V5-mini eerste indrukken


Van de overgang V3b naar V5-mini gedaan.
gaat probleemloos ...
De nieuwe interface is "anders" maar lijkt heel erg snel zeer intuitief te werken.
IR naar RF probleemloos

mogelijk subjectieve opmerkingen
- klanknivo is hetzelfde als met de V3b
- Is de beeldrenditie anders dan met de V3b ? Ik heb de indruk dat ik mijn TV beeld ga moeten "bijstellen" ivm met kleur, contrast, scherpte ?
- Is de HD renditie op de V3b beter dan op de V5-m ? Mijn indruk is dat het HD beeld van de V3b beter is dan dat van de V5 of heeft dat te maken met de vraag hierboven ? De HD keuzes voor de beelinstellingen schijnen weinig verschil te maken tussen de verschillende opties bvb "auto" lijkt krek hetzelfde als vast "1080i"

- wat is de boodschap dat een bepaald programma binnen 7 dagen "verdwijnt" ? (ik heb die zelf niet gezien maar mijn echtgenote zegt dat die plots verschijnt zonder een betere definitie van wat er zal verdwijnen) Er zijn geen opnames die in principe binnen de 7 dagen vervallen.

Opnames zijn voor vanavond geprogrammeerd, misschien méér observaties morgen.

Zijsprong: Hoe lang duurt het normaal vooraleer "onze medewerkers" op een PM antwoorden ? Of doen ze dat nooit ?

PS Iemand een idee waarom ik bij de allereerste startup vastgepind wordt op RTBF "La Une" alhoewel ik in Vlaanderen woon ? (ik heb zo een donkerbruin vermoeden waarom dat zou kunnen zijn maar daar spreek ik mij niet over uit)

22 reacties

PS Iemand een idee waarom ik bij de allereerste startup vastgepind wordt op RTBF "La Une" alhoewel ik in Vlaanderen woon ? (ik heb zo een donkerbruin vermoeden waarom dat zou kunnen zijn maar daar spreek ik mij niet over uit).

Heb ik ook mij stoor het niet dat het dan op zender RTBF "La Une" staat.
Wat in mijn ogen logischer is dat bij een startup je het infokanaal ziet van PX en geen ongevraagde zender
Reputatie 7
Badge +6
Zoals bij alle opnames er er staan hoeveel dagen deze nog beschikbaar is, in dat geval dus minder dan 7 dagen. Ook komt er een extra menu link te staan met 'laatste kans'. Hier komen opnames te staan die bijna gaan vervallen.

Het profiel 'Onze mederwerkers' dateert van het vorige forum en wordt niet actief meer gebruikt. Ik zie wel dat je een (ook?) PM hebt gestuurd naar Het Proximus Team. Ik heb je vraag doorgestuurd naar de desbetreffende dienst. Zij zullen je spoedig contacteren via de PM.

Er is normaal gezien geen verschil in de beeldkwaliteit tussen beide decoders. De beeldresolutie op de decoder staat standaard nu op 'auto'. We raden aan deze te laten staan. De standaardstream die Pxs trouwens aanbiedt is 720p. Als je deze gaat upscalen naar 1080i ga je al goed mogen zoeken naar verschillen, als je die überhaupt al gaat vinden. Verder zit het verschil tussen beide voornamelijk in de opbouw van het beeld.
Zoals bij alle opnames er er staan hoeveel dagen deze nog beschikbaar is, in dat geval dus minder dan 7 dagen. Ook komt er een extra menu link te staan met 'laatste kans'. Hier komen opnames te staan die bijna gaan vervallen.

Dank u voor uw reactie.
Ik heb die info ondertussen gevonden. De melding sloeg, vreemd genoeg, op het franstalige promotiefilmpje van PX. Ik heb dat verwijderd uit de lijst.

Het profiel 'Onze mederwerkers' dateert van het vorige forum en wordt niet actief meer gebruikt. ...


Oei, ik het die link nochtans opgepikt uit, wat ik dacht, een recent antwoord in een discussie te zijn. maar eerlijkheidshalve heb ik de datum van de posting niet bekeken .. bedankt voor het verder leiden van de vraag en sorry voor de complicatie.

