Vastloop Bbox3

  • 5 May 2015
  • 9 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Practitioner
  • 74 reacties
Hallo,


Ik heb een Bbox3/S en soms valt plotseling de internetverbinding (niet de netwerkverbinding) weg.


Als ik op dat moment naar de homepage van de Bbox3 ga lijkt de interface ook vastgelopen te zijn en krijg ik een error. Dit duurt niet langer dan 1 minuut en komt niet vaak voor (ong. 2-3 maal per week). Het is sinds de laatste update (maart) dat ik het probleem ondervind. Ik heb al een reset gedaan maar dat heeft niet geholpen.


Welk effect dat dit op de tv heeft weet ik niet. Als dat nog eens gebeurt zal ik dat eens testen.


Iemand die hetzelfde probleem heeft?


Mvg,


klok

9 reacties

Ook al eens gevraagd aan de Proximus medewerkers (➽ Onze medewerkers ) of ze dit probleem kennen


zou het niet helpen als je eens een ander vast 2.4GHz wifi kanaal instelt op je bbox3, mss wordt je gestoord door naburige wifi signalen.


Nb:


▬ hier (wifi channel ) vind je de downloadlink naar InSSSID waarmee je kunt zien of je een ongestoord wifi kanaal hebt


bbox3 wifi channel change
Reputatie 1
Badge +1
Ik zal het eens vragen, want de resultaten van InSSIDer zijn dat er geen overlapping is, wel 1 op hetzelfde kanaal maar die is zeer ver weg. Er zijn weinig netwerken in de buurt.


Het is ook zo dat het op alle apparaten is dat de internetverbinding wegvalt (ze blijven verbonden met het netwerk en de verbinding komt niet op 'beperkt' te staan) en dat de software van de Bbox3 werkelijk vastloopt want de homepage is zichtbaar, login wordt niet gevraagd en alleen de paginaontwerp/UI is zichtbaar, geen tekst. Daarom denk ik dat het aan de Bbox3 ligt.
Ik weet ook niet of eventueel een harde reset zou helpen van de bbox , je kan dit eventueel proberen zie ▬►FR Bbox3
Reputatie 1
Badge +1
Een hard reset heb ik inderdaad al geprobeerd maar zonder resultaat.


Edit: een medewerker heeft al zeer snel geantwoord en gevraagd om nogmaals een reset uit te voeren, ik zal hier zeker schrijven hoe het probleem opgelost geraakt.
Ok bedankt klok
Badge +4
Dit lijkt beetje op mijn geval, mijn modem herstarte steeds op onwillekeurige tijdstippen.... soms 1 keer in een week, soms wel eens 2 maal op een dag.


Toen viel iedere keer de internet verbinding uit op alle toestellen alsook de tv. Ofwel zitten er ook veel foutjes op uw lijn waardoor er sync verlies optreed , ze hebben dan een soort test gedaan op mijn lijn dat alle foutjes uitgeveegd om een beter signaal te hebben, dit zei de medewerker mij gisterenavond aan de telefoon. normaal mag het nu niet meer gebeuren die uitval bij mij...... hoop dat het verder goed gaat, indien niet zal ik terug moeten bellen.


Of zoals klok zegt mogelijk door de update vd software
Reputatie 1
Badge +1
De medewerker heeft mijn lijn gecontroleerd en er waren nog steeds problemen met mijn lijn, dus heeft hij mij een code gegeven voor een nieuwe bbox3. Hopelijk zijn de problemen daarmee opgelost. Bedankt voor de hulp!
Er is bij u wel kans dat het opgelost geraakt met een andere bbox3 omdat je geen onderbrekingen hebt op netwerkverbinding en dan zal je ook hoogst waarschijnlijk geen onderbrekingen hebben op het tv signaal, dus zou het kunnen dat dat er iets misloopt met je wifi in de bbox3.

Maar je zal pas 100% zeker zijn dat het gelukt is als je de nieuwe bbox3 geïnstalleerd hebt natuurlijk !


NB: met de voorlaaste firmware waren er wel problemen gemeld ivm met wifi en dit zou in de laaste firmware verbeterd zijn, dus daarop afgaand zal het hoogst waarschijnlijk niet aan de firmware liggen
Reputatie 1
Badge +1
Inderdaad, en ik had ook wat hinder ondervonden bij de vorige firmware i.v.m. de wifi dus daarom dacht ik dat het bij dit voorval ook aan de wifi lag.

Reageer