V5 compact (mini) enige verkrijbare decoder in de toekomst!


Dit betekent het einde van de decoder met harde schijf en zullen alle opnames op server moeten gebeuren!

Of is dit een verkeerde veronderstelling?


http://oi60.tinypic.com/xc3wv9.jpg" target="_blank





■ http://www.allekabels.nl/spdif-kabel/5807/1097210/spdif-omvormer-digitaal-naar-analoog.html" target="_blank


■ Bij de decoder steekt ook een kabel mini-din-scart naar gewone euro-scart, waar je ook met

een overgang kunt werken naar tulp stekkers, om er bv je audio uit te halen.










100 reacties

@ Sinjoor, de werking van de decoder ken ik al , dus ik kan niks bijleren met een nieuwe te kopen brutaallach
Reputatie 6
Badge +2
Elsa, niemand die zegt dat je je V5 mini moet wegdoen als er een nieuwe decoder in omloop wordt gebracht, ik doe dat ook niet.


Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn V4 decoder te laten omruilen voor een V5 of een V5 mini zolang mijn huidige decoder nog goed werkt, moest mijn huidige decoder dat onding van een V3 of V3b zijn dan is dat een ander verhaal, dan zwierde ik dat onding ogenblikkelijk buiten en zou ik dan dat onding laten omruilen voor een recentere model.
Marleen, google heet zelf als zijn onHub 't zal nooit stoppen.


Maar aangezien er al genoeg problemen zijn met het Proximus materiaal , ga ik me daar bij beperken 😉 :-))


Er is ook sprake dat de providers geen eigen modem meer zouden mogen naar voor schuiven enz... enz.... nog veel stof om over te discussiëren !

Elsa, niemand die zegt dat je je V5 mini moet wegdoen als er een nieuwe decoder in omloop wordt gebracht, ik doe dat ook niet.



't is juist hetgeen ik wilde aantonen en jij blijkbaar ook knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Das waar van Google. Amaai toch, als iemand dat nog allemaal moet volgen. Een voordeel, dan heeft die geen tijd meer om TV te kijken. :-)



Inderdaad de macht van de reclame $$$$$$$$$


Hoe komt het dat Stievie FREE gratis is? Blijft Stievie FREE gratis?



Stievie FREE wordt gratis aangeboden in ruil voor reclame die niet doorspoelbaar is. Bovendien zullen de reclameonderbrekingen aangepast worden aan jouw interesses.

Door dit reclamemodel zal Stievie FREE de vijf zenders van MEDIALAAN (VTM, 2BE, Vitaya, JIM en VTMKZOOM) dan ook gratis kunnen blijven aanbieden.

@Sinjoor zouden we niet beter alles in de kast zetten, en leven gelijk God in Frankrijk dan zal de macht van de reclame vlug voorbij zijn knipoog
Zeg dat wel, en wegsmijten dat kan ik dan ook weer niet!
Reputatie 7
Badge +1
De kringwinkel anders....wat ik daar al allemaal naartoe gedaan heb! Van TV's, PC's,meubelen tot zelfs een salon (gratis laten afhalen).
Verborgen agenda tussen providers en tv zenders dat is er nu aan de gang. De zenders klagen nu al jaren aan een stuk dat de huisgebruikers programma’s opnemen om de reclameblokken door te spoelen en hebben al via gerecht getracht om dit tegen te houden wat niet gelukt is.


En nu trachten ze alles te doen om dit op andere manier tegen te houden en het lukt hun kijk maar het laatste dik jaar bij Proximus hoeveel last hebben wij niet gehad om te kunnen opnemen, afspelen, tv gidsen die niet kloppen en voor uitspoelen en nu na maanden werkt het nu wel goed EINDELIJK.


Nu komen ze af dat je in de toekomst nog enkel zal kunnen opnemen online en niet meer op de harde schijf? Noemen ze dit een verbetering voor de klant dat hij 50% van zijn opname mogelijkheden kwijt is en hij geen 2 programma’s tegelijk meer kan opnemen. Ik noem dat een verbetering voor de zenders niet voor ons.