Er is normaal gezien geen verschil in de beeldkwaliteit tussen beide decoders. De beeldresolutie op de decoder staat standaard nu op 'auto'. We raden aan deze te laten staan. De standaardstream die Pxs trouwens aanbiedt is 720p. Als je deze gaat upscalen naar 1080i ga je al goed mogen zoeken naar verschillen, als je die überhaupt al gaat vinden. Verder zit het verschil tussen beide voornamelijk in de opbouw van het beeld.


Hmm .. 't zal wel aan mij liggen denk ik maar ik zie wel degelijk een verschil tussen het beeld op de V3b en de V5-m 😃 (detail, scherpte)
(Hoewel niet echt relevant zou het mij verbazen dat beide toestellen, gezien hun historiek, exact dezelfde codec gebruiken met exact dezelfde implementatie .. maar soit)
Nu ja, ik ben een "pixelpeeper" waar het op beelden aan komt dus misschien let ik meer op beelddetails dan anderen. Maar zoals men dat kernachtig zegt in de fotografie: de TV "largely outresolves the possibilities " van de decoder 😉
Ik heb beeldresolutie, als testfase, dan ook vrijwel meteen op "1080i" gezet en de afregelingen van de TV hernomen.
Reputatie 7
Badge +1
Dat van die optie "laatste kans" voor bijna verlopen opnames (minder dan 7 dagen?) vind ik wél terug in de Px TV app.. Voor de V4-interface is dit nog toekomsmuziek.
Over die beeldresolutie wil ik niet meer discuteren. Ik heb een full HD 46' Samsung 800Hz motion: de decoder zet de beeldresolutie na een herstart of FacR default niet op automatisch, maar op 720p. en ik moet die dan altijd manueel verzetten op 1080i plus 2 x bevestigen. 720p heeft een HD ready toch ook? Van dichtbij zie ik duideiijk verschil, vanop kijkafstand (dikke 3 m) al moeiijker.
Reputatie 7
Badge +6
de decoder zet de beeldresolutie na een herstart of FacR default niet op automatisch, maar op 720p
Klopt! Dit is standaard bij een V4. Vanaf een V5 is de default value gewijzigd naar 'auto'.
720p & 1080i zijn beide HD ready.
Reputatie 7
Badge +6
Regulus, als dat promo filmpje PERMANENT van je decoder weg is, heb je nogal 'chance'. Ik en een aantal anderen met mij, zien die filmpjes, in beide talen, steeds opnieuw opduiken, hoe dikwijls we ze ook verwijderen en hoe dikwijls hun 'termijn' ook verlopen is. :(

@ Het Proximus Team: kunnen die dingen nu echt niet weggehaald worden? Pretty please? :8

PS: hier gaat het wel over een V5 HDD.
Reputatie 7
Badge +6
Je moest het maar eens vergeten hé Marleen. Dan denk je 'verdorie, had ik dat filmpje nog maar!'
Je kan deze inderdaad niet verwijderen. Normaal gezien komen deze ook terug na een reboot. Ik weet niet of hier meteen verandering in gaat komen. Persoonlijk ben ik er zo aan gewoon dat ik ze niet meer zie.
ThomasP,
Als proximus nu eens dat filmpje op 't internet zet dan hebben we dit op de decoder niet meer vandoen ;-))
Reputatie 7
Badge +6
Thomas, hoe zouden we dat kunnen vergeten! 😃
In elk geval hebben we zo altijd iets te bekijken, als alle andere opnames plots zouden verdwijnen.:)
Grapje hoor, ik ben best tevreden met de opnamemogelijkheden, het afspelen van opnames en er zijn verder weinig of geen problemen met de nieuwe interface.
In elk geval weet Regulus nu ook waar hij zijn tijd niet moet insteken.
Bedankt voor je reactie.
Inderdaad en het is eigenlijk ongelofelijk dat ik geen problemen heb met opnames op mijn v5c.
Al zijn er toch nog altijd die bv problemen hebben met series die ze niet gewist krijgen zelf met de verschillende trucen die hier al zo dikwijls en uitgebreid gepost geweest zijn‼

