V5-mini compact decoder en huurprijsveranderingen


▬ Vanaf 1/9/2015:



De huurprijs van uw Compact decoder wordt verhoogd van 4EUR naar 8 EUR/maand (btw incl.)

Huurt u meerdere decoders in uw Pack, dan heeft u vanaf dan recht op een korting

van 3 EUR /maand (btw incl.)i.p.v. 4 EUR/maand op de huur van uw 2e en 3e decoder.

U kunt (uw Pack) met deze dienst kosteloos schriftelijk opzeggen tot de laatste dag van de maand

die volgt op de ontvangst van de eerste factuur, na de inwerkingtreding van de nieuwe prijzen.


In de loop van de zomer (2015) worden updates gestuurd naar deze decoder:

- Meer zenders die u kunt opnemen

- Opnames worden 60 dagen bewaard ipv 30

- serie opnames zijn ook mogelijk op deze decoders

Er wordt de kans gegeven om deze decoder aan te kopen voor 50€ ipv 125€ aangerekend

op volgende factuur die dient als aankoop- en 2jaar garantiebewijs

Bel voor 30 sept 2015 naar 080022800 optie 'decoder aankopen'

houd je lijnnummer bij de hand

Dit kan je herhalen indien je nog andere copact decoders hebt die je ook wilt overkopen.

Bron: V5-Mini-compact-decoder


11/08/15 zie ook: http://forum.proximus.be/posts/927024cd1b" target="_blank

27 reacties

Voor een decoder die geen harde schijf heeft en geen PVR opnames en ook geen serie opnames mogelijk zijn zou er toch een lagere huurprijs mogen zijn dan tov de V5 decoder die wel een harde schijf en PVR mogelijkheden en Serie opname mogelijkheden biedt


PS: geruchten doen de ronde dat serie opnames in de toekomst ook in nPVR (opnames 60 dagen) zou mogelijk worden!
Reputatie 6
Badge +2
Dan kan men even goed een decoder nemen met harde schijf als de huur prijs toch dezelfde zal zijn tenzij de huur van die HDD decoders ook de hoogte ingaan.
Inderdaad, eigenlijk heb ik die compacte gekozen omdat ik die gemakkelijk achter mijn TV kwijt kom en vroeger moest ik mijn V5 decoder op een tafeltje apart naast de TV zetten en ook omdat ik niet echt zoveel PVR opnames deed die ik langer wilde bewaren, met wel het ndeel dat je ook geen serie opnames kunt doen, maar als de geruchten kloppen zouden dit nadeel dan ook wegvallen, als je aan 60 dagen opvraagtijd voldoende hebt.
Reputatie 7
Badge +1
Belgacom/Proximus heeft volgens mij nooit duidelijk aangegeven dat ze de V5 mini ook als eerste en enige decoder aanboden voor 4€ huurprijs? dat is hier uit het forum gebleken, maar op hun website boden ze de V5 mini enkel als 2e en 3e decoder aan. Dat ze dat nu aanpassen is dus te begrijpen, maar het kan inderdaad niet dat ze voor een V5 mini dezelfde huurprijs vragen als voor een V5 met een (verwisselbare) harde schijf.
Ik zou het lichtjes anders formuleren, dat ze wel zo sluw zijn om alles niet zo doorzichtig te maken als het hun minder opbrengt want als je het letterlijk neemt zoals het op hun site staat dan zou men daar ook uit afleiden dat je voor de 2de en derde decoder een mini V5 moet nemen aan 4€/maand, want er staat er niet letterlijk of direct duidelijk bij dat je als tweede en derde decoder ook een v5 kunt nemen aan 4€/maand besluiteloos


Namelijk:


  • Voor een 1ste tv (tot 250 uur opname) HD decoder Deze decoder is: [list]
  • compatibel met de zenders of programma's die worden uitgezonden in digitale en hd-kwaliteit
  • uitgerust met een harde schijf van 320 GB waarmee u tot 250 uur aan programma's opneemt in standaardkwaliteit of tot 45 uur in hd-kwaliteit
  • uitgerust met een HDMI- en SCART-poort




Huur


€ 8/maand (incl. btw)


Bestellen​




Aankoop


€ 225 (incl. btw)


Bestellen​









  • Voor een 2e of 3e tv

    (opname met 30 dagen bewaartijd)


    HD decoder




    Deze decoder:


    • is compatibel met de zenders of programma's die worden uitgezonden in digitale en hd-kwaliteit
    • heeft geen harde schijf. U kunt toch opnemen met een bewaartijd van 30 dagen
    • heeft een afstandsbediening die werkt op radiogolven (RF). U kunt de decoder dus perfect in een kast plaatsen
    • is uitgerust met een HDMI- en SCART-poort




    Huur


    € 4/maand (incl. btw)


    Bestellen​




    Aankoop


    € 125 (incl. btw)


    Bestellen​






    [/list]
  • Reputatie 7
    Badge +1
    Da's inderdaad wel héél duidelijk dat het bewust onduidelijk gehouden wordt...Over V4's wordt al een hele tijd niet meer gesproken trouwens...alhoewel er daar nog een hele hoop van in omloop zijn...die zouden ze beter ook aan 4€ verhuren dan of ze aan restwaarde laten overnemen.
    Reputatie 7
    Badge +6
    Dat vind ik ook: hoe ouder het model, hoe lager de huurprijs, of overnameprijs. Er zijn nog oudere decoders in omloop die geen problemen veroorzaken en jarenlang trouw dienst doen, dus na verloop van tijd zou de huurprijs mogen dalen. Een logische geste ook naar klanten toe.


    De huurprijs van de V5 mini gewoon verdubbelen is toch straf,vind ik. Dat belooft volgens mij ook niks goeds voor de huurprijs van de andere decoders. Daaraan zie je ook weer hoe gratis in uw pack niet gratis is.
    Reputatie 7
    Badge +1
    Het is ook zo, dat de packprijzen op de website altijd inclusief de decoderhuur zijn (dus eigenlijk incl. een eerste decoder aan 8€). Die huurprijs komt maar écht tot uiting als je een decoder aankoopt, want dan vervalt de huurprijs en wordt de packprijs aangepast.
    Reputatie 6
    Badge +2
    Op mijn factuur staat nochtans klaar en duidelijk dat ik € 8/maand moet betalen voor mijn V4 decoder, dat staat apart vermeld.


    Marleen, huurprijzen verlagen voor oudere decoders zal Proximus niet doen maar eerder verhogen als we niet oppassen, Telenet doet dat ook niet, geen enkele provider trouwens.
    Reputatie 7
    Badge +6
    Oh, Alexander, ik maak me geen illusies, ik denk dat we ons in de nabije toekomst aan een verhoging van de huurprijs van de decoder in ons pack mogen verwachten. Hopelijk geen verdubbeling zoals bij de V5 mini.



    Die huurprijs komt maar écht tot uiting als je een decoder aankoopt, want dan vervalt de huurprijs en wordt de packprijs aangepast.



    volledig akkoord Sinjoor, maar dan kunnen ze wel 8€/maand laten vallen zelf al koop je een v5-mini aan, die ongeveer de helft kost van de V5, maar de helft van de huurprijs rekenen dat is dan niet mogelijk voor een decoder die dus, ik herhaal nogmaals ongeveer ook maar de helft kost, dus zou ik dit ook maar logisch vinden dat de huurprijs dan ook maar ongeveer de helft is, als je begrijpt wat ik bedoel!
    Alexander ,



    Op mijn factuur staat nochtans klaar en duidelijk dat ik € 8/maand moet betalen voor mijn V4 decoder, dat staat apart vermeld



    die betaal je wel niet bovenop je packprijs want die acht euro zit in je totale packprijs, dit vermelden ze gewoon even apart op je factuur om je duidelijk te maken wat voor een cadeau je krijgt ;-)

    of anders gezegd om het nog eens vet in de verf te zetten en dus een andere vorm van reclame!
    Reputatie 7
    Badge +1
    Elsa en Alexander. Ik bedoelde dat de op de website geafficheerde packprijzen altijd inclusief de decoderhuur van 8€ zijn zonder dat dit specifiek vermeld wordt. Dat die huur op de factuur wél opgesplitst vermeld staat, heb ik nooit betwist. Ook is het inderdaad de logica zelve dat de huurprijs zou moeten rekening houden met de aankoopprijs. Maar het probleem van nog in omloop blijvende oudere decodertypes die nog werken (zij het misschien minder goed dan de nieuwere) is niet zo gemakkelijk op te lossen, tenzij met het systematisch gratis vervangen van die oude decoders, zopals ze ,u doen met V3 en V3b. De V4 blijft bij mij goed zijn dienst doen, en de problemen die ermee zijn, blijken eerder software/inferface gerelateerd, of recent ook server gebonden. Dus ik voel niet de behoefte deze te vervangen, vooral omdat hij nog maar één jaar oud is (verleden jaar gratis in vervanging van een 2 jaar oude V4, die in een blikseminslag bleef). Ondertussen heb ik met mijn toen 225€ betaalde V4 al 36m x 8€ = 288€ huur uitgespaard, dus ik zit nu op een steeds verder groeiende zuivere winst van 8€ per maand. Als die moest stukgaan, zou ik nog twijfelen tussen de aankoop van een V5 of van een V5 mini, afhankelijk van in hoeverre serieopnames mogelijk zouden worden voor de mini.
    Reputatie 6
    Badge +2
    Mijn V4 decoder werkt nog altijd uitstekend en dus is dat voor mij ook geen reden om die om te ruilen, integendeel, als ik die zou omruilen zou ik al mijn opnames kwijt zijn en dus zal een omruiling alleen gebeuren als de decoder kapot is.
    Reputatie 7
    Badge +1
    Zo is dat!brutaal
    In de loop van de zomer (2015) worden updates gestuurd naar deze decoder:

