V5 gehaald


Ik had hier ergens een post waar ik heel veel klachten had over de decoder v3b en werd me aangeraden deze te ruilen voor een V5 . Ik heb dit dan uiteindelijk gedaan en heb gisteren de V5 in huis gehaald en heb nog niet lang ervaring ermee maar tot nu ben ik dik tevreden. ongelooflijk hoe snel nu zappen kan of iets wissen en opnemen en door tv programmatie gaan want met de V3b moest ik na elke handeling tot 20tellen en dan pas kreeg ik reactie .


Ik heb al zolang problemen met tv proximus gehad waarschijnlijk doordat ik een slecht werkende decoder dat het nu een verademing is om eindelijk eens op een relax manier van tv proximus te kunnen genieten


dank u forumleden dat jullie er zijn en bij problemen elkaar helpen


Ik had een topic in maart 2015 gemaakt met al mijn toenmalige klachten en wou dit eigenlijk daar plaatsen maar ik vind die niet meer daardoor dat ik maar een nieuw topic maakte om dit met jullie te delen


Groetjes Maria

11 reacties

Blij te horen dat je tevreden bent met de nieuwe aanwinst van je V5 decoder.


Inderdaad t.o.v de v3 reageert die wel veel vlotter maar tov de v4 is dit heel wat minder.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is zeker goed nieuws. Geniet er maar van !
Hallo,


Ik ben ook gisteren mijn oude V3b (2 stuks) gaan omruilen + mijn B-Box2. Ik heb nu de V5 decoders en de B-Box 3. Ik had al heel lang de gekende problemen en het is inderdaad een verademing met de nieuwe toestellen. Ik heb enkel een probleem met de afstandsbediening om die universeel te maken. Ik heb alle instructies gevolgd. De code van het tv toestel zelf ingebracht of de applicatie zelf laten zoeken. De tv ging uit (zoals het zou moeten) maar toch kan ik deze niet terug aanzetten met de afstandsbediening. Ook het volume kan ik niet hoger of lager zetten, mute en EXT gaan ook niet. Ik heb de afstandsbediening van de 2e decoder eens geprobeerd maar heb hetzelfde probleem. Op mijn 2e tv-toestel lukt alles prima want dit is een Samsung tv en dan moet de afstandsbediening niet afgesteld worden maar werkt deze perfect zoals ie is. Ik heb ook al een volledige reset gedaan van de afstandsbediening maar nadien blijft het probleem bestaan. Zijn hiervoor andere oplossingen of blijf ik nu met 2 verschillende bakjes op mijn schoot zitten?


Alvast bedankt.
lees ook eens wat hier staat ▬►afstandsbediening onder de tittel 'Opgepast'
Nog verder ter info ▬► v5 afstandsbediening
Opgelost!


Heb in een andere thread de oplossing gevonden. Niet volgens het boekje maar ik heb de toetsen welke ik niet kon gebruiken laten kopieren van het bakje van de tv. Procedure = druk op proximus afst.bed. 4 + 6 gelijktijdig tot aan/uit toets flikkert. Dan gelijktijdig drukken op tv-mode en de toets welke je wil instellen. Als ook dit heeft geflikkerd neem je de afstandsbediening van je tv en brengt deze neus aan neus met die van proximus en dan druk je op de tv afstandsbediening op de knop die moet worden overgebracht. Vb. 4+6, tv-mode+volume omhoog, volume omhoog op tv bakje en klaar is kees.
Ben je zeker dat je die procedure moest volgen want het is toch gewoon de TV mode toets combinatie van de Proximus afstandsbediening die je gebruikt !
Want volgens Proximus kan het kopieren niet met de V5 afstandsbediening zoals dit wel kan met de v4 afstandsbediening zoals hieronder beschreven:



De Proximus TV-afstandsbediening klaarmaken



  1. Druk de toetsen Image + Image op uw Proximus TV-afstandsbediening gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De lampjes branden niet terwijl u dit doet. Na 3 seconden zal het lampje Image beginnen branden.
  2. Hou vervolgens Image+ de toets op uw Proximus TV-afstandsbediening die u wilt herprogrammeren ingedrukt. Als het lampje op de afstandsbediening kort oplicht, dan is uw Proximus TV-afstandsbediening klaar om de codes te ontvangen. Indien u een toets selecteerde die niet herprogrammeerbaar is of als u te lang wacht om door te gaan (30 seconden), dan knippert het rode lampje enkele malen heel kort waarna het uit gaat en de afstandsbediening terug keert naar gebruiksmodus.





De codes versturen naar de Proximus TV-afstandsbediening



  1. Hou de afstandsbediening van het toestel (in dit voorbeeld de afstandsbediening van uw homecinema-set) nu op een afstand van 3 à 6 cm van de Proximus TV-afstandsbediening (de bovenkant van de afstandsbedieningen naar elkaar toe gericht).
  2. Druk de toets in op de afstandsbediening van het toestel dat u wilt kopiëren naar de Proximus TV-afstandsbediening.
  3. Het kopiëren van functies naar de Proximus TV- afstandsbediening is gelukt als het rode lampje kort knippert.
  4. De afstandbediening keert terug naar gebruiksmodus.
  5. Om andere toetsen te programmeren ga terug naar stap 1.
Ben je zeker dat je dan een V5 afstandsbediening hebt en geen van het type V4
Ja een V5 en volgens die thread zou het niet lukken om de uit/aan toets te kopiëren maar toch is het mij gelukt.
Dan zullen ze Proximus best hun site gegevens eens aanpassen in verband met de kopieer functie van afstandsbedieningstoetsen !

Reageer