De dag dat Proximus dit in voege brengt dan zijn jullie mij zeker kwijt als klant ik stap over naar andere provider. Ik beslist wat ik opneem en wanneer ik het bekijk en niet jullie. Jullie denken maar dat de klanten het wel allemaal blijven slikken en komt een moment dat de beroemde druppel de emmer laat overlopen.


Al volop aan kijken en tot mijn verbazing bij Scarlet (dochteronderneming) bijna zelfde pakket zoals Proximus de helft goedkoper https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/ enkel het internet is iets lichter maar voor mij is dit ruim voldoende bijna 40 euro verschil per maand ongeveer.


Wie zoekt die vind en ik zal wel iets vinden zodat ik mijn kijkgedrag niet moet aanpassen.


Het is nog niet zover het is hoofdzakelijk nog gebaseerd op het feit dat alleen de v5-mini decoder te bestellen is online en dat serie opnames via nPVR mogelijk worden, en als PX dat van zin is zal at toch doorgaan, bij vernieuwingen weten ze ook dat er klanten kunnen misnoegd zijn en zelf zullen opstappen, maar zover ik weet heeft dit hen nog nooit tegengehouden, het is toch altijd al een komen en gaan geweest van klanten en zolang hun kwartaalcijfers het blijven goed doen, zie ik niet in dat ze daarvan zullen wakker liggen, soit dat is wat ik er van denk ;-)

Maar we zien wel wat de toekomst ons brengt.
Weet 1 ding Elsa dat ik bij Proximus al meer dan 35 jaar klant bent en nooit dag te laat geweest met betaling en dat ik hun aanpassingen blijf slikken en ik ben het beu. Intussen nog goedkoper gevonden bij tv vlaanderen en daar kan je meer dan 2 opnames plannen en als extra een aanbod van meer dan 400 stuk extra zenders via de satelliet.


En tijdens mijn zoektocht intussen al paar super dingen gevonden bv:


het programma popcorn https://popcorntime.io/ werk zoals Netflix geen flauw idee hoe dit programma werkt maar wat ik vroeger maandelijks huurde bij Proximus of videotheek heb ik nu gratis op mijn tv, heb al zeker op 1 week tijd 50 euro huur uitgespaart en aan zeer recente films. Dus waarom betalen als je het gratis kan krijgen.


Bedoel er mee dat je als klant het knots beu wordt en alternatieven gaat zoeken en die vind je wel 🙂. gewone klant wil gewoon opnemen en bekijken wanneer het hem past en niet volgens de regels van de zenders. Ik kijk naar mijn geldbeugel en niet naar die van Proximus


Reputatie 6
Badge +2
Een vriendin van mijn moeder heeft in een Proximus center een doos meegekregen waarin een V5 mini en een Bbox3 bevat, dat is wel eigenaardig dat zij toch een V5 mini in haar pollen gedraaid kreeg zonder er expliciet om te vragen.


Nu heeft dat mens aangegeven dat zij enkel live TV zal kijken en geen programma's zal opnemen, dus voor haar kan het geen kwaad dat zij een V5 mini meegekregen heeft maar voor hetzelfde geld zat zij met opname beperkingen kwa aantal zenders en alles moeten bekijken binnen 2 maanden.
Reputatie 6
Badge +2
Patrick, groot gelijk, ik zou er ook niet mee kunnen leven dat er enkel server opnames mogelijk zijn want niet van alle zenders kunnen opnemen is voor mij eveneens onaanvaardbaar en alles moeten bekijken binnen 60 dagen kan ik evenmin aanvaarden want ik ben een mens die zich niet laat opjagen.


