V5 mini decoder


Vind het een beetje raar om een decoder te hebben zonder harde schijf.
Ik vind persoonlijk dat je altijd de mogelijkheid moet hebben om iets lokaal op te nemen.
Ja natuurlijk zie ik het nut er van in dat je op netwerk opneemt maar het neemt niet weg dat bv lokaal vooruit spoelen beter gaat dan dat dit via netwerk gebeurd.

Moest er ooit in de toekomst een v6 komen (wat wel zal gebeuren in de toekomst) hoop ik persoonlijk terug op een hdd van 500 GB en een netwerk drive zodat je het beste van beide kan combineren. Ok ja decoder stuk dan ben je je lokale opnames kwijt maar als je je hdd zou kunnen swipen zoals de V5 en dat je vervang toestellen geen hdd bevatten maar dat je je hdd van je oude v6 decoder zou kunnen in pluggen ben je ook niet al je opnames kwijt.

Zou ook verstandig zijn als je modem kuren krijgt en je pas later een ander zou krijgen dan kan je nog altijd je lokale opnames zien (mits aanpassing van de software) want ik weet dat de V5 helemaal niet meer werkt als er geen internet connectie is, ook lokale opnames werken niet meer tot er terug internet verbinding is.

17 reacties

Reputatie 3
Badge +1
De V5 compact heeft flash geheugen waar men lokaal met kan opnemen. Hij heeft dus inderdaad geen harde schijf. Dus eigenlijk is hij beter dan een ander model 😃
Inderdaad werd hier al uitgelegd (ook op het oud forum) dat je zonder harde schijf ook kunt één uur pauzeren zelf zonder harde schijf omdat het op zijn inwendig flash geheugen gebeurt.
Maar nu heb ik een andere vraag er werd beweert dat je ook kunt pauzeren op een v5 (met harde schijf) als je deze er uit geswapt hebt, dan is de v5 compact toch geen beter model dan de V5, klopt dit dan niet wat men beweert?
Inderdaad werd hier al uitgelegd (ook op het oud forum) dat je zonder harde schijf ook kunt één uur pauzeren zelf zonder harde schijf omdat het op zijn inwendig flash geheugen gebeurt.
Maar nu heb ik een andere vraag er werd beweert dat je ook kunt pauzeren op een v5 (met harde schijf) als je deze er uit geswapt hebt, dan is de v5 compact toch geen beter model dan de V5, klopt dit dan niet wat men beweert?

Ik dacht dat dit dan op de server gebeurd.
Zou ook verstandig zijn als je modem kuren krijgt en je pas later een ander zou krijgen dan kan je nog altijd je lokale opnames zien (mits aanpassing van de software) want ik weet dat de V5 helemaal niet meer werkt als er geen internet connectie is, ook lokale opnames werken niet meer tot er terug internet verbinding is.

Als ik van sommigen de verhalen mag geloven kan dit , maar dan moet je wel binnen een bepaalde tijd (ik dacht veertien dagen) deze oude terug binnenbrengen of die wordt aangerekend in dien je die niet binnen brengt.
Inderdaad werd hier al uitgelegd (ook op het oud forum) dat je zonder harde schijf ook kunt één uur pauzeren zelf zonder harde schijf omdat het op zijn inwendig flash geheugen gebeurt.
Maar nu heb ik een andere vraag er werd beweert dat je ook kunt pauzeren op een v5 (met harde schijf) als je deze er uit geswapt hebt, dan is de v5 compact toch geen beter model dan de V5, klopt dit dan niet wat men beweert?

Ik dacht dat dit dan op de server gebeurd.