Edit-(15:21): voila mijn woorden zijn nog niet koud en hier heb je het al, heb ik nog nooit (tot hiertoe) voorgehad, maar anderen wel:
Het is voor mij niet mogelijk, al verschillende weken, om 'De Noodcentrale', uitgezonden op één op de laatste dinsdagen om 20u35 op te nemen, noch éénmalig, noch de serie. Andere opnames zijn wel mogelijk.
Er is geen conflict met andere opnames.
De decoder, de TV bridge en de bbox3 heb ik reeds herhaaldelijk gereset (elektriciteit eruit, even wachten dan terug aansluiten).
Is dat onmogelijk opnemen normaal?
Ik heb een v5 mini decoder.

Dit kan komen door conflict tussen je decoder server zoals dit nog af en toe voorkomt en niet alleen met de v5c natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +6
Ik moet mezelf even corrigeren. Als we fout zijn moeten we dit ook durven toegeven.
Na navraag bij onze TV ingenieurs is de HD stream: 1080i
Na navraag bij onze TV ingenieurs zijn de streams als volgt:
HD: 1080i

SD: 720i --> Is het niet 576i ?
@Thomas bedankt om dit na te vragen bij engineering,
want ik zat wel degelijk totaal in de knoop en kon er niet meer aan uit want in de stand auto en stand 720p was mijn beeld minder scherp op mijn full hd TV en daarom kon ik niet meer aan uit, nu valt het weer allemaal mooi op zijn pootjes :-))

@TL7800, eveneens merci om dit te hebben willen navragen.

Regulus, als dat promo filmpje PERMANENT van je decoder weg is, heb je nogal 'chance'. Ik en een aantal anderen met mij, zien die filmpjes, in beide talen, steeds opnieuw opduiken, hoe dikwijls we ze ook verwijderen en hoe dikwijls hun 'termijn' ook verlopen is. :(

@ Het Proximus Team: kunnen die dingen nu echt niet weggehaald worden? Pretty please? :8

PS: hier gaat het wel over een V5 HDD.


Ik heb dat gelezen dat die promofimpjes een soort perpetuum mobile zijn. Zal eens zien of ik misschien méér geluk heb .. of niet..

Aangezien ik hou van "coole" electronica heb ik het nieuwe doosje uitgerust met 2 koelvinnen LOL ... recup uit computers, de zaak blijft nu lekker koel en geen mens die het ziet want het doosje staat verborgen achter de TV 😉
Voorlopig draait alles zonder probleem alhoewel er bij het aanzetten van de decoder, zeer kort, een boodschap verschijnt met een "er is een onbekende fout opgetreden .. " maar die boodschap verdwijnt zo snel dat ik ze niet helemaal kan lezen ...
'k zou het geloven hij moet eerst opwarmen bij u, daarmee da ik die boodschap niet krijg 😃
Reputatie 7
Badge +6
Voilà zie: daar hebben we dus al het prototype van de beruchte V6 van de toekomst: een decoder met koelvinnen! 😃 😃 😃
Het vertrouwen is totaal verloren in de moderne technologie, het was vroeger toch allemaal veel beter hé Marleen ;):)
Reputatie 7
Badge +6
Boff, het is toch allemaal interessant om volgen, vind ik.
Ik beleef nu ook veel plezier aan het experimenteren met mijn nieuw W10 speelgoed, ondanks mijn 'gevorderde' leeftijd. :$
Enfin, we kunnen nu toch al eens lachen met al die decoder histories, dat is al veel.
Inderdaad Marleen 't is zoals ze zeggen om mee te doen aan 't spel, en een beetje lachen is altijd veel gezonder dan je kas liggen op te fretten in alles en nog wat.
Je hebt onlangs een surface gekocht zeker, wat is het voor iets dat je juist gekocht hebt?
HD stream : 1080i
SD stream: 576i

😉
720i zal het niet zijn want dan zou je niet zoveel verschil zien op je TV beeld tussen 720i en 1080i zoals nu het geval is.:D
Oeps ... een bekeken opname verwijderd .. volgende opname in de reeks ook weg ! helloooo ?

Moet ik idd een boekhouding beginnen over opgenomen/beschikbaar/verwijderd/auto-verdwenen !

Reageer