Dus als dat spelletje toch zou doorgaan dan zal ik daarom Proximus TV nog niet onmiddellijk overboord gooien maar zal ik waarschijnlijk niet zo veel meer opnemen tenzij volgende zaken zou gebeuren en dat is dat de bewaartermijn voor nPVR opnames onbeperkt worden of op zijn minst opgetrokken wordt naar 6 maanden of 1 jaar en er moet kunnen opgenomen worden van alle zenders.
Reputatie 7
Badge +6
Ik vind toch ook dat we als klant genoeg betalen om te mogen televisiekijken zoals en wanneer wij het willen. We kunnen niet zomaar alles blijven slikken, zoals Belgen maar al te dikwijls doen.
Als het zover komt dan weet je toch dat er daar maar één remedie tegen is, en dat gebeurt toch niet, de geschiedenis heeft dit ruimschoots bewezen!

Ook niet vergeten dat het mss een overgangsperiode is dat de V5 even uit circulatie verdwijnt (er zijn er wel nog hier en daar in stock bij PX centrums) is omdat er al lang sprake is van de V6 en niemand weet voorlopig of dit met of zonder HDD zal zijn.

Dus nog niet te vlug van stapel lopen hé, dan kan je nog allemaal overstappen naar de concurrentie als het zo ver is.


@Alexander,



ik zou er ook niet mee kunnen leven dat er enkel server opnames mogelijk zijn want niet van alle zenders kunnen opnemen is voor eveneens onaanvaardbaar en alles moeten bekijken binnen 60 dagen kan ik evenmin aanvaarden want ik ben een mens die zich niet laat opjagen.



Maar wie zegt er nu dat dit zo zal blijven als je nu evenveel zenders kunt opnemen in nPVR als in PVR en als ze die 60 dagen ruim genoeg uitbreiden.


Trouwens wie zegt dat dit enkel en alleen van PX afhangtals de zenders zelf beslissen dat PVR opnames niet meer kunnen, wat dan !


Enfin nogmaals de zaak niet opblazen en het grote nieuws afwachten dat ze ons beloofd hebben, als het maar goed nieuws is hé ja
Waar het op neer komt is dat wij na paar weken 50% van de opname mogelijkheden kwijt zijn en geen 2 programma's tegelijk meer kunnen opnemen. De prijs van he abonnement blijft het zelfde voor minder mogelijkheden.


Heb 3 vraagjes voor Proximus en graag hier een antwoord


1) zak de prijs van ons abonnent aangezien wij niet meer kunnen opnemen op de harde schijf. Dit moet toch een vorm van contractbreuk zijn waarbij jullie in gebreke staan.


2) mensen die recent een V5 gekocht hebben zijn die niet bedrogen door jullie met een toestel die duurder is in aankoop is wel wetende dat de harde schijf zinloos is in de toekomst. Zoiets is al maanden geplant de beslissing voor de mini intussen vlug onze stock kwijt geraken aan klanten.


3) zakt de huurprijs van de mini decoder aangezien die minder mogelijkheden geeft.


voor 50% minder mogelijkheden raad ik jullie aan om massaal ook protest in te dienen


grtt


Reputatie 7
Badge +1
Bij Telenet is hier duidelijk nog geen sprake van. Geen netwerkopnames mogelijk daar. Toch rare strategie van Proximus om nog alleen maar V5 mini's aan te bieden. Zijn hun servers hier dan al op voorzien? Bovendien allemaal zonder communicatie naar de klant. Mijn verleden jaar gratis verangen V4 is nu nog maar een goed jaar oud, en ik gebruik PVR enkel voor bepaalde seriesopnames en dan vooral voor dagelijks terugkerende programma's. Dusiet écht om iets langer bij te houden. In dat geval kopiëer ik het naar een DVD/HDD-recorder en na eventuele bewerking brand ik het op DVD (als de HDD van de recorder vol geraakt.


Zolang ze overkopiëren niet blokkeren, en opnames van buitenlandse zenders (niet Nederland of Frankrijk, of Eurosport,want daarvan kan het al wel) en alvast van boeketzenders (waarvoor je sowieso al extra betaalt) mogelijk maken, lig ik er niet écht van wakker dus. Hopelijk komt er dan geen overbelasting van de servers met de nodige problemen...
@Patrick,


een vraag, heb je dit al officieel vernomen dat het zo zal zijn, ik stel die vraag omdat ik de indruk krijg dat je blijkbaar al zeker bent dat het zo gaat worden, of stel je louter die vragen indien het zo zou worden?


