Update belgacom TV

  • 14 July 2012
  • 34 reacties
  • 1204 Bekeken

Vorige nacht de nieuwe update van Belgacom ontvangen. Probleem is dat profielen weg zijn. Ik had een profiel voor de kinderen met de zenders waar ze mochten naar kijken (12, Disney Channel, VTM Kazoom) en geen VT4 waar ik niet akkoord met de hoeveelheid geweld die in deze tekenfilms zit. Nu kan ik dit niet meer. Dit is een serieus probleem. Ik ben minder geïnteresseerd in persoonlijke voorstellen voor films. Het bovenstaande is belangrijker en laat de kinderen toe ongehinderd 's morgens tv te kijken. Kan dit opgelost worden?

34 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bedoel je dag je aparte TV-gidsen had gemaakt? Die verdwijnen bij een update normaal gesproken niet. je kan ook de optie kinderslot activeren met paswoord op bepaalde zenders. Zie de gebruiksaanwijzing.
Zie hier op de website:
http://support.nl.belgacom.be/app/answers/list/prive/televisie/uw-tv-personaliseren/belgacom-tv-personaliseren/c/1284,1379,1706,1707
Idd aparte tv gidsen. Nergens meer te vinden... Kinderslot is OK. Alles onder de 10 jaar kan maar dan krijg ik nog altijd VT4 met de geweldadige tekenfilmpjes...

Hoe los je dit op met kleuters???

Bedankt voor te reageren
tsja sinjoor72... het gaat hier wel over een totaal nieuwe interface (met nieuwe mogelijkheden?) - de intrede van Charles... dit zou best invloed kunnen hebben op de profielen

ik kan me er iig niet over uitspreken want ik heb de nieuwe interface nog niet, en zal ook niet voor dra zijn daar ik nog een V3 decoder heb

mvg
Het is nog maar een klein percentage die deze "Charles" hebben op de V4

want in mijn kennissenkring is er nog geen één die het al heeft,

ik denk dat BGC voorzichtig de uitrol doet en een beetje wacht op reacties.

groetjes, Elsa
Reputatie 5
Badge +3
UITROL!!! Als ik al de negatieve reacties van de klanten die de update hebben ontvangen lees...met wat is BGC eigenlijk bezig anno 2012; dat ze de boel zo laten, ok er zijn zaken die mogen veranderen zoals meer HD, meer nederlandstalige programma's, de dekking van het VDSL2 netwerk uitbreiden (veel klanten zitten nog op een veel te laag profiel), enz...

Dat BGC wacht op feedback van de Charles (wat een titel) slachtoffers vind ik ook al de wereld op zijn kop, het is hun primaire taak vooraleer ze een nieuw product uitrollen dit meerdere malen te testen, dit is toch de normale procedure zoals in elk bedrijf wordt gedaan, ik heb gelukkig nog altijd de huidige software en hopelijk blijft het zo tenzij er veranderingen met een meerwaarde bijkomen zoals ik hier boven reeds aanhaalde.

mvg

Volledig akkoord JDM maar de wereld op zijn kop dat moet ik relativeren want je kan met een team nieuwe opties uitttesten en goed bevinden

maar toch heel veel reacties krijgen hierop en zo kan je de algemene deler nemen van die reacties en bijsturen indien gewenst.

Natuurlijk weet ik ook wel wat je bedoelt, als er serieuse kemels in zitten dan had het team dit inderdaad er direct kunnen uithalen vooraleer het op de markt te gooien.

groetjes, Elsa.

Dat BGC wacht op feedback van de Charles (wat een titel) slachtoffers vind ik ook al de wereld op zijn kop,


dat is maar een veronderstelling van Elsa, je moet dat dus niet meteen voor waarheid aannemen. persoonlijk denk ik dat het niet zo is, 't is gewoon een geleidelijke uitrol zoals op voorhand was aangekondigd. de verantwoordelijken zullen wel hun goedkeuring gegeven hebben voor de release. kleine bugs kunnen er nog wel uitgehaald worden, maar drastische wijzigingen moet je niet meer verwachten...

mvg
Badge
@JDM: volledig niet eens met jouw uitleg.Ik weet niet hoe lang jij al klant bent van belgacom,maar de vorige groote interface die ik nog heb mee gemaakt, zat toen ook nog vol met bugs.En deze zijn er stelselmatig uit gegaan;Wat trouwens vrij normaal is denk ik.Men moet testen terwijl men er mee aan het werken is.Toen ik in mei een update bij telenet kreeg zat daar ook een bug in,maar ik denk dan ook niet dat je heel die update moet afschrijven omdat er in het begin enkele fouten in zitten.
Reputatie 5
Badge +3
Axana, het is jouw goed recht om niet met iedereen akkoord te gaan, ik stel alleen vast en lees hier op het forum dat er veel essentiele basisfuncties verdwenen zijn zoals Bart hierboven aanhaald in verband met zijn profiel van zijn kinderen die verdwenen zijn, de lijst van de opnames waar men het onderscheid niet meer kan zien tussen een PVR en een N-PVR opname (30 dagen), enz...