Ik weet dat er hier op het oud forum al uitgelegd geweest is (was wel voor een v4) dat als de harde schijf defect is je ook niet meer kunt pauzeren voor een uur.
Natuurlijk gaat het hier over pauzeren van livestreams en niet over opnames die je aan het bekijken bent.
Ja maar het punt is nu wel als je nu iets opneemt is dat altijd in de cloud (met de v5 mini) gebeurt er iets met je modem of signaal kan je niets meer raadplegen van je opnames alleen maar via je mobiel of een fon spot ergens in de buurt. Mijn id erover is dat daar niet goed over nagedacht is geweest. Als er nu iets me je verbinding is heb je niets meer.
Dat kan je in dit geval je opnames ook niet meer bekijken op je decoder zijn harde schijf als je modem verbinding verliest, daarom dat je ook bv deze decoder niet kunt meepakken op een ander adres om je opnames te bekijken.
daar moet toch in de toekomst of op de één of andere manier een oplossing voor zijn. Het kan niet in 2016 dat als je modem uitvalt of je signaal dat je niets meer hebt.
De toekomst visie kennen we inderdaad niet van Prox. maar tot nader order heb ik altijd gehoord dat het hun bedoeling is van in de toekomst alles op de cloud te doen.
We zullen moeten afwachten wat de toekomst ons zal brengen of niet brengen 😉
De toekomst visie kennen we inderdaad niet van Prox. maar tot nader order heb ik altijd gehoord dat het hun bedoeling is van in de toekomst alles op de cloud te doen.
We zullen moeten afwachten wat de toekomst ons zal brengen of niet brengen ;-)


Naar het geen dat ik gehoord heb is dat ze van de VDSL2 af willen en net zoals orange via de telenet kabel willen.
Reputatie 6
Badge +3
Op plaatsen waar geen VDSL is, daar wiml Proximus wel via de kabel kunnen aanbieden. Net zoals Telenet via telefoon draad internet aanbiedt waar er geen kabel ligt. Maar DSL afschaffen: dat zit zeker niet in de planning.
De toekomst visie kennen we inderdaad niet van Prox. maar tot nader order heb ik altijd gehoord dat het hun bedoeling is van in de toekomst alles op de cloud te doen.
We zullen moeten afwachten wat de toekomst ons zal brengen of niet brengen ;-)


Naar het geen dat ik gehoord heb is dat ze van de VDSL2 af willen en net zoals orange via de telenet kabel willen.

Proximus zal maar voor degenen die een trage lijn hebben en waar de uitbreiding naar VDSL2 te veel geld kost op de kabel springen.
En stilletjes aan fiber voorzien zoals in het nu in sommige nieuwe verkavelingen gebeurt.
Reputatie 6
Badge +3
Geen harde schijf hebben heeft juist veel voordelen als de modem uitvalt: je kunt nog aan je opnames in de cloud via je de apps via mobiel internet. je bent ze ook nooit kwijt als je decoder kapot gaat.

Waarom niet beiden: zowel lokaal als in de cloud: GELD, een harde schijf is niet zo duur meer, maar als je de decoder €10 goedkoper kan maken *1.8 miljoen decoders => 18 miljoen€ extra winst!
Op dat gebied was het in het begin eerlijker dan was het voor de mini maar 4€/mnd (eerste decoder) ipv 8€ met ene met harde schijf voor eerste decoder en ook bij aankoop was het eerlijker want dan betaalde kje tenslotte minder voor een mini decoder maar nu kan je zelf geen decoder meer kopen..
Geen harde schijf hebben heeft juist veel voordelen als de modem uitvalt: je kunt nog aan je opnames in de cloud via je de apps via mobiel internet.

Nu speelt dat eigenlijk geen rol meer aangezien de PVR ook in parallel in NPVR wordt opgenomen.
Reputatie 6
Badge +3
Op dat gebied was het in het begin eerlijker dan was het voor de mini maar 4€/mnd (eerste decoder) ipv 8€ met ene met harde schijf voor eerste decoder en ook bij aankoop was het eerlijker want dan betaalde kje tenslotte minder voor een mini decoder maar nu kan je zelf geen decoder meer kopen..

Persoonlijk vind ik dat ze de prijs van de decoder niet appart mogen aanrekenen. De decoder is gewoon een manier om de dienst te brengen, het is voor de dienst dat betaald moet worden.


Nu speelt dat eigenlijk geen rol meer aangezien de PVR ook in parallel in NPVR wordt opgenomen.

Technisch maakt het inderdaad niet uit, maar ik kan me wel inbeelden waarom ze naar de toekomst toe geen twee systemen naast elkaar gaan behouden + vooral die kostelijke harde schijven in de decoders zullen laten als het goedkoper en flexibeler kan in de cloud. En zo komt het steeds weer terug op geld 🙂
Daarom dat de geruchten ook de ronde doen dat dit ook bij TN overwogen wordt, maar het bliven voorlopig geruchten al zegt men altijd waar rook is, is er vuur 😉

Reageer