Vraag

Update decoder - opnameduur +30 minuten (?!)

  • 26 May 2016
  • 4 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 1
Enkele maanden geleden werd er een update van de decoder doorgevoerd. Tot mijn grote verbazing én ongenoegen moest ik vaststellen dat het nu niet meer mogelijk is om bij programmatie via de tv-gids 'zelf' de start- én eindtijd van de opname te bepalen. De opname start 'automatisch' 5 minuten eerder, en eindigt 30 minuten later. In de eerdere versie kon je zelf die 'tijd' bepalen (b.v. ook '0 minuten'). Nu kan je daar niets meer aan wijzigen. Dat wil zeggen als ik b.v. 40 afleveringen van 'Thuis' programmeer - o.a. bij verblijf van 2 maand in het buitenland - dit 1000 minuten (40 x 25') zijn. Als de extra tijd daar wordt bijgeteld is dit: 40 x 35' = 1400 minuten of een totale opnameduur van 2400 minuten. Je kan zeggen dat het geheugen van de decoder 'groot' is, maar toch zit ik vaak tegen de limiet aan (oudere opnames die ik wil bewaren of nog moet bekijken enz.). Als je 250 gr kaas bestelt, wil je toch ook niet dat ze je 500 gr verkopen... Daarom mijn vraag: 1. kan men niet teruggaan naar de oude situatie?; of 2. is er een andere manier (dus niet automatisch via de knop 'tv gids') om een programma te programmeren waarbij men de opnameduur zelf kan bepalen?

4 reacties

Inderdaad nu kan je niet meer kiezen om de voor of na opnametijd in te stellen, en de vraag werd hier al door verschillenden gesteld, maar er werd nog negens melding gemaakt of dit in de toekomst zal ooit terug ingevoerd worden. Natuurlijk mag je ook de opname tijd na de voorzien opname niet te kort nemen want soms durft er wel eens een programma('s) ervoor uitlopen al is dat zelden het geval voor thuis. Ook is dit het geval voor de v5-c decoder die geen harde schijf heeft en speelt men iedere keer ook 35 minuten kwijt van de 50 uur opname die max mogelijk is in totaal voor cloud opnames ingesteld op lange duur (36 maanden)
Reputatie 2
Badge
@elsa,

als je bvb The Mentalist ( 18.07>19.01 ) en NCIS ( 19.01>19.57 ) opneemt en je wil eerst kijken naar NCIS, moet je vanaf beeld één doorspoelen zonder kijken, anders ken je het einde van The Mentalist al. En gezien de problemen met snel door- en/of terugspoelen, ben je een tijdje bezig.
groetjes
peyer V
Het zou inderdaad ideaal zijn moest het systeem van opnames synchroon starten met het begin van de opname en synchroon stoppen met het einde van het opgenomen programma, maar het opname systeem van PX werkt spijtig genoeg zo niet en hierdoor ben je verplicht van best wat er voor en best wat erachter op te nemen of je hebt kans van een stuk van het programma te missen, spijtig inderdaad dat dit niet synchroon kan gebeuren.
PX maakt nu de klant al maanden lastig om programma's op te nemen en echte reclame is het niet.
Zouden beter met hun reclame van tv replay die gratis is er ook bij vertellen dat je geduld moet hebben omdat je niet kan doorspoelen.

Reageer