Beantwoord

VDSL beschikbaarheid - Winksele

  • 11 October 2016
  • 8 reacties
  • 229 Bekeken

Enkele maanden geleden vertelde een proximus technieker me dat op mijn adres rond deze tijd VDSL zou beschikbaar komen. Mijn vraag nu is, wie kan bevestigen wanneer dit het geval zal zijn ? Adres: Warotstraat 19, 3020 Winksele(Herent)
icon

Beste antwoord door Jimmy O 11 October 2016, 18:46

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Johan,

Ik heb zonet een check gedaan en ik zie dat vdsl 2 beschikbaar is. Dat is goed nieuws,

Mvg,

OdB
Reputatie 6
Badge +3
De snelheden die beloofd worden : die zijjn best wel OK
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet-connectie.html

Details over de snelheid van je internetabonnement
Uw adres Warotstraat 19
3020 Winksele

Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 64,1 Mb/s download - 7,35 Mb/s upload
Min: 27,8 Mb/s download - 5,7 Mb/s upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 64,1 Mb/s download - 7,35 Mb/s upload
Min: 27,8 Mb/s download - 5,7 Mb/s upload
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.

De aangekondigde snelheid is een maximale, theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Ook door het gebruik van wifi kan de surfsnelheid verminderen.
Enkele maanden geleden vertelde een proximus technieker me dat op mijn adres rond deze tijd VDSL zou beschikbaar komen. Mijn vraag nu is, wie kan bevestigen wanneer dit het geval zal zijn ? Adres: Warotstraat 19, 3020 Winksele(Herent)

Dat is inderdaad goed nieuws. Kan deze activatie gebeuren en zo ja, moet ik daar iets voor aanvragen. De technieker is bij mij geweest in April dit jaar en vertelde me dat alles aan huis klaar is voor de VDSL, dus ik vermoed dat er alleen een omschakeling bij Proximus moet gebeuren ? Klopt dit ?
Badge +4
Er zal normaal buiten in de kast (ROP, lijnkast, centrale) iets moeten gedaan worden voor de omschakeling.

Uw aanvraag naar VDSL kan je hier ook doen via Prive bericht aan het Proximus team
Reputatie 2
Als de technieker niks abnormaals vaststelt moet die niet aan huis komen, bij mij had die wel een probleem vaststgesteld op de lijn en heeft dan wel iets veranderd aan de intro.
Reputatie 6
Badge +3
Omdat je voordien op ADSL zat, moet de 5-polige filter (splitter) vervangen worden door een 6-polige.

Ook moet telefooniebekabeling bij het binnenkomen al apart lopen dus splitter aan begin installatie.
Je mag dus ook maar 1 splitter meer hebben.
Dat kan met doe het zelf of met technieker van Proximus (ik ken het prijsverschil wel niet).
Ik heb de NTP intro zelf geplaatst en heb de nodige uitleg ook hier gevonden; Intro NTP/NTF
Dit heeft de technieker van Proximus reeds gedaan in juni, bij de installatie van de bbox3 en hij vertelde dat nu de omschakeling van ADSL2+ naar VDSL gewoon kan gebeuren van zodra het beschikbaar is op het adres. Er is nu inderdaad slechts 1 splitter bij het binnenkomen van het signaal. Ik zal bij Proximus horen wat ze moeten doen en wanneer ze dit kunnen doen.

Reageer