Ik heb persoonlijk heb nog nergens iets officieel gelezen hieromtrent, alleen nog maar gissingen en speculatie, en daarom dat ik benieuwd ben of je eventueel meer zekerheid hebt hieromtrent en interessant is om weten?


@Sinjoor, ik denk dat het toch nog niet officieel bekend gemaakt is en het louter uit deductie komt!?
Proximus zelf die het zegt Elsa enkel nog de mini in de toekomst dus automatisch geen opname meer mogelijk op schijf.




En ik werk ook zoals Sinjoor dadelijks opnemen en dag erna zijn die al weg van de schijf. Vooral de Discovery kanalen om de 10 min reclame daar.




En het blijf stil hier langs de zijde van de Proximus medewerkers geen weerwoord van mijn opmerkingen. of een juist uitleg.


Er is een oud spreekwoord die zegt WAAR ROOK IS, IS VUUR
Dan zit ik nog met een bedenking, zijn het alleen deze die een v5-mini hebben of zal PVR dan ook onmogelijk worden voor de bezitters van decoders met harde schijf?


Nu je zegt Proximus die het zegt en ik hoor juist van verschillenden die mij contacteren dat ze van de Proximus medewerkers altijd te horen krijgen dat daar nog niks van bekend is wat er in de toekomst gaat veranderen met opnames.

Mss is Telenet sluwer en kunnen ze het beter stil houden en komt dat daar ook nog, want eerlijk gezegd zou PX dit doen als TN het niet zou van zin zijn, enfin vragen en nog eens vragen, meer vragen dan antwoorden in ieder geval! !-)
Met wat ik lees Elsa en volgens Proximus hier op het forum zal PVR niet meer mogelijk zijn.


En Elsa als de Proximus medewerkers aan de telefoon zeggen dat het een kwakkel is en hier blijf het muisstil met een antwoord van een medewerker 🙂 snap ik niet waarom er geen weerwoord is 🙂.


ZE kunnen dit forum berichtje ommmiddelijk oplossen met een antwoord te geven :-)






Zoals je waarschijnlijk wel weet, hebben ze daar wel opgestelde regels en zullen niet op alles mogen antwoorden zelf of het zal zijn in de aarde van wij hebben daar nog geen informatie over wat er in de toekomst gaat gebeuren , of er iets gaat veranderen op gebied van opnames.


Dan hebben ze natuurlijk ook geantwoord en is altijd beter dan niets ;-)) maar deze antwoorden vind je al terug op hun sociale netwerken.
Ik ben juist een nieuwe klant van Proximus,




Ze hebben bij mij ook eerst een V5 mini aangesloten, maar toen ik aan de techieker vroeg om mijn oude suround systeem aan te sluiten (een rode en een wit kabeltje) kon hij dit niet doen om dat de mini dit niet ondersteunde. Hij heeft mijn instalatie onhold gezet om de volgende dag terug te komen met een V5. Bij deze is dit gebeurd en hij wist me te vertellen dat een V5 mini inderdaad een nieuwe standaard gaat zijn voor nieuwe instalatie's en de gewone v5 (met harde schijf) gebruikt gaat worden als je een 2de decoder nodig hebt voor bv in de slaapkamer.




Het is ook namelijk dat de opnames die niet op de harde schijf staan dat die geen verval datum meer gaan krijgen (toekomst gericht) en dat proximus tv een voledige streaming dienst gaat worden. Maar meer wist hij me niet te vertellen. Ik weet ook niet of dit alles wel klopt. smiley
Van de tweede decoder dat dit een v5 zou kunnen zijn zou goed mogelijk zijn mss om de oude stock niet op stort te moeten gooien, maar het is niet zeker dat je dan nog zult kunnen opnemen op deze zijn harde schijf !


We moeten gewoon afwachten tot we officieel iets te weten komen want anders kunnen we blijven fantaseren, gelijk we nu goed bezig zijnknipoog

Reageer