    - Meer zenders die u kunt opnemen

    - Opnames worden 60 dagen bewaard ipv 30

    - serie opnames zijn ook mogelijk op deze decoders

    Er wordt de kans gegeven om deze decoder aan te kopen voor 50€ ipv 125€ aangerekend

    op volgende factuur die dient als aankoop- en 2jaar garantiebewijs

    Bel voor 30 sept 2015 naar 080022800 optie 'decoder aankopen'

    houd je lijnnummer bij de hand

    Dit kan je herhalen indien je nog andere copact decoders hebt die je ook wilt overkopen.

    Bron: V5-Mini-compact-decoder
    Reputatie 1
    Elsa, waar haal je het vandaan dat men een korting zou geven van €3?
    sommigen hebben al een factuur gekregen waar dit vermeld staat, dus zal het in plaats van de tot nu toe 4€ korting maar 3€ meer worden.
    Reputatie 7
    Badge +1
    In dat geval wordt het interessanter een V5mini als eerste decoder voor 50€ aan te kopen, want reeds nà 50€/8€ = 6,25 maanden aan huur teruggewonnen....en zelfs voor 2e en 3e decoder wordt dat dan zo. als de huur 5€ wordt, want dat is dan ook al nà 10 maanden gerecupereerd!.Wat mij interesseert is, of er dan ook buitenlandse zenders zoals BBC of ARD/ZDF in nPVR mogelijk worden.

    In dat geval wordt het interessanter een V5mini als eerste decoder voor 50€ aan te kopen



    Dit geldt natuurlijk alleen voor deze die al een compact v5-mini decoder hebben, iemand die nog ene moet aankopen zal wel 125€ moeten betalen vrees ik !
    Reputatie 7
    Badge +1
    Ik ben weer te naïef geweest natuurlijk....krijgen die (die er eeen gekocht hadden voor 125€) dan ook 75€ terug? of is het enkel voor diegenen die er een huren voor 4€?
    Het gaat inderdaad enkel en alleen om een tegemoetkoming voor de prijsverhoging v/d huurprijs van de minidecoder die 4€/maand opslaat (van 4 naar 8€/maand dus) en heeft dus niks te maken met aangekochte of aankoop van deze decoder !


    Trouwens deze die de decoder kunnen aankopen voor 50€ krijgen een brief en krijgen dit te horen als ze bellen naar 0800 22 800 na invoer van hun lijnnummer# .


    Ik heb deze reeds aangekocht dus 1x4€ + 6x8€ = 52€ heb ik al 2 euro gewonnen na de volgende 7 maanden, beginnende van augustus.


    voor iemand die ene aankoopt is het na 15maand en enkele dagen dat men 8€/maand in de pocket steekt



    Reputatie 7
    Badge +1
    Zo is dat. Ik heb je hierover nog een privébericht gestuurd. De coulantie gaaat soms wel héél ver bij Belgacom....Ik heb geen klagen.
    Reputatie 1
    Wij hebben geen enkele info gehad over de korting van €3 vanaf de 2e decoder, wel dat we de Mini konden aankopen voor €50.



    Inderdaad ik heb die uitleg op de klantendienst ook niet gehad en het is nog in het Proximus center dat ze mij dat gezegd hebben en de korting gegeven hebben, op hun site kon je het wel afleiden, maar iedereen gaat natuurlijk niet alles op hun forum lezen !


    Dus ik heb dit te danken aan de verkoper van her Proximus center.

    Reageer