V3sa decoder bij nieuwe klant - nieuwe installatie - Full Install technieker

  • 6 February 2014
  • 12 reacties
  • 329 Bekeken


Beste,


Gisteren is bij ons een technieker langs geweest voor de installatie + activering van ons Pack met belgacom TV.


Tot mijn grote verbazing was de decoder een oude energieverslindende V3sa model ! Worden deze nog steeds


uitgerold bij belgacom bij nieuwe installaties ? Ik stel me hierbij de vraag:


- hoe bepaald men welke decorder iemand ontvangt ?


Gezien we waarschijnlijk ook 8 euro huur zullen moeten betalen voor een decoder die maar 125 uur kan opnemen ipv 250 uur,


die beduidend trager werkt (minder krachtig) dan de nieuwere modellen en ook het dubbele aan elektriciteit verbruikt!


Of zouden we maar 4 euro moeten betalen ? (gezien deze V3 decoders meestal als decoder voor 2de TV worden verhuurd)


- Om het energieverbruik enigszins te beperken wou ik gisteren de optie 'diepe slaap' activeren bij de instellingen maar


blijkbaar is deze optie niet meer beschikbaar ? Kan men dit op een andere manier ?


Of trek ik best de stekker gewoon uit na het tv kijken? (gezien ik geen andere manier zie om energieverbruik te beperken)


- Kan ik de huur ten alle tijde stopzetten ? gezien ik deze oude decoder wel tweedehands kan vinden voor de huurprijs van elke maanden.


Wat is de procedure hiervoor ?


Graag antwoorden op mijn vragen als niet echt tevreden nieuwe belgacom klant.


Mijn klantennummer: 613861987.


Alvast bedankt


mvg


Marijke




12 reacties



Dus ik zal mijn hart ook al maar vast houden zeker?



Gij gaat nogal verschieten zeker als je een V5 binnen krijgt, ik wens het voor jou dat het zo is tenslotte het kan en hangt volledig van hun hoeveelheid stock af want moest de stock van V3's op zijn zouden ze er trouwens geen meer kunnen zetten ;-)
Beste Marijke,
Ik heb de verantwoordelijke technische dienst gecontacteerd. Zij gaan u terug contacteren ivm een afspraak om een nieuwe decoder te plaatsen.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Marijke,
Graag gedaan.
Bedankt voor uw feedback.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Beste Eric,
Is er volgende week iemand aanwezig om dit recht te zetten?
Met vriendelijke groeten,
Eva
Reputatie 7
Badge +1


Ik blijf het merkwaardig vinden, dat er zo'n enorme stock V3 decoders blijkt te zijn, terwijl de veel recentere en performantere V4 uit hun aanbod verdwenen is? De mijn is nu al 21 maanden oud (gekocht) en ik heb nu dus al 21 x 8€ = 168€ van de 225€ gerecupereerd...nog 57€ of een goeie 7 maanden te gaan... Maar een V3 vind ik zelfs voor een 2e TV niet meer te pruimen !




Reputatie 7
Badge +1


Kunnen ze daar niet gewoon wat meer geheugen insteken ? Moederbord waarschijnlijk te beperkt, en sop de kool niet waard....maar je zult er maar mee zitten !


@Eric,



Het was waarschijnlijk een decoder V5 die je gekregen hebt want Marijke durft het blijkbaar niet open en bloot bekend maken, al begrijp ik niet waarom, het is tenslotte een forum, en daarom zal Belgacom uw decoder niet terug in beslag nemen omdat je dit hier op het forum post.

Wat niet belet dat iedereen vrij is van wat te posten al dan niet dat is ook een feit,

maar wel interessant voor de ander forumlezers/klanten om dit te weten.



▬► Nu nog een andere bedenking het gaat nu precies soepel om bij een nieuwe installatie/klant 'full install technieker'

om hierbij de decoder V3 door een V4/V5 om te ruilen.



Maar!!

gaat het dan ook mogelijk zijn indien het om een nieuwe installatie/klant 'DIY install' gaat

om de eventuele decoder v3 te laten omruilen !?


Voor al de klanten zoals Beulensg hierboven aangeeft , die met dezelfde problemen af te rekenen hebben ,

dit ten gevolge van de laatste software die er op gezet geweest is ,



wat gaat Belgacom daarmee aanvangen,

daar is er nog altijd geen reactie op gekomen !!!


Eerlijk gezegd vrees ik daar wel voor dat ze niet zullen staan te springen om al de V3 decoders te vervangen door een V4 of V5 ,



maar ze moeten wel met één of andere oplossing afkomen is het via andere software, prijscompensatie of wat weet ik veel en op zijn minst hoe ze voor het ogenblik vooruitzien om de zaak aan te pakken zodat de mensen weten waaraan ze zich kunnen verwachten !



En als het echt voor hen duidelijk is dat het via software niet meer te lijmen is dan moeten ze toch maar overstappen naar de korte pijn door de decoders te vervangen desnoods eerst door v4's als ze nog niet direct stock genoeg hebben van V5's bijvoorbeeld , soit één of ander oplossing mogen ze wel stillekes aan voorstellen of aanbieden !


Pas op ik stel wel de regels niet op, ik weet alleen al uit ervaring hoe het ongeveer draait bij Belgacom en als het van mij moest afhangen krijgt iedereen een recente decoder, maar inderdaad bij nieuwe klanten doen ze (en dit gebeurt niet alleen bij BGC) al eens een geste, (wat niet weglaat dat er ook af en toe eens iets gebeurt voor de bestaande klant ook), maar daar gaat het nu echter niet over en is een ander discussie en daar staan al vele posten genoeg omtrent dit onderwerp 'waarom alleen voor nieuwe klanten' op dit forum.


Als Eva (team) de toelating krijgt van hoger hand dan zal ze dit ook doen want ze doet het wel voor nieuwe installaties zoals je ziet hier in deze post,



dus wilt dit toch zeggen dat ze het niet mag en moet ze wachten tot ze groen licht krijgt.



Maar nogmaals, dan moeten ze toch dit durven zeggen waarom ze het (nog) niet doen en blijkbaar heeft ze daar ook nog geen toelating voor !!



Gans de boel binnen brengen en als ze geen ander type willen geven gewoon alles opzeggen dit zou wel meer effect hebben , denk je niet !


Of pas gewoon de methode toe zoals door iemand anders reeds beschreven werd hier




Wat ik heb gedaan is op aanraden van de TD een nieuwe decoder gaan halen in een BGC center.

Inderdaad is het hierbij belangrijk dat de stock nog een v5 decoder bevat

en dat je naar een officieel punt gaat, de andere 'verdelers' gaven enkel

hetzelfde type mee dan datgene je binnenbracht.

Je kan ook (dat zei de TD) een nieuwe aanvragen (v5) als tweede decoder

en de dag nadien je oude (v3 ofzo) binnenleveren.



bron: http://community.belgacom.be/comment/136530" target="_blank

Reageer