Ok, je hebt gelijk dat er bij iedere omvangrijke update er wel wat fouten inzitten die met de tijd zullen (hopelijk) verdwijnen!

mvg.
Xenne dan is het erg als het zo is en men geen rekening gaat houden met de mening van de gebruikers !!

PS:


je moet dat dus niet meteen voor waarheid aannemen


Dat mag je van niemand aannemen trouwens "eerst zien en dan geloven" :-))

daarom heb ik ook duidelijk gezegd


ik denk dat



Donderdag een nieuwe upgrade ontvangen. Ik heb problemen met de hdmi aansluiting. Mijn decorder vind hem niet meer en ik moet telkens op de knop EXT drukken (3 maal) en dan is het ok. Belgacom zegt dat het aan mijn tv ligt en de verkoper van mijn tv zegt dat de fout bij belgacom ligt. Wat is nu waar? Voor de upgrade had ik geen problemen. Ook de knop HOLD in teletekst werkt niet meer.
Elsa, ik had niet de bedoeling jou aan te vallen, jij schreef duidelijk dat het enkel jouw mening was.

iemand anders gaat er echter op in en gaat er vanuit dat het effectief zo gebeurd en begint daar kritiek op de geven. dus zo zie je maar hoe een gerucht al snel een eigen leven gaat leiden...

wordt er dan zoveel naar de mening van de gebruikers geluisterd? kijk eens hoeveel iedeeen er al effectief uitgevoerd zijn uit de ideeenbus.... bitter weinig, me dunkt

hoe je het draait of keert, ik denk dat de voornaamste reden van de aanpassing is... "hoe kunnen we meer inkomsten genereren? dus het on demand aanbod toegankelijker maken

trouwens niet verschieten als we na een volgende upgrade genaamd "Adolf" helemaal niet meer zullen kunnen opnemen of de opnames niet meer zullen kunnen spoelen

zie ook Politiek wil positie tv-zenders versterken =o(

mvg
Badge
JDM bij de vorige interface waren er ook enkele zaken veranderd tegenover vroeger.Vraag me nu niet meer specifiek wat want het is een tijd geleden dat ik er weg ben,en ik denk dat ze dit ook telken male zullen doen om te proberen om het produkt te verbeteren.Vandaar ook dat je soms met die bugs in dat systheem zit.Het zou niet mogen maar ik denk dat de beste ingeneurs en computerspecialisten dit niet kunnen omzeilen.
Hallo iedereen

Sinds de update van Belgacom tv gaat het van kwaad naar erger hier. Eerst en vooral is het menu up een 4:3 televisie niet leesbaar. Bovendien is het niet meer mogelijk een opgenomen programma te stoppen en dan verder te kijken vanaf daar, je moet steeds opnieuw vooruitspoelen. Als ik teletekst inschakel en daarna weer uitschakel, blijft teletekst zichtbaar op de twee zwarte banden van mijn scherm. En sinds de update kan ik ook geen programma's meer programmeren en naar een andere zender kijken. Enkel als ik de decoder uitschakel en daarna weer inschakel kan ik zappen zonder dat mijn opname wordt gestopt. Wat vrij problematisch is natuurlijk. Het internet valt ook heel de tijd weg (terwijl alle lampjes correct branden en de modem en decoder ook gewoon werken). Wij hebben bovendien drie televisies die zijn aangesloten op Belgacom tv (via Ruckus) en de tweede tv op de bovenverdieping schakelt zich samen met de decoder automatisch aan. Allemaal oké overdag, maar dat gebeurt soms midden in de nacht. Heb naar de klantendienst gebeld, zij zien geen problemen...

Help!
Hallo Lindley.

De klantendienst test enkel de lijn maar geen problemen zoals deze die je hebt. Ik spreek uit ondervinding. Ik heb ook problemen gehad met opgenomen programma's zoals jij. ik heb het opgelost door het programma te stoppen en dan zonder het menu te verlaten terug te kijken.

Mvg.


Heb je al een Factoryreset van de decoder geprobeerd want mss is het niet enkel en alleen aan de nieuwe software te wijten en zo een factoryreset doen kan nooit kwaad.


Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)


Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

• Als je decoder in Standby staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'Start Dra' op het display verschijnt.
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en vervolgens 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)

• Als je decoder aan staat kan je ook door direct de volgende 3 knoppen op de decoder
tegelijkertijd in te drukken "MENU" + "BACK" + "OK"
en loslaten van zodra 'FacR' op het display verschijnt.

De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

Bron: ricy's blog door te surfen naar :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec


Reputatie 7
Badge +3
Lindsey,


Probeer eens om de HD (High definition) af te zetten op alle TV's. Ik had datzelfde probleem ook bij de nieuwe update van de lente van 2011. Ik kon niet meer opnemen en gelijk naar een andere opname of uitzending kijken. Toen ik de HD afgezet had op beide TV's, lukte alles perfect. Daarom dat ik nu geen HD meer kijk.
Je kan weten aan je profiel hoeveel zender je terzelfde tijd kunt bekijken

als je surft naar je webinterface van je modem :=>

http://192.168.1.1

lees daar je upstream / downstream line rate eens af.

voor

• (12 / 1 profiel) :=> 2 tv's waarvan 1 in HD
• (16,5/2 profiel) :=> 2 tv's waarvan 2 in HD
• (20 / 2 profiel) :=> 3 tv's waarvan 2 in HD
• (30 / 6 profiel) :=> 3 tv's waarvan 3 in HD

Reeds 2 dagen geen teletekst op één, wel op canvas en andere zenders. Kan er mij iemand helpen want ik ben hardhorig en kan dat niet missen.
Het schijnt algemeen te zijn want je bent niet alleen.

Eva van Belgacom zal dit aan de bevoegde specialisten moeten doorgeven te nazicht en mss zit het bij de VRT zelf !?

groetjes, Elsa

PS: Ik zal het bij deze ook doorsturen naar Eva BGC.
Reputatie 7
Badge +1
Momenteel gaat het terug.
Ik begrijp heel goed dat de bug's eruit halen tijd vraagt , maar de essentie het tv kijken zelf moet eerst worden aangepakt , blijkbaar denken ze bij belgacom dat niemand meer een 4/3 tv heeft , wel er zijn er nog veel ,

De menu die nu is veranderd en op een 3/4 tv niet meer leesbaar is door de te kleine menu , die vroeger wel groot was is niet aanpasbaar voor 3/4 , soms na een 3/4 zender is de menu wel in 3/4 formaat en zoals vroeger ok.

De teletext is zeker door belgacom niet getest op een 3/4 scherm ,want na teletext raadpleging blijft het formaat op 3/4 en kun je de teletext van boven en van onder blijven zien met zappen en al , je kunt er alleen van af door je scherm te verzetten naar breedbeeld en dan terug .

Ik heb wel begrip dat belgacom maar kan testen met de middelen die ze hebben , maar als ze klanten hebben met watever welk een toestel moeten ze die ook bedienen want ik betaal evenveel als iemand anders .

Telenet heeft op een 3/4 scherm geen problemen , mijn ouders hebben dat .

In het begin was alles bij de eerste versie ok van belgacom , maar nu blijkbaar zijn hun 3/4 tv's kapot , maar zolang er nog bij mensen in de huiskamer staan moet daar worden rekening mee worden gehouden .

Of heel simpel een mogelijk heid voorzien om de menu en programmagids in 3/4 of breedbeeld te zetten op eigen keuze .

Eva maak jij daar eens werk van ?

Ps off topic maar ik ben al blij dat dit forum nu ook kan werken op een 3/4 monitor , vroeger had ik geen scrolbar beneden en moest ik altijd mijn scherm op 75 procent zetten.
Reputatie 5
Badge +3
Het beeldformaat kan je instellen bij:
menu/mijn account/beeldinstellingen/beeldformaat...(nieuwste software charles..._240)
Voor meer info: zie www.belgacom.be/support
mvg
Decoder Beeldformaat Instellen:
• druk op <MENU> van de afstandsbediening
• scroll rechts ▸ tot aan <ACCOUNT> + druk op [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot <Instellingen> + druk [ok]


Beeldinstellingen + druk [ok]

• scroll beneden ▾ (3x) tot <beeldformaat> + druk [ok]

Formaat kiezen + druk [ok]

• scroll rechts ▸ Bevestigen kiezen + druk [ok]

Badge
T'is precies nog al wat scrollen daar bij julie.Spijtig dat ik nog altijd niet kan lachen.Je begrijpt me toch hé Elsa.Weet jij soms of daar soms nog iets aan gedaan word of wachten ze gewoon af of het probleem zich misschien zich misschien oplost met versie 10.Of mag een simpele mens van telenet geen smylies niet meer gebruiken.Dat kan ook zijn.

Reageer