Vandaag overal in België gratis Wifi

  • 20 June 2017
  • 7 reacties
  • 1945 Bekeken

Het is vandaag World Wifi Day en speciaal voor die gelegenheid heeft Proximus ervoor gezorgd dat iedereen in België vandaag gratis internet kan gebruiken. Met een speciale code kan iedereen die dat wil, inloggen op de FON-hotspots van Proximus en zo gratis surfen.
hbvl.be/cnt/dmf20170620_02932701/vandaag-overal-in-belgie-gratis-wifi

7 reacties

Reputatie 2
Badge
Zou het dan niet logischer zijn dat we in de 'map' met de hotspots enkel diegene weergeven met voldoende ontvangst?
Ik heb de applicatie nog nooit kunnen gebruiken.. Enkel die smart wifi doet het naar behoren...
Het is niet het aantam spots dat het belangrijkste is maar het aantal waar je voldoende ontvangst krijgt om er degelijk mee te kunnen werken 😥
Reputatie 4
Badge +2
Hoeveel spots telt Proximus momenteel of staat dat ergens expliciet vermeld op de website en heb ik die pagina nog niet gevonden?
Vortex_2017


https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/ComparativeTablesPDF/Internet/proximus-internet-telenet-nl.pdf
Reputatie 2
Badge
Dat heeft PX mooi op tijd gemeld. Neem aan dat niemand hier een melding van kreeg, laat staan dat het maar in hblv staat. Maar het moet nog werken ook. Op veel plaatsen waar ik kom heeft Telenethomespot de overhand.

1 ding is zeker, de AUTO_FON (automatische inlog via EAP) werkt effectief béter dan FON, maar Telenet heeft naar mijn ervaring nog altijd een sterkere Wi-free (automatische inlog via EAP). De FON (inlog via portaal) vind ik ondermaats. Amper krijg ik de FON te zien in mijn netwerklijst en zou ze ertussen staan dan is het al heel moeilijk om connectie te maken en ...om ze te behouden. De Telenet home-spot via inlog portaal vond ik ook niet zo interessant 20 jaar geleden, maar heb die sinds de introductie van de Wi-free nooit meer gebruikt omdat die Wi-free prima werkte.

Hopelijk gaat Proximus de AUTO_FON en FON wat optimaliseren.
Ik weet niet hoeveel home-spots / publieke spots Proximus momenteel telt, want ik heb enkel die map bekeken en dat zegt mij niet veel.
fyi: Telenet telt >1.200.000 homespots en >2000 publieke momenteel.
Hoeveel spots telt Proximus momenteel of staat dat ergens expliciet vermeld op de website en heb ik die pagina nog niet gevonden?

Zoek ik op de map van Proximus (ook via de app) een hotspot op en begeef ik me nadien naar het punt in real life om te zien of het werkt, dan is dat helaas niet altijd het geval of is het signaal veel te zwak. Jammer wel.

Mvg,

Vortex_2017
Reputatie 7
Badge +2
Het is wel degelijk ook in de pers verschenen. Top initiatief hoor. Het zou toch prachtig zijn, mochten providers hiervoor samenwerken.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Antoon,
Het was aangekondigd op onze persberichten-pagina:
http://www.proximus.com/nl/news/20th-june-world-wi-fi-day
Groetjes,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Dat heeft PX mooi op tijd gemeld. Neem aan dat niemand hier een melding van kreeg, laat staan dat het maar in hblv staat. Maar het moet nog werken ook. Op veel plaatsen waar ik kom heeft Telenethomespot de overhand.

Reageer