Beantwoord

Uitgaand gesprek

  • 30 September 2017
  • 21 reacties
  • 890 Bekeken

Beste, Ik probeer naar een gsm nr te bellen van mijn gsm en slaat op voicemail en krijg een venstertje met melding : sim1: uitgaande doorgeschakelde oproep.
Hoe komt dit of wat wil dit zeggen?
mvg,
Hilde
icon

Beste antwoord door Martin 30 September 2017, 18:12

Bekijk origineel

21 reacties

staat doorschakelen op je gsm ingesteld misschien.
zie
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_divert/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/oproepdoorschakeling-gsm.html
Zou niet weten waar ik dat kan zien
heb je geen documentatie bij je geen handleiding voor je gsm
of eens googelen op de zoekterm:
sim1: uitgaande doorgeschakelde oproep
Nee staat er niet in
ik weet niet welke gsm je hebt maar bv voor een nokia
zie >
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/handleiding.belsimpel.nl/Nokia-Asha-200-White-handleiding-nederlands.pdf
kan je dit zien aan dit scherm op je beeldscherm van de gsm



Huawei p10 lite
probeer eens om de status op te vragen door dit in te voeren net of je een telefoonnummer invoert:
*#21#
en dan op knop voor bellen drukken
Gedaan en dan

Dan ben ik blijkbaar met mijn conclusie verkeerd en zal het toch niet met doorschakelen van je gsm te maken hebben.
Nee krijg dit als'ik naar iemand bel he die melding. Alvast al bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info handleiding
http://consumer.huawei.com/nl/support/phones/p10-lite/

sim1: uitgaande doorgeschakelde oproep
=
u beschikt (waarschijnlijk) over een toestel dat 2 SIM-kaarten aankan ("duo SIM") & betrokken uit taal x "vertaald" bericht duidt gewoon aan dat er via SIM1 een uitgaand gesprek opgezet wordt : uw toestel het ingegeven nummer op en heeft nog geen antwoord(signaal) vanuit het telecommunicatienetwerk verkregen
Dat is niet waarschijnlijk maar zeker dat het een toestel is met 2 SIM kaarten is, maar waarom slaat die op voicemail.
Ik heb er ook ene met twee sims maar ik heb toch nog tot nu toe geen zo'n melding gekregen.
Tenzij je enkel dit bericht kunt krijgen als er werkelijk 2 sims insteken, want bij mij zit er maar één in.
Reputatie 7
Badge +4
= mogelijke/waarschijnlijke verklaring ... maar waar staat op de GSM dat de GSM op voice mail slaat?
Ik heb maar één simkaart. Maar probleem is als ik naar een gsmnr bel dat ik die melding krijg
Als je maar één simkaart hebt probeer dan eens het volgende: (ik heb een Engelstalige gebruikershandleiding)
Je kan de simkaart selecteren voor uitgaande oproepen:

1 Open Settings.
2 Touch Dual SIM management.
3 Touch Default calling SIM and select your desired SIM card. (Sim1 in uw geval als die in het slot sim1 steekt)

En kijk eens of je de melding nog krijgt.


NB: zo kan je ook bv de simkaart selecteren voor mobiele data.

1 Open Settings.
2 Touch Dual SIM management.
3 Toggle the switch Default mobile data next to the selected SIM card.

Als het dan nog niet lukt zou je eventueel nog je gsm kunnen laten rebooten om te zien of dit iets verhelpt.
PS: Een reset (factory reset) kan ook, maar dan moet je alle instellingen opnieuw doen die je reeds gemaakt hebt aangezien die terug in fabrieksinstellingen komt te staan.
Maar ik moet toch niks selecteren? Zou dat kunnen dat ik die melding krijg omdat die persoon overgeschakeld is naar tuttimus?? Heeft dat zijn abonnement laten veranderen naar dat ??
Moeten niet, maar het kan ook geen kwaad en dan ben je mss van de melding af,
en die instelling moet je ook maar éénmalig doen en je kan achteraf de setting ook ongedaan maken als je dat wenst.
Als je het maar naar die ene persoon voorhebt dan zal het wel niets met je gsm te maken hebben, maar als je het naar verschillende personen voor hebt dan zal het wel ergens iets met je gsm te maken hebben.
Nee enkel met die ene persoon. Toch dat ik weet want heb naar niemand meer gebeld die niet opnam
Dan zal het wel niks met je gsm te maken hebben, je kan ook eens de test doen als je iemand anders hebt waar je kan naar toe bellen en op voorhand zeggen dat zij/hij niet mag opnemen om te zien of je dan ook deze melding krijgt.
Ok. Hou je op de hoogte. Zal straks eens zien
Martin denk dat het terug in orde is. Heb deze middag nog eens proberen bellen naar dat nr en persoon eerst verwittigt niet op te nemen en kreeg nu geen melding. Dus ik ben nu benieuwd voor in t vervolg of ik dit nog krijg. Grtz en bedankt

Reageer