Upload Snelheden zijn verhoogd || Start=4 || Comfort=6 || Maxi=8-Mbps || (18/11/15)

  • 15 February 2014
  • 11 reacties
  • 524 Bekeken

◄http://bgctv.skynetblogs.be/#snelheidvanhetabonnement" style="color: black; text-decoration: none;" target="_blank► # 12/02/14: Upload Snelheden zijn verhoogd || Start=3 || Comfort=4 || Maxi=5-Mbps ||


# 18/11/2015: Nieuwe lijn down/up snelheden worden naar verluid :


Start: 60/4 Comfort: 100/6 Maxi: 100/8

11 reacties

Badge +1
Waar heeft men dit meegedeeld dar de uplaodsnelheden verhoogt zijn? Ik heb dit percies gemist. Wel leuk om te horen.
Ik vraag mij ook af waneer ze de downloadsnelheden naar 70Mbps zullen optrekken. Men had dacht ik in online krantrn gezegt dat dit vanaf 1 januari ging zijn maar dit is nog altijd niet gebeurt of wel? Want hier kan mijn lijn 70Mbps aan maar net speedtest krijg ik er maar 50 dus nog altijd gecapt.
Mvg


Bij een 70/6 profiel wordt die 20 'niet gebruikte' bandbreedte gebruikt voor digitale TV



Je zou ze wel kunnen gebruiken maar dan moeten ze de cap (50) wegnemen van het abonnement


Vandaar dat ik het redelijk vreemd vindt dat ze die vectoring eerst gaan toepassen op de hogere profielen



Nu doe je mij verschieten toen ik net het zelfde gezegd heb (in een andere thread, een tijd geleden), heb je geantwoord dat je dit normaal vond van dat ze eerst de 30/6 profielen gingen aanpakken !!


Maar het is wel normaal want dit is eigen aan de vectoring techniek hoe korter de lijn hoe meer effect, verderop de verbetering miniem


Belgacom lukt die vectoring voorlopig ENKEL met een Bbox-3. Dus als je geen zo'n ding hebt, zal die vectoring ook niet veel doen



BBox2 is wel vector friendly dus ga je bij de invoering niet terug vallen op een soort ADSL profiel , wat de mensen die geen bbox gebruiken maar bvb een Fritz!box die zullen terugvallen op 7Mbps/0,5 Mbps , tenzij Belgacom sommige modellen, die aan de vectoring norm wel voldoen, in de vectoring white list opnemen.


En zoals gezegd : met een Bbox-2 ben je niets als je vectoring nodig hebt om een hogere sync-snelheid te bekomen



dat zal dan toch niet voor direct zijn want met een bbox 3 ga je ook niet direct ites aan vectoring hebben of ze moete de snelheid van de opdrijven hoger dan de 70 Mbps die er nu ook al is en ten tweede moeten ze de cap op 50 dan hoger leggen en dan nog hoger dan 70 Mbps odf je kan de eerste jaren gewoon verder met je bbox2 die vector friendly is dus afwachten of een bbox3 hier veel aarde aan de dijk gaat brengen, toch wat betreft het voordeel van vectoring !


Alleen in het geval bij mensen die nu bvb hun 70 Mbps niet kunnen behouden door het onstabiel worden van de verbinding die zouden eventueel baat kunen hebben met een BBOX3. En moest de fritz!box op de White list komen dan zou ik wel weten wat ik moest kiezen en ik niet alleen denk ik !
Patrick jij bent toch altijd vlug op je teentje getrapt , maar aangezien er toch al alles over gezegd is kan ik hier ook niet veel aan toevoegen en die ellenlange discussies om te bewijzen wie gelijk heeft daar doe ik toch niet meer aan mee ik heb hier gepost wat ik moest posten en wat ik weet en als je zo vlug vergeten bent wat je gepost hebt is het voor mij ook goed en dan ben ik inderdaad aan dementie toe maar jij bent wel de eerste die dat zegt brutaal


laatste opmerking :



zitten kunnen normaal met vectoring wel aan 70/6 of 50/6 geraken. Dan hebben ze wel die Bbox-3 nodig, en uiteraard vectoring geactiveerd op hun lijn.



En voor welk jaar !-) Zelf de mensne van belgacom weten nog niet voor wanneer dit zal eijn en moeten eerst de testen afwwachten van de vectoring op 30/6 profielen

vanwaar jij dit haalt is mij dan ook een raadsel !!


ik heb ook niet gezegd dat het niet in de toekomst kan maar voorlopig hebben die en niks aan aan hun bbox3

en 't zal elf nog niet voor velen dit jaar zijn die op minder dan 400 m zitten ,

maar in de toekomst kan er nog veel veranderen en zo ver vooruit kijken heeft ook geen zin speculeren wel knipoog.




Reputatie 7
Badge +1
Waar komen die oude koeien nu weer vandaan? brutaal
Ja iedere keer een nieuwe thread opstarten over het zelfde is een andere optie natuurlijk, maar ik moet geen punten halen knipoog
FWIW .. een niet zo oude koe ... ik zit in zone 2 en sinds een paar dagen heb ik een 85/10 profiel ... op "comfort" blijft de upload echter ge'capd op 4 ? Theoretisch kan mijn lijn 100/10 aan maar dat zit er met "comfort" niet in denk ik .. maar wie zou er nu zeuren als men 85/10 heeft ? zeg nu zelf !
100/20 is toch beter zoals ik in zone 1 heb ;-)
comfort wordt 6 als upload volgend jaar
ja, ik weet dat ze ondertussen 100/20 uitgerold hebben in zone 1 maar schijnbaar niet overal

Reageer