemen PVR) hebik nog 66 Mbps over om te surfen ...
.. en ik heb niet de gewoonte om mij aan "gedachten" te houden maar aan meetbare feiten ... dat is nu eenmaal mijn koppige gewoonte waar veel mensen een probleem mee hebben ... omdat ze zelf hun huiswerk niet maken
.. en Telenet is een kl..zooi .. ze hebben niet eens een fatsoenlijk aanspreekpunt per telefoon, alsof ze zich/iets te verbergen hebben, verder veel blahblah .. heck dude, ze gooiden er mij als klant al uit nog voor ik klant was zonder ook maar één enkele fatsoenlijke reden/argument op te geven ttz ze wilden zelfs niet communiceren, qua klantvriendelijkheid kan dat nogal tellen .. en voor ge terug losgeslagen geraakt : ik had nog nooit enig contact gehad met Telenet in mijn hele leven en op geen enkele manier !!
Bij TN moet ik inderdaad ook meer betalen als ik de 100/8 wil halen zoals bij PX die ik nu heb.
Reputatie 5
Badge +1
Regulus, het wordt echt misschien wel eens tijd dat je het gewoon uitprobeert want jij leeft in Proximus fabeltjesland.

Voor Redsfan en andere mensen die blijkbaar niet verder kunnen denken en lezen dan hun pink lang is: In 2013 woonde ik op een andere locatie 20km van hier waar Telenet wel beschikbaar was. ALLES wat ik hier schrijf ivm Telenet kan ik staven met facturen en Speedtest-screenshots uit die tijd, de Proximus knokploeg hierboven - en ongetwijfeld hieronder - kletst voor de rest maar wat of wie hij wil..
Regulus, het wordt echt misschien wel eens tijd dat je het gewoon uitprobeert want jij leeft in Proximus fabeltjesland.

...


Huh ?? wat zou ik dan wel moeten uitproberen ?? Jong, ik stam nog uit de tijd van de telefoonmodems 300 bps down en 75 bps up ... Ik heb al méér uitgeprobeerd dan u haren op uw hoofd heeft LOL !

.. en als ge de discussies hier gevolgs hebt dan kunt ge mijn speedtest resultaten zien .. 'k heb ze gepost !
Reputatie 6
Badge +2
Allee, er wordt hier blijkbaar een oorlogje gevoerd Proximus versus Telenet. ;)
Wel ervoor zorgen dat het niet uitmondt tot Wereldoorlog III. 🆒
Reputatie 7
Badge +1
Hier gaat het niet om. Of het nu Proximus, Telenet, Scarlett is als men een contract afsluit moet men zich daar aan houden.
Digitale TV is Digitale TV. Moet niet uit maken welke provider. En daar is waar het schoentje wringt.
De ene heeft goede kwaliteit bij Proximus en een andere heeft shit kwaliteit en dat moet in deze tijd niet meer kunnen.
Als men ergens reclame voor maakt moet men die maar nakomen ook.
...
Digitale TV is Digitale TV. Moet niet uit maken welke provider....


Laat maar zitten .. dit is een dovemansgesprek ...
Reputatie 7
Badge +6
De 'WO III' tussen Telenet en Proximus die hier ontstaan is en de verhitte gemoederen, leiden inderdaad wel af van de zeer redelijke en dringende vraag wanneer vdsl en HD tv nu eindelijk beschikbaar zullen zijn voor alle klanten, zeker omdat ze evenveel moeten betalen als de anderen. Eigenlijk is iedereen het daarover eens.

Nu blijkt dat in een aantal van die regio's ook Telenet niet beschikbaar is als alternatief.. Misschien/bijna zeker omdat zij daar ook commercieel hun voordeel niet kunnen mee doen??? Dus zo groen is het gras daar nu ook weer niet.
:
Dus we blijven mooi in rondjes draaien en de vraag die overblijft is: "wie gaat dat nu uiteindelijk eens oplossen" :?
Reputatie 7
Badge +6
Wat Telenet betreft: de beschikbaarheid van de kabel vind je hier.
In Wallonië is TN enkel beschikbaar in Komen. Voor Vlaanderen enkel niet beschikbaar in Voeren, in Wemmel en in Drogenbos.
Reputatie 7
Badge +6
Dus we blijven mooi in rondjes draaien en de vraag die overblijft is: "wie gaat dat nu uiteindelijk eens oplossen" :?

Hier worden wel meer rondjes gedraaid, hé, Elsa? 😉

Reageer