Uitgesteld kijken en doorspoelen tot real-time.

  • 18 March 2013
  • 2 reacties
  • 596 Bekeken

Badge

Het gebeurt dat ik een programma opneem (Voice van Vlaanderen bvb) en 10 minuutjes later begin te kijken.


De eerste reclameblok spoel ik dan door , kijk verder en bij het doorspoelen van de volgende reclameblok kom ik weer gelijk met de live-uitzending.


Normaal schakelt hij dan gewoon terug van npvr of pvr naar de zender waar de TV op stond toen ik begon te kijken. Maar het is al 2 keer gebeurd dat hij dan blokeert: Hij begint dan de opname van voor af aan terug te spelen en om het even welk kanaal ik kies, de opname blijft spelen. Zelf als ik de decoder uitzet gaat wel het beeld weg, maar het geluid van de opname blijft verder spelen.


Dan moet ik de stroom van de decoder onderbreken en hem opnieuw laten opstarten vooraleer hij weer normaal wil doen.


Ik moet dus opletten dat ik niet doorspoel tot realtime.


Zijn er nog mensen die daar problemen mee hebben?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Als je maar 10 minuten later begint te kijken kan je beter de pauzefunctie gebruiken. tenzij je daarvoor naar een andere zender keek. Je decoder moet dan wel opstaan en op VTM (HD).Je kunt dan gewoon terugspoelen met de pauzefunctie (wel max. een uur uitgesteld kijken en ondertuseen geen andere zender of opname bekijken). Dat hij afspringt op real time als je het programma in real time hebt ingehaald is normaal. Dat hij dan blokkeert is niet normaal. Wel is het best met de 'chase play' nooit te kort op de real time te zitten, anders moet je toch van voorafaan beginnen zoeken waar je gebleven was als je de real time hebt ingehaald met doorspoelen. Voordeel van toch in nPVR op te nemen is, dat je rustig de decoder kunt zondeswr stroom zetten tijdens de opname, wat bij PVR niet kan. naar nPVR kan je dan na de herstart gewoon terug kijken naar de opname, terwijl je bij PVR de opname echt onderbreekt.

Reputatie 7
Badge +1


Online geprogrammeerde opnames komen nog steeds niet in de lijst van de decoder, tenzij na een factory reset. Dat is al een héél lang aanslepende bug. De laatste tijd komt het ook voor dat nPVR-opnames tijdens en na de opname niet in de lijst van opgeomen programma's komen, tenzij na een gewone herstart van de decoder. Gisteren wéér voorgehad. Belgacom kent het probleem. Vlgs Eva wordt de eerste bug met de volgende update van Charles gefixed. Het tweede zou een server probleem zijn.

Reageer